Eindbazen horloge, het spel uitgespeeld. Hoe zie jij dat

Ik vind de hele stelling echt lariekoek :grimacing:

Eindstuk van een collectie bestaat dan ook niet, gewoon lekker kopen dragen genieten, ontdekken struinen zoeken dromen en doorgaan.

Ik ben een karpervisser, en heb wel een een visser ontmoet die riep: ik heb zo grote vis gevangen dus waarom zou ik nu nog gaan vissen! Schijnbaar was in zijn ogen die grote vis de graal, en hij heeft dus nooit begrepen waar het daadwerkelijk om ging bij het vissen, het gevoel dat je een deel bent van de natuur heeft hij mogelijk nooit ervaren, en dat als je geluk hebt je een deel van die natuur mag aanraken, de belevenis en de rust, is allemaal voorbij gegaan aan die persoon, zijn focus was die foto met die grote vis, zijn sluitstuk, dat is toch jammer om er zo in te staan.

Hoe dan ook mijn inziens zeggen horloges ook niets over de persoon die het horloge draagt, want wie zegt nou dat ie persoon hem draagt voor zichzelf of dat ie hem draagt om een duurdere te hebben dan de buurman.

6 likes

Ik geloof niet in een einde/eindbazen horloge/grail of wat dan ook. Ervaring leert dat het blijft wijzigen. Ik flipper nog steeds en vind dat prima. Dat gevoel van je laatste aanschaf, dat tig keer naar je pols kijken zonder te weten hoe laat het is, dat is gewoon lekker en dat heeft voor mij gewoon van tijd tot tijd een nieuwe impuls nodig. Niks mis mee, dat is de hobby.
Om een hele open deur in te trappen, de reis is leuker dan de eindbestemming ofzo…… alleen wil ik stiekem denk ik helemaal geen eindbestemming. Het reizen is veel te leuk, op sommige plekken kom ik al voor de 3e keer. Ik merk dan toch weer nieuwe dingen op en geniet daarvan maar weet ook dat de kans heeeel groot is dat ik weer vertrek. Niets mis mee want als ik t mis ga ik gewoon weer terug. Oftewel reizen als doel op zich is gewoon heerlijk :sunglasses:

4 likes

Ik heb nog wat meer eisen. De enige die aan zo goed als alle voldoet is de Zenith el primero. Alleen heb ik het idee dan klaar te zijn met ‘verzamelen’. En bezit is einde van het vermaak…

2 likes

Precies. Ik kan me nog herinneren dat ik samen met mijn oudste zoon een bepaalde game had uitgespeeld. Het gevoel van triomf, na zoveel pogingen, maar ook het zwarte gat daarna. Het is uitgespeeld en nog een keer spelen geeft nooit de eerdere beleefde voldoening. Dus ja, of je koopt een nieuwe of het is tijd voor een nieuwe hobby.

Maar ik ben wel benieuwd wat het gaat worden :grin:

3 likes

Kalm kalm… eerst even de andere weg brengen en dan klaar voor een NA topic.

Deze twee in de blender gooien en whoop there it is.

3 likes

Een Breitlex Exploracer? :grimacing: :thinking:

7 likes

Ik heb kennelijk een afwijkende smaak, maar uit de Credor serie heb tot nog toe niks van mijn gading gezien.

Ik vind ze er apart en plastic uitzien, my bad waarschijnlijk. Ik besef wel dat ze vanuit technisch oogpunt zeer hoogwaardig zullen zijn. “Maor ge mot er ook meej over straat kunne”

1 like

Laat ik eerst zeggen, dat ik het knap vind, hoe mensen dit soort topics verzinnen. Je moet er maar op komen denk ik dan :wink::ok_hand:.

Bij mij werkt het zo:

Bij alles wat ik heb gedaan en nog doe in het leven, vind ik het een uitdaging, om eruit te halen wat erin zit. Het moet allemaal wel kunnen en je moet niet het onmogelijke willen natuurlijk.

Ik ben al sinds mijn tiener jaren gek op mooie auto’s en horloges. Ik zal niet zeggen hoeveel auto’s ik heb gehad, maar je zou er een flink aantal autobedrijven mee kunnen vullen :rofl:.

Wanneer ik een auto kocht, wilde ik altijd dat specifieke model met alle opties. Dat ene type, wat je niet op elke hoek van de straat tegenkomt of ziet staan. Niet om iemand de ogen uit te willen steken, maar gewoon omdat ik het mooi vind.

Met horloges is dat bij mij net zo. Ik koop ze, omdat ik ze mooi vind. Niet van… kijk mij eens. Kan ik trots zijn op het hebben van mijn horloges, ja.

Heb ik een heilige graal?

Of ik echt een heilige graal heb, dat denk ik niet. Ik noem het meer een uitdaging om toe te werken naar een top stuk, binnen een serie (model) in de collectie. Dat kunnen dan dus verschillende stukken zijn en niet één graal.

Voorbeeld: van een stalen Submariner, ging ik naar een staalgouden, om vervolgens te eindigen met de Koning van de Sub, de Witgouden Smurf. Met de GMT ging dat precies zo en was mijn einddoel, de Geelgouden GMT met Groene dial. De volgende topper in de Daydate serie, moest dan natuurlijk de Platina zijn met de baquette dial.

Mijn einddoel bereikte ik dus, wanneer ik die ene topper van een bepaald model, uiteindelijk in mijn bezit had.

Zegt dit iets over mij?

Ja, ik ben wel iemand met een doel die ergens voor gaat en van mooie dingen houdt :blush:.

Ik lees vaak op verschillende fora, dat mensen van de ene graal naar de volgende gaan, door hun vorige te verkopen. Nu snap ik dat men dit doet om de ene met de andere te kunnen bekostigen. Maar wat is dan uiteindelijk die ultieme graal of bestaat er überhaupt een echte graal?

3 likes

In mijn geval is het eindhorloge al binnen. Echter kan ik mij nog wel voorstellen dat deze ooit vervangen gaat worden door de laatste Navitimer serie of een zeldzame 43 mm variant met safieren achterdeksel.

Hoe kom ik bij de navitimer? Nou luchtvaart enthousiast die opslag verliefd werd op de gemixte unieke uitstraling.

1 like

Doen!

Import of origineel ? Nee geintje hoor. HW mooiste stuk Nederland in mijn ogen. Kom er zelf ook vandaan. Altijd leuk om Hoekschewaarders online tegen te komen!

1 like

Deze Eichi II vind ik wel erg mooi hoor! De rest van de collectie ook niet zo heel erg.

1 like

Uit de hoeksche klei getrokken, 25 jaar export naar Rotterdam, vervolgens weer geïmporteerd.

1 like

Uitspelen geloof ik niet echt in want in alle eerlijkheid👇
images

5 likes

Hier ben ik het nooit mee eens geweest.

Zien, willen, kopen bij de AD.
Als ik moet gaan zoeken of wachtlijsten ondergaan…laat maar.

1 like

Het is een interessante gedachte van de topic starter. Toch is dit om de zoveel tijd (meestal na baselworld of watchfair) mijn ervaring:

4 likes

Dat is afhankelijk van wat je wilt hebben uiteraard…

1 like

Uiteraard .
Voor mij werkt het iig wel zo.
In wat ik wilde altijd gelukt.

Aaah beetje zoals de Hollandse garnaal. Die sturen ze naar Marokko om te pellen en dan weer terug voor de verkoop in Nederland :grin:

1 like

Ik heb het voor mij ultieme horloge in bezit:

Het houdt niet op :rofl:

Ik wil nog steeds een hoop proberen/bezitten.

17 likes