Eindelijk ben ik eruit...!

Eindelijk ben ik eruit…! Nee, niet uit de kast… maar uit mijn keuze voor mijn ultieme droomhorloge.

Veel heb ik hier gelezen en jongens wat is mijn smaak, mening en kennis hier door veranderd… na een korte stop op het forum, waar ik even een soort bewustmakingsproces door moest heb ik nu rust gevonden in deze leuke hobby… ik heb me volledig blindgestaard op de Datejust 41mm Blue Dial, draaide toen bij naar de Omega Aqua Terra, vond toen een FC Moonphase ook wel wat en uiteindeijk nog een korte zoektoch naar Grand Seiko gehad.

Maar nooit heb ik dat gevoel gehad van wauw… telkens bleef dat ene merk knagen… een Aqua Terra voor 3K…? Nog 2 erbij en dan… Een GS (mer schitterende afwerking voor 4,5K…? Nee toch niet dat ene merk…

Lang verhaal kort… voor mij is, wordt, blijft het toch echt een Rolex Datejust 116234. geen 41mm, maar het klassiekere 36mm waar ik als kind al naar keek. Met name getriggerd door alle plaatjes van @Warroo:blush::joy:. Waarom dan? Dit horloge klopt voor mij helemaal, is in elke situatie goed, en de wijzerlaat met de keine binnenrand met Roman Dial vind ik echt een hele mooie afwerking en het net iets ‘speciaals’ geven…

Maar dat is het niet alleen… het is ook dat hoe erg het ook klinkt, het gewoon een Rolex moet zijn! Puur en alleen om het merk, ook al weet ik dat de prijzen te bizar zijn nu, de marketing sterker is dan welk ander merk, alleen ik vind het gewoon te cool om ooit een Rolex te mogen dragen? Ben ik dan ijdel? Egoistisch? Patserig? Of wat dan ook? Misschien wel, alleen dat gevoel wat je hebt als liefhebber voor dit merk/horloge is moeilijk over te dragen…

Dagelijks zit ik alle sites toch ff te speuren naar mooie modellen, zonder dat ik nu de financien heb om hem te kunnen kopen. Dit geeft dus weer onrust en moer ik weer de dingen in perspectief gaan zien… ik ga pas weer kijken als ik ook daadwerkelijk de poen heb leggen om hem te kunnen aanschaffen… misschien dan toch het halen van mijn diploma over 3 jaar? Ik hoop het… misschien heeft de woning dan weer nieuwe kozijnen nodig😜…

Ik heb een aantal horloges verkocht, waaronder een Longines Hydroconquest (waar ik stiekem een beetje spijt van heb):stuck_out_tongue_winking_eye:. En zit steeds te overwegen om mijn Breitling Superocean Heritage in te ruilen, maar ten eerste is het gevoelsmatig een dingetje en ten tweede lever ik er nu teveel op in ben ik bang…Dit is echter de eerste stap naar de droom…

Heeft dit topic verder een doel? Nee eigenlijk niet… wilde jullie gewoon een leuk verhaal voorschotelen en hopelijk over een par jaar met een topic komen in de trant van: ‘Geen droom, maar werkelijkheid’…

Nog even een plaatje…

17 likes

Ik weet 100% zeker dat je voor die tijd niet van gedachten zult veranderen en dat je de DJ 36mm gaat kopen.
Echt! :innocent:

3 likes

Heel herkenbaar!
En na 3 jaar bloed geven, extra setje ribben verkopen en dubbele diensten draaien, was dan gister eindelijk het moment daar :heart_eyes:

23 likes

Nee, je bent gewoon menselijk, en horlogeliefhebber :slightly_smiling_face:.
Succes met sparen.

1 like

Prachtig… je moet er wat voor over hebben!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Top. Als je het duidelijk hebt voor jezelf, bereik je je doel veel eerder. Let maar op! Succes. En plezier gewenst natuurlijk!

De reis er na toe is vaak mooier als de bestemming :innocent:

Geniet van de reis voorlopig en je bestemming komt vanzelf… :grin:

Tip : open een bestemmingsspaarrekening… dan geef je het geld, wat je opzij zet, niet zo snel anders uit … behoudens misschien onvoorziene kosten aan auto huis etc…:grimacing:

Misschien een keer passen. Ik was vol overtuigd van mijn eerste aankoop en vooral ook vol overtuigd dat die andere het niet zou worden. Uiteindelijk was mijn keuze verassend maar erg duidelijk toen ze om de pols zaten.

Vwb jou keuze, schitterend. Als ik iets dunnere polsen had was dat ook mijn keuze geweest.

Veel plezier!

Logisch! En… goed om te lezen! Verstandige keuze!!