Tja en wat betreft eindbaas ā¦uitgespeeld, moeilijk hoor .
Ben er voor mijzelf wel uit dat minder in aantal ook minder keuze stress is ,heb in mijn hoofd wel een einddoel maar dan moeten deze twee eruit .
Het enige horloge waar ik nog over na zou denken als laatste stap in de reis is dezeā¦maar voor nu moet ik er te veel andere horloges voor laten gaan, daar ben ik nog niet klaar voor.
Lastig. Ik had een tijd dat ik niets meer met Quartz te maken wilde hebben. Veel mechanisch en steeds duurder werden ze. Maar niet altijd nieuw, maar wel steeds vaker nieuw. Soms denk ik, het gaat een keer mis met onderhoud, veel kosten. En dan zie je smart watches, bluetooth enz. Dan zie je opeens mooie Seiko astronās enz. En de toch best gave G-Shockās. Dus stromen ze langzaam in de collectie. De enige uitstroom zijn give away 's aan mān zonen. Er is simpelweg teveel beweging in interesses om een heilige graal te hebben. Vaak is zoiets wel in beeld, maar de beweging blijft. Soms kun je met een kleine aankoop weer heel blij worden met je collectie! Soms denk ik, verkoop alles en buy the graal. Maar ik ken mezelf. Het is een tijdelijke bevrediging. Ik wil steeds verbazing om mān pols.
Ik verbaas me wel eens graag over een horloge (zoals enkele in de posts hierboven) maar voor mezelf wil ik gewoon een mooi horloge, dat ik tof vind qua stijl, leuk qua historie (ook niet meer), goed van maat en dat bij me past. Ook niet (heel) erg duur, ik wil niet bang zijn voor verlies, schade etc. Lijkt makkelijk qua wensenlijstje, maar valt soms tegen. Er is altijd wel vlug een āmaarā. Eindbazenhorloge voor mij zou het horloge zijn waar ik geen maar meer kan verzinnen. Mān Diver 65 tikt momenteel redelijk wat af maar kan beter.
Overigens kan ik wel genieten van mensen die voluit willen gaan in hun hobby, of dat nu horloges zijn of bv een hifi installatie. Maar het is niets voor mij, je moet geen Grote Ellendige Dingen hebben meegemaakt in het leven om met meer diepgang te genieten van de niet-materiƫle zaken in het leven: gezin, huisdier, rust en natuur. Horloges zijn ook leuk, maar maar ik kan ze wel erg relativeren.
Mijn eindbazenhorloge heb ik al sinds 2008 in mijn bezit. Een destijds nieuwe Submariner 14060M.
In de jaren die volgden heb ik andere horloges ernaast gehad. Van Seiko tot meerdere Rolexen. Maar dit blijft voor mij mijn eindbazenhorloge.
Zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen, maar Hans ik kom nog zoveel moois tegen dat ik denk dat mijn horloge reis nooit uitgespeeld zal zijn. Kijk nu wel wat kritischer naar wat ik koop en of het een aanvulling is op mijn collectie, of ik ben gewoon horloge verslaafd kan natuurlijk ook.