Aaah wat jammer van al die steentjes in de horloges. Toch nog iets positiefs aan de recessie.
De merken noemen het anders, want dat ze last hebben van een recessie dat zal er geen een toegeven (tenzij beursgenoteerd, dan moeten ze wel). Teruggrijpen naar de jaren 70/vintage/de roots is wel een term die je vaak hoort.
Vintage brengt met zich mee dat horloges kleiner zijn (igv gouden kast minder goud) en vaak van staal zonder vreemde complicaties. Daardoor kunnen ze zonder een knieval hun prijzen verlagen. Wat dacht je van Patek dat met een hele serie stalen horloges komt? (historisch voor het merk trouwens niet vreemd en Patek heeft het in 2009 financieel erg goed gedaan)
Ook merken die bij een presentatie met drogen ogen vertellen dat ze dit jaar maar 6 nieuwe modellen hebben omdat ze meer de nadruk wilden leggen op bla bla bla bla bla… en dan “less is more” roepen, terwijl we allemaal begrijpen dat ze afgelopen jaar veel minder hebben verdiend, misschien verlies hebben gemaakt, en daarom minder konden uitgeven aan de ontwikkeling van nieuwe horloges. Dat zeggen ze natuurlijk niet want dat is schadelijk voor je imago. En daar heb ik ook wel begrip voor.
Die foto bij dat artikel: is dat nou een soort replica navitimer?
@Spindrs: is gewoon 't eerste de beste plaatje van google, niet druk om maken 
wat betreft die bling (overmatig (turks)goud, diamantjes of goedkoop glaswerk) klokjes: mag van mij afgeschaft worden
verder staat in 't artikel: “Ze proberen geld te steken in waardevolle producten.”
laat me dáár nu even niets van merken in mijn handel.
Recessie is nog steeds zéér aanwezig.
De uiterlijke veranderingen bij horloges is m.i. een combinatie van vraag en aanbod, mode en beleid van de producent
Wat is voor iedereen dan Bling Bling? Mijn ervaring hier op het forum is dat wanneer er ook maar een beetje goud te zien is men het al snel een bling/patser/proleten en of pooier klok noemt. Is dit bijvoorbeeld een bling bling klok? Ik vind van niet…

Bovenstaand horloge vind ik nog niet echt bling, maar is voor mij persoonlijk iets te druk.
Zelf ben ik van het type “vrij onopvallend, maar 't moet wel goed”
Onderstaand is écht over de top en teveel bling

Valt wel mee, de lugs zijn niet eens bezet… en de wijzerplaat ook niet, op die paar kleine indices na… 
dreski Schreef:
Wat is voor iedereen dan Bling Bling? Mijn
ervaring hier op het forum is dat wanneer er ook
maar een beetje goud te zien is men het al snel
een bling/patser/proleten en of pooier klok noemt.
Ben ik niet met je eens.
Voor mij, en dat is natuurlijk er persoonlijk, wordt het té zogauw er diamanten/glimmers op de bezel of plaat zitten, of er een geheel gouden band aan zit.
Gouden kast met leren band kan ik zeker waarderen. Two-tone vind ikzelf helemaal prachtig.
groeten,
Martin
Henrik Schreef:
dreski Schreef:
Wat is voor iedereen dan Bling Bling? Mijn
ervaring hier op het forum is dat wanneer er
ook
maar een beetje goud te zien is men het al snel
een bling/patser/proleten en of pooier klok
noemt.Ben ik niet met je eens.
Nu je het zegt…Ik ben volgens mij in de war met een ander forum.