Eindejaarsrally 2009; nieuwe aanwinsten

December dus tijd voor bezinning/reflectie en gericht op ons forum: wat veranderde er in onze collectie? 2009 het jaar van de financiële crisis, Koninginnedag 2009 in Apeldoorn, de teloorgang van DSB, ABN De prooi, inauguratie van Obama, mislukte europese ambities van JP, AOW leeftijd verhogen naar 67, nieuw woord Balkenende norm enz enz. Hoe zouden de prijzen van horloges zich houden in tijden van crisis? Deflatie of…?

Zo dat is er ook weer uit, over naar de aanwinsten in 2009. Tijd om enige nieuwe aanwinsten in de collectie te presenteren:

Omega Seamaster Chrono, deze stond al een tijdje op de wishlist maar steeds waren er andere prioriteiten. Door dit horloge ben ik jaren geleden ‘aangestoken’ door het horlogevirus en nu zich de mogelijkheid voordeed was het inpakken en wegwezen (wel betalen natuurlijk). Het horloge draag ik met veel plezier en met grote regelmaat.

Limited edition horlogeforum 2009 Pellikaan Timing PT/2 (11/20); junior Bojo is (nog?) niet besmet met het horlogevirus en regelmatig heb ik van hem moeten horen of ik de weg kwijt was als er weer een pakketje werd bezorgd. Laatst overzag hij de collectie en dat ontlokte bij hem de reactie: die Pellikaan vind ik de mooiste! Dat ben ik bijna met hem eens, deze limited edition heeft een geweldige uitstraling en met een bruine struis is hij helemaal af. Dit horloge zou in geen enkele collectie misstaan, ik voorspel dit hollandse merk een grote toekomst.

Seiko Diver SKA367P1; ik was al langere tijd op zoek naar een horloge die wel tegen een stootje kon. Meestal vond ik het aanbod kwalitatief niet voldoende, dan was de prijs weer onredelijk naar mijn mening, kon je er niet mee zwemmen/duiken. De afgelopen weken heeft deze Seiko zich een plaats in de collectie weten te veroveren.

We zijn er nog niet helemaal…… want een vakantieduiker mag natuurlijk niet ontbreken. Deze was al wat langere tijd in het vizier en nu eindelijk was het moment daar nl de C6 Kingfisher Diver Pro oftewel Swiss Made from London Christopher Ward. Een lekkere grote klok met prachtig blauwe wijzerplaat, 30 atmosfeer proof, met op de achterkant een handige tabel te gebruiken bij het duiken.

Hmmm, de veranderingen in de collectie…

Deze was er aan het begin van het jaar:

En deze ook:

Maar die zijn alletwee ‘vertrokken’ en toen kwam deze:

Supermooi natuurlijk en dan ga je verder zoeken!!!

Dan zie je deze prachtige hommage van een soort van persoonlijke Holy Grail die wel betaalbaar is:

Draagt heerlijk ondanks het voor mij forse formaat, ook dankzij de heerlijke nieuwe band!

En ja, Omega is toch mijn merk en dan kom je iets heel moois tegen…


En die is dus écht mooi, en tijdloos en sportief en kan toch ook wel om als dresswatch maar toch doet ie het niet voor mij. Te ingetogen misschien, ik kan het nog steeds niet goed omschrijven. En dan mag ie vertrekken en gaan we van Non-America’s cup naar America’s Cup Regatta Timer:


Tussendoor ook nog een leuke Orient gekocht. Zeer leuk horloge voor het geld maar die is door de ruim uitstaande bandaanzet niet helemaal top voor mijn pols. Slecht een of twee keer gedragen en komt snel te koop:

Hij zit overigens al maanden zonder licht in een donker doosje en hij loopt nog steeds! Die gangreserve zit dus wel goed!


En me toen ook nog laten verleiden door Eddie om deze Limited van Precista te kopen, de PRS-3:


Deze PRS-3 was eigenlijk als een soort dagelijks klokje bedoeld maar door de mogelijkheid een Tutima TL 750-2 te kopen heb ik deze met bijbetaling toch ingeruild. Een horloge met dat uurwerk stond al zo lang op mijn lijstje!!!

Tussendoor via het forum ook nog een prachtige Breitling Spatiographe overgenomen. Als onderdeel van de Navitimer serie is dat voor mij toch dé serie van Breitling. Absoluut in geweldige staat:


Oh ja, de Tutima is ook weer ingeruild afgelopen dinsdag. Er is een Omega voor terug gekomen. Een Speedmaster Mark II Racing. Eigen foto’s heb ik nog niet maar het gaat dus om zo’n model:

En omdat we moeders de vrouw ook graag vrolijk zien kreeg die een Tissot, die vond ze het mooiste:

Het was een mooi jaar… :)-D

Heren,dat zijn een serie indrukwekkende horloges. (tu)

Radjoe

Deze 2 zijn mijn nieuwe aanwinsten. Ik heb nog meer dure hobby’s, dus het geld moet verdeeld worden.

Mijn Nomos Tangomat

En een Seiko Aviator

En dit wordt mijn nieuwe voor volgend jaar maar dan met lederen band.

