Eindejaars aanwinst - Davosa Classic Skeleton

Na enige tijd wachten is de nieuwe aanwinst dan toch binnen.

In eerste instantie had ik de Oris Artelier Skeleton op het oog nadat ik deze een tijd terug eens in een vitrine had zien liggen. De Davosa Classic Skeleton kruiste mijn pad later en daarbij viel mij op dat er tussen deze 2 vele gelijkenissen vertonen. Beide modellen een tijd lang op de short/list gehad totdat ik bij toeval tegen een goede deal aanliep.
En ziedaar, de Davosa ging op de post.

Lijkt mij een gepast horloge voor wat meer ‘officiële’ gelegenheden. Apart/opvallend maar niet over de top.
Ondanks de bijna afwezige wijzerplaat vind ik de tijd nog goed af te lezen. Het uurwerk is voldoende gedecoreerd met perlage en geblauwde schroeven.

Uiteraard kan een wristshot niet uitblijven (zit nog in de stickers op de foto):

Wat is jullie kijk op dit model?

5 likes

Ik vind 'm mooi. Dat hij normaal af te lezen valt (in tegenstelling tot de meeste skeletons) helpt ook.

Gefeliciteerd! Een skeleton is het niet zo voor mij, maar als je
er al een tijd naar kijkt én de deal is goed, dan zit jij toch ook goed?
Binnen het genre valt de vormgeving me wel positief op.

Maarreh, ikzelf wil met name een wat zwaarder horloge ook wel eens aan de strakke kant
dragen, maar doetie je geen pijn zo?

1 like

Proficiat :thumbsup:
Mooi horloge !

Veel plezier ermee.
Pieter.

Mooi en volgens mij zeker gepast voor ‘officiële’ gelegenheden!

:smile: nee hoor, zo strak zit ie niet. Sowieso nog een vingerdikte speling. Lijkt inderdaad wel zo op de foto.
Bandje is nog vrij stug en loopt vanaf de lugs zowat strak naar beneden, zal de komende tijd wel wat soepeler worden.


Nice, een bruikbare skeleton zie ik niet vaak maar dit is er zo een!
Geniet ervan :+1:

Dit is idd wel een mooie :+1:

Ik vind hem ook mooi… zit ie niet te strak?

Als daily wear niet mijn keuze, maar zoals je zelf al zei voor bepaalde gelegenheden een leuke eye catcher.

Proficiat!

Wel leuk, maar een skeleton voor mij bevat zo min mogelijk dialspace…
Geniet er in elk geval van!! :slight_smile:

Mooie aanwinst, geniet ervan.

I.v.m. de afleesbaarheid vind ik het juist wel fijn om toch nog een randje wijzerplaat te hebben. Er van genieten ga ik zeker doen :smile:

Edit:
Als ik jouw Eichmüller skeleton zie dan vind ik dat toch niet al te best afleesbaar. Maar misschien is het in het echt anders.

1 like

Mooie Skeleton, veel plezier ermee! Zo’n rand vergroot idd de afleesbaarheid.

De mijne.

1 like

Ook een mooi exemplaar :thumbsup:

± 2,5 jaar later tikt ie nog steeds als een zonnetje.
De originele band is inmiddels vervangen door een Christopher Ward glad lederen zwart Shell Cordovan band met Bader vouwsluiting. Draagt heerlijk :sunglasses: