Eindelijk de 6139-6002 “Speed-Timer”

Niet echt op zoek, maar wel met een schuine oog ernaar :nerd_face::yum: uitgekeken :sleeping:
Is toch van gekomen, mijn eerste 6139-6002 “Speed-Timer” genaamd POGUE.
Vriend van mij had 3 stuks, twee met gele en een met zwarte wijzerplaat en ik mocht een van die twee overnemen :star_struck:
Band is Aftermarket, maar wel goed genoeg totdat :thinking: :male_detective: oude originele heb gevonden :wink:
Groeten Iwan :motorcycle:

19 likes

Leuk hoor, veel plezier van de aanwinst. Maar dit is toch geen speed-timer maar de internationale non-speed-timer versie?

2 likes

Deze is met de snelle datum wissel “Speed-Timer” en die benaming heb ik heer vandaan

In 1969 leverde Seiko de introductie van wat misschien wel de eerste automatische chronograaf ter wereld was, de Seiko 6139. Dit artikel richt zich op de eerste incarnaties, de 6139-600X. Een horloge dat vaak de “Speed-Timer” wordt genoemd. Seiko heeft de term ‘Speed-Timer’ afgedrukt op veel van zijn vroege chronografen die bestemd zijn voor de Japanse markt

Mooi ding Iwan, gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd met de prachtige NA !

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Heel veel plezier met deze knaller. Ik draag de mijne met veel plezier. De originele bracelets zul je niet snel voorbij zien komen, ik heb zelf geluk gehad dat beide seiko 6139’s die ik heb op de originele stalen band kwamen.
d7ee34080364021844c5caa48ced88aabea61b5c_1_281x500

Wat je wel kan doen is een bracelet van UncleSeiko kopen, die maakt ze na in perfecte kwaliteit. De voor jou correcte versie zou de Tapered H versie zijn. Ik heb zelf de president versie gekocht omdat eeze combi erg mooi is en de mooie vorm van de kast hierdoor meer geaccentueerd wordt

edit: kan de foto even zo snel niet vinden

3 likes

Mooie duo :star_struck: bedankt voor de verwijzing naar de https://www.uncleseiko.com/store/p6/6139-600x_H-Link_Bracelet.html
Ik heb deze, en voorlopig ben ik tevreden :blush:
Groet Iwan :motorcycle:

1 like