Eindelijk: de Strapcode voor de SARB

Eindelijk kreeg ik bericht, eind vorige week. De oyster van Strapcode voor de SARB 033/035 was gereed. Nou ja, gereed…Er was wel gelijk een waarschuwing bij, dat hij niet paste op de 035 en misschien wat aanpassingen nodig had voor de 033. Dat scheen dan te maken hebben met de lugholes die niet altijd op dezelfde plaatsen zouden zitten en experimenteren met dikkere of dunnere pins was aan te raden. Nou, dat zal dan wel…Ik heb zowel een 035 als een 033 en ik dacht dat de nieuwe band echt wel ergens op zou passen…

Dat bleek. Voor mijn 033 was de band echt te ruim, ook met dikkere pinnen en verdikte (met tape) pinnen bleef de band rammelen tussen zijn lugs. Shit…

Dan de 035 maar gepakt. Waarom weet ik niet, maar daar paste de nieuwe band een stuk beter. Iets verdikken van de pins bood verdere uitkomst.
Hij zat!

Wel vreemd natuurlijk, want de originele banden waren en zijn volslagen uitwisselbaar. Of de fout nu in de afwerking van Seiko of van Strapcode (Miltat) ligt is niet helemaal duidelijk, maar ik ga het proberen. Vooralsnog vind ik het niet slecht staan, maar nu ook niet echt een wereld van verschil. De nieuwe band is natuurlijk geschroefd, 3D en heeft langere endlinks, zoals te zien is op de foto’s. Daarentegen lijkt de originele band wat eleganter, beter afgewerkt, maar wel voorzien van die helse pen-en-hulsschakels, die werkelijk een crime zijn om te verlengen of in te korten.

Nogmaals, ik ga het proberen, maar intussen wacht ik met smart op de beloofde Jubilee…

De foto’s dan…

Dick

12 likes

Mijn beste,

Zo te zien " zit als gegoten".
Ik wens je er dan ook een comfortabele tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Zoals je al aangeeft oogt dit wat (te?) grof.

:thinking:

3 likes

Niks mis mee. Als je het juiste gereedschap hebt is het appeltje eitje, en die banden zijn mij nog nooit stuk gegaan. Ik heb die fascinatie met aftermarket banden voor de 33 en 35 nooit begrepen, eerlijk gezegd.

Dat dus.

Sorry.

2 likes

Fascinerend, dat verschil! Zou wel willen weten hoe dat nu komt.

De kritiek hier (ook van jezelf) lijkt wel terecht. Om er aan mee te doen: De endlug zit heel anders tov de linker lug dan tov de rechter lug.

Ik had het zelf in 10-15 minuten op maat, maar ik had geluk dat ik in een keer raak schoot.

Maar kudo’s omdat je in het diepe sprong, soms wil je wat proberen. Geschroefd is in principe wel prettiger dan pin en collar, mits goed uitgevoerd.

1 like

Dat valt wel mee, ik denk dat dat een beetje gezichtsbedrog is door de speling van het licht.

Ik twijfel. Oogt wat minder elegant inderdaad. :thinking:

Ik heb het idee dat schroeven los gaan als ze niet op het juiste moment aangedraaid worden, wat dan weer niet in de documentatie staat. Dus pin en collar lijkt me economisch, simpel en robuust.

:grinning:

1 like

Heb deze band van de week ook binnen gekregen. Precies hetzelfde probleem: de endlinks rammelen als een malle tussen de lugs. Kan ze zowel naar links en rechts bewegen als naar voren en achter. Mail gestuurd waarin ik om dikkere spring bars of een andere oplossing heb gevraagd. Nu maar afwachten…

Je hebt gelijk. Je krijgt nooit een manual bij bevestigingsmateriaal, er zou eens wat aandacht besteed moeten worden aan al die trekhaken, schilderijen, deurscharnieren en schappen die uit elkaar kletteren. :yum:

1 like

Nu een hele dag (eigenlijk maar twee uurtjes) geprobeerd, het wordt het niet. De originele band is eleganter, op de endlinks na draagt hij ook beter/mooier. Hij past bij de endlinks wel perfect op de kast, dat is mooi. Op mijn relatief smalle polsen oogt de nieuwe band echter stoerder, een beetje te…Ik heb op de 035 weer “gewoon” een alligator gemonteerd en op de 033 de standaardband.
Niet alle experimenten hoeven te slagen, toch?

Dick

1 like

Even ter vergelijk:

Dick

Veel beter. :slight_smile:

Ook ik kom op allerlei vormen van leer uit voor de SARB serie:

Zolang je ze maar blijft doen. :+1:

1 like

Nog even een blik op de 035, zoals hij voor mij voortaan “hoort” te zijn…

Dick

1 like

Het is alweer even geleden, maar ik vraag me dus af hoe deze bracelets van strapcode bevallen. Zowel de oyster als de jubilee. Vooral de end links - werken deze of moet je als nog iets met de originele endlinks doen?

Thanks!

Zoals je hierboven kunt lezen is het niet bevallen bij TS. Je kan ook gaan voor de WatchGecko bracelet i.c.m. je eigen endlinks (en sluiting).

2 likes

Ik heb de jubilee van geckota. Mooie band maar de curved endlinks passen niet optimaal ,helaas. Wat betreft de oyster band snap ik niet waarom je een andere zou nemen dan de stock band.

1 like

Vanwege de ruimte tussen de end links en de rest van de bracelet en de clasp zorgt voor ruimte, dat vind ik niet zo mooi.

1 like

En je vergeet mogelijkheid voor extra fijnafstelling.

1 like

Dit is mijn andere optie, maar ik had gehoopt dat ik niet met originiele end links hoef te werken, omdat die er dan dus niet even anders uitz zien.

Ik denk dat ik dus nog even wat langer door moet zoeken.

1 like