Hallo allemaal,
Na lang te hebben gluren en verwonderen op dit forum, heb ik eindelijk het besluit genomen om een automaat horloge te kopen. Om niet gelijk te hard van stapel te lopen heb ik voor een budget van om en nabij de 1000 euro bepaald. Na een aantal juweliers bezocht te hebben kwam ik op de volgende modellen uit:
- tissot prc200 automatic
- hamilton pilot
- victorinox officer’s
De hamilton was erg mooi, echter de prijs kwam niet overeen met het budget, waardoor deze afviel.
De keuze ging dus vallen tussen de Tissot en de Victorinox. Beide vond ik ze wat hebben. De wijzerplaat van de tissot vond ik prachtig, terwijl het formaat van de victorinox mij erg aansprak. Het besluit viel echter op een grappige manier. De naam victorinox kwam mij erg bekend voor. (Nee niet van de zakmessen) mijn vader heeft vroeger een eigen slagerij gehad. Slagers snijden altijd met slagersmes. Dat zeggen messen met gegoten kunstig handvatten en het onmiskenbare logo van… juist ja victorinox. Hopelijk begrijpen jullie mij niet verkeerd, maar ik kreeg direct het geviel dat men voor messen bij de ene moest zijn en voor de uurwerken bij de ander. Het is dus de Tissot geworden.