Een Dornblueth Caliber 99.0

:}

Mijn beste,

Behoudens het DSB debacle, is het in alle opzichten tot dusverre een fantastisch jaar geweest.
De gezondheid van zowel mijn vrouw als ondergetekende is redelijks stabiel gebleven (mijn vrouw K. en ik M.S.) En dat is verreweg het belangrijkste.
Ware het niet dat de aanwinst van een nieuw horloge het passievuur wederom doet oplaaien.
En of dat nou die evergreen van Seiko is, de Frédérique Constant Business Timer of het begerenswaardige ’Titus’horloge, ik ben als een kind zo blij.
En daar gaat het tenslotte toch om!!

Tja, het is een goed (horloge)jaar geweest.
“Ik zie dan ook ‘dankbaar terug en vertrouwend vooruit“.

Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Het jaar begon in januari met een oranje monster bij MonsterRob

Daarna deze Nike Triax

De Alpha PO

Toen werd het zomer en heb dit Seiko5Monster bij Rob gekocht

Bij de Aldi deze

De zomer eindigde met deze Atlas, ook weer bij MonsterRob

Twee weken geleden deze Alpha

Er is nog wat in bestelling maar ik weet niet of die dit jaar nog gaat arriveren.
Al met al is het een mooi horlogejaar geweest voor mij, nog nooit zoveel klokjes gekocht in een jaar.
De inhoud van de map Wannahaves op mijn telefoon word maar groter en groter dus ik benieuwd wat het nieuwe jaar gaat brengen!

Maarten

Deze ook nog:

2009 viel niet tegen :slight_smile:

Hier een paar van mijn leukste aankopen van dit jaar:








Mijn Verzameling veranderd voortdurend in een razend tempo. Toch blijven er altijd een aantal die niet weg gaan.

De Tissot PRS 516 Chrono. Stond al zeer lang op de wishlist. En de SKX007 heb ik voor de tweede keer aangeschaft omdat ik hem miste.

Deze nostalgische aankoop is ingepikt door mijn vrouw die een voorkeur heeft voor digitale horloges. Het is nu haar toolwatch. :smiley:

Dan mijn vakantiehorloge. Helaas zal ik er niet veel aan hebben. Door de crisis kan ik mijn vrouw en dochter niet vergezellen naar de Dominicaanse Republiek. Ik kan niet langdurig vrij nemen omdat er geen personeel meer wordt aangenomen. :frowning:

Dan mijn square chrono van Seiko…

Mijn Glycine Big Date met kleine seconde.

Verder zijn er nog twee aanwinsten onderweg en ben ik ook alweer speurende. Het horlogebudget is nog goed gevuld…

Tja, wat kan ik zeggen, mijn liefde voor horloges is dit jaar aangewakkerd door een van mijn beste vrienden, Ik was in het bezit van een Tissot die ik een jaar of 8 geleden gekocht had en was aan t twijfelen of ik niet toch eens een waardig opvolger hiervoor zou aanschaffen. Op aanraden van die vriend deze Meistersinger aangeschaft:

Het virus was toen overgeslagen en enkele maanden later kocht ik bij dezelfde juwelier deze RO1:

Onderhand zat ik al vaak op het forum, wat ervoor zorgde dat ik én op Ebay ging snuffelen en kennis maakte met de wereld van de Seiko’s, het gevolg was de aanschaf van deze:

Toen ging het verder, toen ik mijn Tissot kocht wilde ik eigenlijk een Omega, maar die vond ik toen te duur, ik kwam nu echter een mooie tegen:

Eenmaal besmet door het Omega virus kwam afgelopen week nog deze erbij:

Al met al een nogal wat overdreven horlogejaar voor mij eigenlijk, 2010 zal een heel stuk rustiger worden maar door de vele bezoeken aan het forum absoluut niet minder leuk! :wink:

Groetjes,
Joep

gegaan:(misschien nog staartje 08)







een paar van bovenstaande zijn gekomen en na een paar maanden ook weer gegaan.

Naast een BMW K75 limited, zijn er gekomen.

opnieuw tweede keer gekocht.



en net dus (link)(niet deze maar zo 1)

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=83828&p=866924&hilit=precista+50b#p866924
http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=87316&p=899985&hilit=precista+50b#p899985

en nog de Seiko 6105

van harte met je aanwinsten … mooie collectie zo bij elkaar (tu)

Voor 2010 zal er toch echt eens een keer een GMT (R…x) komen, jammer jammer jammer maar daar zal toch een andere uit de huidige collectie voor moeten worden ingeleverd. Kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen.

groet,

Bojo

Het was voor mij persoonlijk geen denderend jaar, verhuizing van mijn werk en daardoor dubbele reistijd, cultuuromslag, wennen aan nieuwe collega’s etc.
Veder is mijn moeder dementerend, valt niet mee:( Ook de kinderen hebben de aandacht meer dan nodig dus al met al druk.
Maar op het gebied van horloges ben ik “uit de kast” gekomen!
Nadat ik dit forum ontdekt heb, afgelopen voorjaar ging het snel:

Het begon met deze

Ik vond het zonde om hem iedere dag te gaan dragen, vandaar dat ik na een paar maanden deze erbij kocht, ook via het forum:

En toen liep ik deze op MP nog tegen het lijf:

Hij wordt deze maand nog gerestaureerd inclusief nieuwe wijzerplaat:)

Als laatste mijn vrouw ook nog blij gemaakt met deze fraaie Oris:

Ik denk niet dat ik daar volgend jaar nog overheen ga…

Rest mij alleen nog iedereen een gezond en voorspoedig 2010 te wensen!

