Vele van jullie zullen het verhaal al kennen. In Utrecht bij een juwelier goedkoop een Seamaster 300 gevonden. Was echter in geen supergoede conditie. Na het aankoopbedrag nog een keer in een reparatie te hebben gestoken is ie dan nu eindelijk compleet.
Zo zag ie er dus uit toen ik hem kocht.
Wijzers waren echt in een slechte staat en ook de duikersring had zijn beste tijd gehad. De wijzerplaat was nog opvallend mint. Wel gerelumed, maar erg netjes gedaan.
Toen naar Ferrie toe. De wijzers waren niet meer te redden. Relumen was geen optie doordat het staal erg was aangetast. Gelukkig had hij de wijzers op voorraad en is ie voorzien van nieuwe wijzers. Wel met luminova maar de originele wijzers waren ook al eens gerelumed en zagen er niet uit. Nu sloot de kleur van de wijzers perfect aan op de plaat.
Ik dacht overigens dat de kroon niet origineel was omdat ie niet schroefde, maar deze was uiteindelijk toch origineel.
Maar de bezel was niet op voorraad en moest besteld worden. Na 2 maanden (even uit mijn hoofd) dus eindelijk aangekomen en nu is ie dus eindelijk compleet. Ik vind hem echt top. Vintage uiterlijk in een moderne maat.
Proficiat met dit memorabele horloge.
Een horloge met een ziel, met een geschiedenis, een bewogen geschiedenis van leven, dood en verrijzenis.
Grote klasse, mijn complimenten!!