Einde van een tijdperk? Productiestop Seiko SARB017, -033, -035 & SBDX017

Er ging al jaren een productiestop komen op de SKX’en ook.
Eerst zien en dan geloven…

2 likes

maken ze gewoon een nieuw “topic” : welke Seiko heb jij gehad die nu niet meer gemaakt wordt…

:joy:

1 like

:joy:

2 likes

“Thinking back, the SBDX017 has been sold for more than 15 years before the model change to the SBDX001.”

Als je de modellen omdraait klopt het.

1 like

Wow! De MM300 uit productie? Als dat waar is, dan heb ik mijn geld misschien verkeerd uitgegeven :hushed::thinking::confused:

Aan de andere kant, er komt altijd wel weer iets leuks :wink:

(het zou me wel verbazen als de MM300 eruit gaat trouwens)

Mocht dit bericht al waar zijn, ik kan er niet rouwig om zijn.
Vier modellen die ik nooit zou kopen.
De Alpinist alleen al, wat een gedrocht.
De productie van de SKX zou vorig jaar ook stoppen maar
daar stampen ze lekker mee door.

Ben nu de gelukkige bezitter van zowel een MM300 (…001) als de green alpinist. Beide toch prachtige klokken, geheel anders en toch altijd te dragen. Benieuwd of, en zo ja wát er voor in de plaats komt.

1 like

Tot Seiko met nieuwe <40mm horloges komt met minimaal een 6R15 blijf ik nog eventjes wegpinken…

1 like

Ik hoop dat ze wat platter/minder hoog op de pols worden.
Een milimetertje of twee er af moet toch haalbaar zijn?

1 like

Persoonlijk vind ik 12-13mm een beetje het maximum voor mijn pols, dus daar zie ik geen issues.

Maar ja, relatief simpele functies, dus waarom niet?

1 like

Ach, de SARB065 is ook al een jaar uit de productie en nog steeds wordt het overal aangeboden

1 like

Dislike. Downvote. Nee. Nee.

Misschien toch maar mijn MM300 uit de verkoop halen…

1 like

Kan ook gewoon dat er heel vergelijkbare opvolgers komen hè. Zo had je voor de Sarb035/033 de scvs001/003, die nagenoeg hetzelfde zijn:
scvs003_1

Iedereen wordt gek.

16 verkocht binnen 24 uur… Sla je slag. Heb hem ook gehad. Werd gek van de losse chapterring die steeds maar verdraaide als je ook maar keek naar de tweede kroon. Maar ja Seiko en chapterringen…zucht.

Ben ik even blij dat ik recent mijn Sarb Mini Collectie compleet heb gemaakt.

De MM300 stond ook ergens nog op mijn verlanglijstje :thinking:

7 likes

En dan te bedenken dat ik m’n SARB017 vandaag op de post ga doen…

@RLC: Het enige wat me tegen houdt om per direct een SARB065 aan te schaffen op dit moment is het formaat en hoe het om m’n pols zou staan…

2 likes

Volgens mij is de Sarb065 niet veel groter dan de klok op links. 40mm. Mocht je een Sarb065 willen ik heb er nog een extra liggen, you know where to find me. Ik heb er namelijk twee :slight_smile:

1 like

Geen nood, er komt een vervanger met saffier, een keramische bezel en een nieuw uurwerk.

6 likes

Let’s hope so. Zul je alleen zien dat ze de prijs 1000 piek omhoog gooien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat is maar 455 euro.

2 likes