Met een kleine vertraging van een 94 ETA 2824 gang reserves heb ik mijn langverwachte Magrette in ontvangst mogen nemen, en deze is serieus heel gaaf.
Enkele maanden geleden onderweg naar de Rikketik kreeg ik tijdens het rijden een mailtje van Magrette over een speciale Pre-order, even een paar hectometer paaltjes over nagedacht(want was voor mij een hoop geld) en toen besloten om deze te Pre-orderen (is dat een woord ). Maar toen moest er betaald worden, shit geen rabo reader in de auto
toen toch maar auto langs de kant gezet en een belletje gewaagd aan Stephan van Magrette, en ja hoor ik was een van de 10
helemaal blij en zonder horloge geld door gereden naar de Rikketik.
De levering liet langer op zich wachten, dat was soms vervelend maar de communicatie tussen Magrette (Stephan) en mij was super, petje af!
En toen stond Fed-ex voor de deur:
Wauw wat gaaf,:
Het horloge is gemaakt van Forged Carbon, erg licht en zacht maar ook erg hard met een gewicht van 94 gram incl. lederen band.
Maar door de 44mm kast heb je wel het gevoel dat je wat om de pols hebt, en een bijkomend voordeel is doordat hij zo licht is kan je hem wat losser dragen zonder dat hij zo hangt.
De Magrette heeft een titanium binnen kast, achter deksel en kroon die voorzien is van zwarte PVD aan de linker kant een leuk detail.
Er tikt een ETA 2824 in die prima de tijd houdt, ik heb niets tegen Miyota maar als er een ETA in zit vind ik dat toch wel een groot pluspunt.
De structuur van het Carbon is erg mooi en je ziet nog(hele) kleine oneffenheden dat komt mede door dat het horloge niet is afwerkt met Clearcoat wat (naar horen zeggen) bij ander merken wel gebeurd, ik vind het mooi dat deze puur is gebleven. De weerspiegeling van de structuur in combinatie met het Saffier glas is echt schitterend.
Helemaal in de zon, dan komt het meest tot zijn recht.
Deze blijft (denk ik) voor altijd in mijn collectie, mede door de zeer gelimiteerde oplage van 10!
Badankt voor het lezen!, het licht gaat uit.