Eindelijk binnen - PyroLume 45mm Titanium & Carbon Fiber Phantom Aviator

Aller eerst wil ik jullie bij deze allemaal een gelukkig 2010 wensen.

Gisteren middag is uiteindelijk mijn PyroLume 45mm Titanium & Carbon Fiber Phantom Aviator die ik begin december heb gekocht binnen gekomen.

In een eerde topic over de Pyrolumes (http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,166983,166983#msg-166983) werd door een aantal mensen al aangegeven dat zij erg benieuwd waren naar deze aparte klokjes.

Ik wilde jullie de foto’s en mijn bevindingen dus niet onthouden:

Van dit model worden er 10 met de hand gemaakt. Het gaat hier om nummer 4 van de 10.

Zoals jullie kunnen zien werd het horloge geleverd in een erg mooi gelakte box.

Vergeleken met de rest van de verzameling is deze vrij groot (45 mm) en door het gebolde glas lijkt het horloge nog een stuk groter.

Dit gebolde glas bied een goed zicht op het meest bijzondere gedeelte van dit horloge, de carbon wijzerplaat. Dit carbon is afgewerkt met een lak met een hele grove structuur. Deze structuur zorgt van een hele interessante speling van het licht op het carbon.

Uit dit garbon zijn de cijfers en de indices gevreesd waarna de ontstane ruimte gevuld is met het geheime recept van de maker (Pejman Foroush) de speciale luminova.

Ik had natuurlijk wel verwacht dat de lumen er in het donker heel speciaal uit zouden zien. Maar toch was ik verbaast hoe veel licht er af kwam.
Helaas is het me nog niet gelukt dit goed op de foto te krijgen met mijn mobiel. Maar zodra ik de beschikking over een goede camera heb zal ik hier ook nog even een foto van posten.

De kast en het uurwerk zijn afkomstig van een Alpha 7712-HZ1109.
Dit uurwerk is door Pejman helemaal uit elkaar gehaald, opnieuw in elkaar gezet en afgeregeld. Door het ontbreken van een secondewijzer is het helaas niet goed te zien hoe precies het uurwerk is.
Wat mij voornamelijk opvalt aan het uurwerk is dat hij vrij luid tikt.
Persoonlijk vind ik dit niet storend maar ik vraag mij wel af of jullie misschien weten of dit normaal is voor een alpha en/of seagull 6497.

Met vriendelijke groeten,

Roy

jammer genoeg krijg ik de foto’s niet te zien …

ik ook niet… alleen soort van snel koppelingtjes…

Kennelijk werkte het op een of andere manier niet goed met imageshack.

Met mijnalbum.nl doet hij het nu wel.

van harte met je nieuwe aanwinst (tu)
een vergelijkbaar unitas klinkt ook altijd vrij luid :slight_smile:

Gaaf ding. Ik ben erg benieuwd naar een lume shot.

Ik heb zijn Alpha broertje, en die tikt ook vrij luid. 't Is trouwens een Hangzou 9000 uurwerk.

Veel plezier ermee,

Martin

En nu nog de lume-shots :stuck_out_tongue: Dat moet een pracht spektakel geven. Zou hem ook graag eens in het echt in staal willen zien.

Veel plezier ermee.

Erg stoer horloge, ik heb deze YouTube link gevonden met de pyrolume shot erop… Indrukwekkend http://www.youtube.com/watch?v=6kHZ1Fj4t8w