Leaked plaatje van een nieuwe LE MM300. Heel erg gaaf dat groen! Echter, tevens een blik in de toekomst vwb de nieuwe MM300 na de SBDX017?
SG = Sapphire Glass?
Prospex X op de dial?
Zelfde 8L35 uurwerk
Leaked plaatje van een nieuwe LE MM300. Heel erg gaaf dat groen! Echter, tevens een blik in de toekomst vwb de nieuwe MM300 na de SBDX017?
SG = Sapphire Glass?
Prospex X op de dial?
Zelfde 8L35 uurwerk
Zeker
Sorry, no go voor mij
Mja, het is geen vooruitgang inderdaad. Ik vermoed echter dat dit voornamelijk een issue is voor horloge gekkies, zoals wij hier, en dat het brede publiek dit binnen no-time vergeten is. Dat zag je toch ook bij alle andere prospex rebranded modellen.
Lijkt me eerder inderdaad een limited model voor de verzamelaars. Vind zelf het groen niet echt sexy maar smaken verschillen uiteraard.
Dat je er in horloge-liefhebbende kringen mee wordt doodgegooid wil nog niet zeggen dat je ze in het wild wel tegen komt. Of het eenheidsworst is valt dus te betwijfelen als je dat meet aan populariteit onder de bevolking.
Natuurlijk zijn alle horloges die in serie geproduceerd worden per definitie eenheidsworst. Een Jaguar komt net zo goed uit een standaard fabricage proces als een Daewoo 107. De vraag is dus: Hoe definieer jij eenheidsworst?
De SARB’s in casu heb ik nog nooit in het wild gezien.
EDIT: In je horlogekist kijkende is een willekeurige SARB natuurlijk de Jaguar in deze vergelijking. Pauperbak.
Het mooie is wellicht, dat nu ook Pulsar en Lorus, alsook J. Springs en zelfs Orient (MM300) kunnen gaan mee-upgraden met Seiko zelf.
Ja, je leest het goed, ook Orient is nog vóór 2020 Seiko. Men aast al op Orient sedert 2012.
Dan koop je gewoon dezelfde horloges iets voordeliger bij diè ‘Seiko’- merken en is iedereen gelukkig(er) met de upgrade in prijs en staal- c.q. onderdelenprijzen.
Wat klets je nou? Orient is al jaren onderdeel van de Seiko Epson Group…
Orient en Seiko zijn overigens geheel zelfstandige bedrijven en hebben niets met elkaar te maken
Sorry, kun je dit toelichten, ik begrijp er helemaal niets van…
Orient en Seiko zijn overigens geheel zelfstandige bedrijven en hebben niets met elkaar te maken.
Ja, je leest het goed, ook Orient zal nog vóór 2020 volledig ingelijfd zijn - niet meer zelfstandig, doch onderworpen en geintegreerd binnen Seiko Corp. - als 1 vd vele totaalmerken binnen Seiko Corp.
Men aast al op Orient sedert 2012, op deze manier dus.
Het mooie is wellicht, dat nu ook Pulsar en Lorus, alsook J. Springs en zelfs Orient (MM300) kunnen gaan mee-upgraden met Seiko zelf.
Dezelfde handelingswijze volgen die moederbedrijf Seiko Corp. hanteert i.v.m. het totaal-upgraden in prijsverhogingen vd horloges, alsook verhogingen van staal- en onderdelen prijzen.
Hoe kun je nu op iets azen als het al van jou is??
Sinds wanneer is de MM300 een Orient?
Dat dus. Orient is al voor 100% een deel van de Seiko Epson Keiretsu. Al jaren lang.
Of zoals wij thuis zeggen “meneer praat poep”
Leuk allemaal maar waar is je onderbouwing? Ik zie graag links naar van de gedane uitspraken.
@Matt: Bij deze een link naar de gearchiveerde versie van de oude website van Orient (inmiddels offline):
https://web.archive.org/web/20120110133731/http://www.orient-watch.jp/company/history/
Onderaan de pagina, waar je 2009 leest en vervolgens wat Japans gekrabbel:
2009(平成21)年 セイコーエプソン株式会社の持株比率が100%となり同社の完全子会社となる
Ofwel:
2009 (21 september) De aandelenratio van Seiko Epson Corporation is 100% en wordt een volledige dochteronderneming van het bedrijf
Er zijn een aantal horloges gelekt die direct of indirect te maken hebben met de MM300 die allemaal de typeaanduiding SLA*** hebben. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren ook (limited) modellen uitgekomen met dezelfde typeaanduiding (denk aan de blauwe Marinemaster en aan de 62MAS-reissue).
Het zou me dus niets verbazen als ze de reguliere Marinemaster op termijn wederom gaan uitbrengen met SLA-typeaanduiding en waarschijnlijk een Prospex-X op de wijzerplaat.
Ook mooi, maar welk type is dit dan?
Door al dit gelul over Seiko en een MM300 onderweg krijg ik opeens zin in een Grand Seiko…
SARB025, zie de bestandsnaam van de foto.