Eindbazen horloge, het spel uitgespeeld. Hoe zie jij dat

The game uitspelen, er zijn in mijn ogen 2 richtingen:
A. Je koopt horloges, vaak met bepaalde thema’s: dressers, chrono’s, divers. Vrrschillende materialen: goud, staal, titanium, verschillende uurwerktechnieken, of complicaties, of van hetzelfde merk.
Uiteindelijk hoger en hoger, interessanter, zeldzamer. En dan ben je t zat. Alles al gezien. En je settelt.

B. Zie t voorgaande, maar dan maak je wat mee in je leven. Ellende, gezondheids of geld of relatiezorgen. En dan spelen horloges geen rol meer.

Gelukkig zit ik in groep A, dus de zoektocht loopt. :slight_smile: Mijn voorlopige grail?

9 likes

Van zo’n Eichi II begrijp ik voorlopig vrij weinig. Het ding kost iets van 50k en ziet er uit als een AliExpress special met een net niet helemaal scherp gezeefgedrukte wijzerplaat… Om over die wanstaltige merknaam nog maar te zwijgen.

Hopelijk maakt 'ie in het echt meer indruk 🥲

1 like

Ik heb in de tussentijd geleerd dat horloges die vrij rustig zijn (anderen zouden het omschrijven als saai) meer bij mij passen en ik met veel plezier draag. Soms kan zo’n horloge zomaar een week tot twee weken om de pols zitten terwijl ik er echt van aan het genieten ben en geen drang heb om te wisselen.

Dit houdt in dat ik nu op een punt ben aangekomen om een aantal horloges te gaan verkopen en mijn niet al te grote collectie kleiner te maken. Wat ik wil houden is een een Seiko SPB143, mijn Oris Heritage en een mod. De mod krijg je toch niet verkocht en ook die heb ik met veel liefde in elkaar gezet en naar mijn smaak gemaakt, dus ook die gaat niet vervelen. De rest gaat dus de deur uit.

Is mijn honger dan gestilt? Nee… ik heb nog een blauwe BB58 en een Speedmaster op mijn verlanglijstje staan, maar dan ben ik uitgespeeld… denk ik.
Ik zou in ieder geval nu geen enkel ander horloge kunnen opnoemen die ik er nog heel graag bij zou willen hebben.

3 likes

Game over

7 likes

Volgens mij bestaat het niet eindbazen horloge… Ik denk dat het steeds veranderd net als jezelf. Je groeit en past jezelf aan, aan je huidige omstandigheden.

1 like

@JuKo deze graag :

1 like

Dat eindbazen gevoel een horloge en of collectie ding te hebben uitgespeeld zijn mij iig vreemd.

Misschien ligt dat aan mijn eigen insteek van de hobby.

Ik zie het toch vrij vaak terugkomen dat er na DE grail te hebben aangeschaft er toch weer een nieuwe grail aan de horizon verschijnt.

Theoretisch al niet mogelijk want de holy grail is slechts één enkel ding die al het andere doet verbleken in elke situatie.

Bloed kruipt gewoon waar het niet gaan kan.

Een bepaalde tevredenheid hebben met wat je hebt, en daardoor het gevoel kwijtraken te moeten jagen naar “meer” is in te denken.

Maar een hobby uitspelen of eindelijk het eindbazending in bezit hebben klinkt mij onlogisch in de oren.

Het komt op mij over als. Ik ben klaar, mijn leven is compleet! Ik kan sterven nu. Mijn taak en zoektocht zitten erop… :joy:

Als je echt into the nitty gritty gaat zoals sommigen hier en elders, dan is het gewoon nooit klaar.

3 likes

Vinnenkort heb je een horlogedoos nodig met 24 vakjes.

1 like

Die zou ik ook wel willen. Prachtig! Maar ja, het zal er niet van komen.

:point_up:

Alsnog ben ik nu heel nieuwsgierig :sweat_smile:

2 likes

Wel heel voorzichtig gooien en niet aanzetten :wink:

Tja en wat betreft eindbaas …uitgespeeld, moeilijk hoor .
Ben er voor mijzelf wel uit dat minder in aantal ook minder keuze stress is ,heb in mijn hoofd wel een einddoel maar dan moeten deze twee eruit .


Dan terug naar 1 Tudor en nog 1 goedkoop leuk horloge als beater .

8 likes

Het gaat om de weg er naartoe; niet de bestemming. #buddha

1 like

Zo eens dit. En hoe meer je ziet en leert, des te gaver de horloges worden!:watch:

Mijn absolute grail heb ik al tijden binnen en niks gaat deze overtreffen .
Ben wel verder gegaan met mooie horloges kopen

2 likes

Je zou in jouw twee uiteenzettingen zomaar eens hout snijden @Pablo1971
Ik kan me er in elk geval wel in vinden.
Interessant topic overigens

Haal hem ff op man. Gun jezelf een uurtje vrij en schiet even een paar mooie foto’s voor ons.
:hear_no_evil::see_no_evil::speak_no_evil: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zo denk ik er ook over… zorgvuldig kiezen dus.

2 likes

in het Eichi

ill see (1)-01

4 likes

Het enige horloge waar ik nog over na zou denken als laatste stap in de reis is deze…maar voor nu moet ik er te veel andere horloges voor laten gaan, daar ben ik nog niet klaar voor.

4 likes

Jij denkt aan de Pelagos 39 toch? Nou, dan nog een leuke Squale erbij en je bent klaar! :+1: :wink:

1 like