Mijn eerste echt Horloge jaar zullen we maar zeggen.

Ik was door de replica’s van vrienden aangestoken door diverse mooie modellen en merken,Panerai, Mont Blanc, Bell&Ross.Mooie klokken maar ik kan gewoon geen nepper kopen, dat staat me zo tegen. Maar via die Replica sites van hun toch op een mooi merk gekomen wat helemaal bij me paste vond ik, maar dan een originele. En van het een kwam het ander:

Januari Oris TT1, hier was en ben ik nog steeds super blij mee en ik draag hem dan ook nog vaak.

Toen in Februari mijn alle mooiste aanwinst!! mijn zoon Morris!

In april mijn tweede Oris de Williams Team day/date 2008,

Tijdens de zomer een uitstapje naar een ander merk, Glycine Incursore.

Deze moest na drie weken al het veld ruimen, ik kon er niet aan wennen hoewel ik het toch een mooi horloge vind.

Van het geld toch maar weer een Oris, deze kwam ik tegen op Ebay en die kon ik niet laten lopen. de Small seconds in blauw op staal en rubber.

Nu ben ik voornemens te gaan sparen voor een mooi dress watch, want ik heb een nieuwe functie gekregen en daar hoort (vind ik vooral zelf) een net horloge bij.
Het zal deze wel worden :wink: : Oris Artelier small seconds pointer day.

Al met al een bewogen jaar.
Koen

Voor mijn 50e verjaardag, kreeg ik in de zomer deze beauty.

3 nieuwe aankopen dit jaar;

In 2009 heb ik er 3 horloges bijgekocht.
Januari begon gelijk met de grote klapper, waarmee ik in feite het budget voor de rest van het jaar er doorheen draaide. Maar het is en blijft de mooiste van al mijn horloges en krijgt de meeste draagtijd. Hier heb ik geen spijt van en dat zal ik ook nooit krijgen.

In de zomer begon het toch weer te kriebelen en aangestoken door het forum wilde ik toch eens een Chinees proberen. Het werd de Parnis. De eerste kon gelijk weer terug naar de verkoper. DOA. Maar ik kreeg gewoon een nieuwe toegestuurd. Best een leuk ding voor het geld, maar hij krijgt weinig tot geen draagtijd. Ik denk dat hij toch wel een keer eruit gaat.

Voor gebruik bij een andere hobby, was ik op zoek naar iets stevigs, dat wel een paar klappen kon hebben. Ik had al een paar keer gekeken naar G-shocks, maar een post van een tijdje geleden heeft me over de drempel geholpen. Het is de Riseman geworden. Afgelopen Donderdag kon ik hem bij het postkantoor gaan halen. Lelijk en daarom wel weer mooi met grappige gadgets als hoogtemeter, barometer enz. Maar het belangrijkste, hij kan en doet waarvoor ik hem gekocht heb.

Oh ja, als mensen er mensen zijn die de hoeveelheid tekst op een Rolex Deep-Sea teveel vinden, die moeten niet aan een GW-9200 beginnen.

Op naar het volgende jaar, maar de eerste aankoop wordt toch wel iets voor de andere hobby.
In het achterhoofd speelt toch wel de Rolex GMT-master II. Eerst maar eens Basel afwachten.

Voor allen een goed 2010 and happy watch hunting.

Michel

Het afgelopen jaar was geen slecht jaar. Het komende jaar wordt het wel anders. Door de fusie van onze grootste opdrachtgever gaat de afdeling waarbij ik werk van 12 mensen terug naar 3. Dat is voor de collega’s die moeten vertrekken een heel bittere pil. Ik mag blijven, maar het zal ondanks dat geen makkelijk jaar worden. In ieder geval zal de broekriem wat strakker moeten, vrees ik. Maar goed, verder zijn we redelijk tot goed gezond en dat is wel het meest belangrijk!

Nu een terugblik op de aanwinsten van dit jaar:

Een Molnija zakhorloge:

Een Slava met dubbele veerton:

Een heel vroege Poljot:

Een Citizen Minute Repeater:

Een Kommandirski

Een Rodina:

Een leuke oude Amphibia:

Een Sportivni:

Een Kirova Sputnik:

Een Kirova Strela:

Nog een tweede Molnija:

O ja, in de loop van dit jaar m’n Sub laten repareren en tot slot is de rechter van deze twee “Monsters” er dit jaar ook nog bij gekomen:D
De linker loopt al weer ruim twee jaar rond in huize Vreeken. En een lol dat die twee samen hebben(tu)