Het was even zoeken en de levering duurde even, maar eindelijk was ie er vandaag
De Maratec Mid Pilot, een bouwproject van CountyComm, een pilot horloge met Miyota 8245 automaat, saffierglas en voordat je denkt “mid” staat voor een kleine midsize… gelukkig niet, deze is een volwassen 39 mm groot (de “normale” is nl. 47 mm :D)
De eerste indruk is bijzonder positief. Het horloge voelt massief aan en oogt lekker dik. Het glas heeft een mooie bolling. De lugs zijn smal lopen mooi over in de band, bovendien zijn ze “drilled”, ofwel makkelijk voor een bandwissel. De kroon is een erg leuk gedetaileerd, heeft veel grip en zit welliswaar op een niet-traditionele plaats voor een pilot… maar daardoor prikt ie ook niet in de achterkant van de hand
Alles bij elkaar een hele geslaagde aanschaf :~
Ach ja, natuurlijk…
Zoals je ziet steken bij toepassing van de standaard no-collar pins de eindjes iets buiten de lugs, daarom heb ik 'm nu aan de standaard pins, zodat alles netjes “binnenboord” blijft
Tijd voor de bandenwissel
En de lume is trouwens helemaal niet verkeerd (tu)
Wat ik leuk gedaan vind bij deze is de positie van de kroon, dat heb ik nog niet veel bij pilotenhorloges gezien, wat ik erg jammer vind (bij elk merk trouwens) die afgekapte cijfers, in dit geval de 6. Zet er dan helemaal geen 6 neer. Geniet er van!
Leuke cleane klok, mooi formaat ook. Mijn smaak ook wel, hmm…
Erg veel klok voor dat geld, douane nog factuurje bijgevoegd zeker? Maar da’s te doen denk ik. Dacht dat countycomm niet naar de EU stuurde ivm teveel pakketjes die verdwenen: goed dat je 't toch deze kant op gekregen hebt
Leuke cleane klok, mooi formaat ook. Mijn smaak
ook wel, hmm…
Erg veel klok voor dat geld, douane nog factuurje
bijgevoegd zeker? Maar da’s te doen denk ik. Dacht
dat countycomm niet naar de EU stuurde ivm teveel
pakketjes die verdwenen: goed dat je 't toch deze
kant op gekregen hebt
Veel plezier ermee
Dat doen ze nog steeds niet, dus heb ik 'm van een WUS lid gekocht
… maar dan nog ontkom je de duoane niet