Ik zit ook in de eindspel fase. Mijn vurige wens was om ooit een Grand Seiko te kunnen kopen. En 2 jaar geleden deed die kans zich ineens voor. Een mooie champagne plaat met quartz uurwerk nieuw gekocht. Dat was zo lekker.
En dit jaar kon ik een GS automaat in 42mm bestellen.
Wie weet wissel ik de automaat nog eens om voor een leuke springdrive, maar qua duurdere horloges heb ik niet echt meer wensen dan dat.
Bij mij liep de horloge hobby al snel uit de hand, maar ik merkte dat ik veel horloges helemaal niet fijn vond.
Nadat ik mijn Constellation pie pan heb gekocht is de drang naar meer horloges echt verdwenen en ben ik het meeste aan het verkopen.
Ik wil er vijf houden, twee Omega’s, twee Certina’s en een Seiko.
Hee, uit nieuwsgierigheid… Over welke polder heb jij het wanneer je “de polder” noemt?
Wie dem auch sei, mooie Omega hoor. Lekker jaren 50 stijltje, toch een courante maat. Ik heb nog een kleine voorliefde voor de Breitling B09 serie, maar dit is erg cool van ome @Neyra. Ik vind het een mooi doel, en we zien de NA graag tegemoet.
Hoeksche waard in ZH. De lege plekken moet ik in gedachte nog vullen. Minimaal een vintage duiker. Een plek zal gereserveerd blijven voor de omega chrono.
Grappig, ik kom ook uit “de” polder, maar die ligt toch echt vlak onder de rook van Friesland.
Skin duikers zijn cool, of ze nou vintage of nieuw zijn. Er zijn genoeg kanalen op YT te vinden die hebben geroepen dat het nou eindelijk eens afgelopen gaat zijn met kleine duikertjes met bubbel-glaasjes, maar ik blijf ze gewoon super cool vinden.
Precies; zolang jouw verhaal nog verder geschreven wordt is er ook nog geen sprake van een sluitstuk, toch…? Een horloge wat nu als eindbazen-horloge betiteld wordt kan dat zomaar over 20 jaar niet meer zijn…
Ik heb eerder geleerd dat een eind station niets meer is dan een psychisch plafond wat je zelf creëert, waarvan je als je het hebt bereikt daarna leert dat er zoveel meer ná dat punt is.
Sterker nog, je geeft minder om het eind station dan je had verwacht in de aanloop er naartoe.
Er is altijd een ander horloge als “eindspel” . Nooit gedacht dat ik een zeldzame jaren 50 Franse Jeager/ Universal Genève zou hebben. Of een Zenith “Big Blue” . Of een Omega Electroquartz. Of een Seiko 5717 monopusher. (Geen foto van) of een stalen landeron 39 chronograaf, of zie de foto’s.
Er is altijd weer wat moois dat ik nog nooit gezien heb
Ik kijk anders naar de dingen dan ik 10 jaar geleden deed, en binnen 10 jaar zal dat ongetwijfeld ook weer anders geworden zijn. Dus niets finaals voor mij . Wat ik nu heb is perfect voor nu. Morgen zien we wel weer.