Eindelijk de binnenkant van een Sky-Dweller

Eindelijk kan je een keertje zien hoe de binnenkant van een Sky-Dweller eruitziet.

18 likes

Deze is al gepost in het Skydweller only topic, al blijft het een mooi filmpje en leuk dat de horlogemaker zelf een Panerai draagt.

1 like

Oké. Ik speur niet het hele groene deel af. En aangezien het een filmpje is, had ik hem hier geplaatst (na controle of hij hier al stond) :+1:

Edit: maar voor de mensen die bewust het groene deel niet volgen, nu ook een mooi filmpje.

4 likes

Het was ook geen verwijt ofzo, mooi filmpje. Prachtige complicaties.

1 like

Geweldige techniek zeg. Wat ik mij afvraag… Heb je voor dit soort specifieke uurwerken een extra cursus nodig. Misschien kan @Horloge24 hier wat over zeggen.

1 like

Is toch gewoon een gaaf uurwerk om te zien hoor.

:v:

Verbaast me inderdaad om te zien hoe veel stukjes glas nog diep in het uurwerk liggen. Dat zal een enorme klap zijn geweest.

:ok_hand:

Mooi hé zo’n uurwerk !

Komt in hoofdzaak door beweging of blijven dragen na de glasbreuk. De glassplinters schuiven over de wijzerplaat en via bijvoorbeeld het datumvenster zakken ze een etage lager en dit herhaald zich tot ze olie of vet tegen komen en vast plakken.

De Sky-Dweller vergt inderdaad een speciale cursus. Heb er zelf nog nooit aan gewerkt en de man op het filmpje houdt zich ook zeker niet aan de werkmethode van Rolex. Overigens werkt hij wel netjes en geordend. Let op het gebruik van het soort pincet bij aanpakken van kwetsbare onderdelen. Een stalen pincet is vaak een krassen en afdruk maker > kies brons of messing en aluminium met kunststof tipjes.

Bij veel merken is de basis cursus het “standaard” uurwerk, na een jaar of 2 jaren kun je dan het volgende niveau gaan volgen en dat kan soms uit 6 of 7 keer herhaald worden. Dan ben je zeker meer dan 10 jaar verder.

5 likes

Wat een apparaat man. Prachtig horloge blijft het ook.

Mooi filmpje, mooie apparatuur ook. Het weer monteren zou mij echt duizelen. Ik zou zeker schroefjes overhouden!

Valt mij op dat ze dat vaker doen. Ik krijg er de kriebels van.

Dank voor je uitleg!

1 like

Toch zie ik daar volgens mij een fout. Hij pakt de wijzerplaat zo te zien met een messing pincet (0:54) Not done wat mij betreft. :thinking:

Verder een prachtig uurwerk en mooi in beeld gebracht :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Hier kan ik je zeker gelijk geven. Een wijzerplaat pak je nooit aan met een messing pincet op het gelakte oppervlak.

1 like