Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

Authorized Dealer

1 like

AD is een afkorting van authorized dealer. Officieel verkooppunt van Omega dus.

William Wien heeft er een te koop staan maar niet met de uitgebreide door denk ik

Ik zou een vintage kopen.
Een mooie 861 is voor rond de 2500 euro wel te vinden of wellicht nog wat goedkoper. Ik vind een nieuwe speedy met spierwitte wijzers en indices karakter missen en te steriel ogen.

En als je dan toch een nieuwere wil, koop een mooie tweedehands. Scheelt je aardig wat geld.

2 likes

Tja, ik legde het in op een koophuis, ben ik nu nog dankbaar voor! Als je die al hebt en je kunt het missen, dan is het een ander verhaal. Ik ga het liefst voor netjes gebruikt.

Ik zou voor een horloge gaan uit het jaar van afstuderen, dus waarschijnlijk 2016. Om zoiets belangrijks te vieren zou ik zelf voor een nieuwe gaan.

Inderdaad, na jaren zwoegen heb je een belangrijk doel behaald.
Afgestudeerd !

Daar kun je trots op zijn en kun je prachtig bekronen met een nieuwe klok.
Elke keer als je naar je pols kijkt, denk je daar aan. (Nou, ja vaak dan) :stuck_out_tongue_winking_eye:

(Krasgevoeligheid van plexi vind ik reuze meevallen.)
Succes met de laatste loodjes !!!

Grt.

Ik zou zelf persoonlijk voor 2 keuzes staan;
Of een mooie nieuwe Speedy uit 2016, het jaar dat je gaat afstuderen.
Of een mooie gebruike Speedy uit je geboortejaar, dat je afstuderen weergeeft maar ook je geboortejaar.

Succes met je keuze :+1:t3:

Groet Johan

2 likes

Tja, 1500 euro is een hoop extra geld. Ik zou dit alleen bijleggen als ik het echt kon missen. Natuurlijk is het leuk om een nieuw horloge te kopen, maar wat moet je er voor laten.

Voor de doos zou ik het sowieso niet doen. Hij is echt prachtig, maar dat kan de doos die er over 3 jaar bijzit als je een nieuwe koopt ook zijn

Prachtig horloge! Hier een eigen plaatje:

En een van het web, van de prachtige achterkant:

Het is inderdaad veel geld, maar zal ook zeker zijn waarde houden. Misschien wel beter dan je geld op de bank zetten;)

Blijft een mooie klok hoor!

Ik zou, zeker in het geval van een lang gekoesterde grail, ook voor een nieuwe gaan.

toch weer voor een speedy gegaan @Ko_ ? Geen spijt dat je je vorige hebt verkocht?

Als je 500 euro kan besparen door voor een jong gebruikte te gaan, zou ik dat doen. Met die 500 euro kan je als ex-student veel doen…

1 like

Ik herken dat.
Op mijn 18 met mijn duurverdiende centen (3 maanden vakantiewerk en dan nog wat geld verdiend met opknappen van een brommer en een motor) dacht ik dat 1000EU absurd was voor een horloge.

Nu 3 jaar later, student; aan het contempleren of ik niet mijn nagenoeg volledige collectie verkoop en dan toch voor de AP RO ga.

Nu voelt dit echt weer wat absurd om een horloge van 10K te kopen terwijl ik geen auto noch vast inkomen heb :stuck_out_tongue:

2 likes

Een Speedmaster is een mooi en zeer goed afleesbaar horloge. Ik heb er al dikwijls naar gelonkt maar er is één ding dat me steeds doet afzien van de aankoop: het ontbreken van een datum.
En als ik naar mijn huidige collectie kijk: ik denk dat 95% van mijn horloges een datumaanduiding heeft.

Daarom ben ik een tijdje geleden voor de MARKII gegaan - de nieuwe versie: schitterend horloge, ontspiegeld glas, transparente tachymeterschaal met onderliggende luminova, verzonken subdials, prachtig discreet rode ring rond de tachymeter-luminova … én prachtig ingewerkt op de 6-positie: een datumaanduiding :smiley:

Ik zou die op z’n minst écht eens passen hoor !
Anders ga je later spijt krijgen :wink:

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/c/4/c41f2477b21f344d126acce5ce3bb98833eb3c50.jpg

Uploaden…

13 likes

Datumfunctie vind ik ook erg prettig en deze MarkII vind ik bovendien een stuk minder ‘grijze muizig’.

1 like

Als het kan, zou een nieuwe natuurlijk leuk zijn.

Maar na je studie zou een reis (al dan niet met vriendin) ook leuk zijn. Als je eenmaal werkt wordt langere tijd rondreizen niet zo makkelijk.

Een occasion speedy voor 2500 en 1000 om een paar weken rond te reizen lijkt me ook een mooie combi.

Of 3k voor een jong gebruikte en daarna nog 1 A 2 weekjes tussenuit voor 500?

Persoonlijk mis ik datum (en dag) eigenlijk ook. En elke dag opwinden vind ik ook niet relax. Maar ieder heeft zo z’n voorkeuren.

1500 voor een vintage Speedy MkII en gewoon een maandje Amerika met het lief :wink:

1 like

Gave klok !