Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

Ik ben al flink wat jaren lid van dit forum. Hierdoor heb ik heel veel geleerd over horloges. Echter heeft dit het niet makkelijk gemaakt met het kiezen van een eerste horloge uit het hogere segment.

Eerste denk je het zeker te weten en erna begin je toch weer te twijfelen en zie je weer andere mooie klokjes. Het helpt ook niet echt als je een zeer uitgebreide smaak hebt en bijna alles mooi vindt zoals ik :wink: . (Dress, chrono, diver, etc)

Om het gemakkelijker te maken voor mezelf heb ik gister eens alle eisen opgeschreven. Nu heb ik gister een Speedy gepast voor de 4e keer, ik was weer meteen verliefd en ik ben er dan ook echt uit. Het moet gewoon een Speedy worden. Natuurlijk is er veel meer moois maar hier ga ik gewoon niet meer naar kijken. Na het nakijken van mijn whishlist denk ik dat de Speedy het enige horloge is wat nooit gaat vervelen en ik nooit zal willen upgraden.

Na dit besluit natuurlijk even gekeken hoe ik dit financieel ga regelen. Ik kwam erachter dat een Speedy eigenlijk wel in bereik is.
Mijn ouders hebben toegezegt €1000 mee te betalen als ik slaag. Zelf wil ik €1000 van mijn spaargeld inleggen. Mijn vriendin en mijn beide oma’s willen ook een bijdrage leveren. Dit zou beteken dat ik max 3k te besteden heb. Na dit nagevraagt te hebben wist ik het helemaal zeker, een speedy moet lukken.

Nu zit ik alleen nog met een ding. Ga ik voor een tweedehand Speedy voor rond de €2500/€3000 of zal ik zelf €1500 spaargeld inleggen en bij de grijze handelaar voor €3440 een gloednieuwe Speedy kopen. Wat zouden jullie doen? Is er verschil buiten de doos?

Ik vind het principieel eigenlijk belachelijk om als 25 jarige meer dan €3000 uit te geven aan een horloge. Kan met die €500 ook andere leuke dingen doen die belangrijker zijn dan hoorloges :wink:

En oja show jullie Speedy ervaring maar even met een picture, vind ik altijd leuk om te zien.

8 likes

Gewoon een nieuwe kopen omdat het kan!

Elke kras is van jou, je bouwt een verhaal!
Bovendien, er gaat niets boven een top klok nieuw uit de stickers peuteren. Je koopt ook die luxe beleving!

Succes en geniet er van.

4 likes

Mooie keus :thumbsup:
Ik blijf hem ook geweldig vinden, op foto’s , maar helaas om de pols geen klik.
De pijn van dat geld uitgeven is maar één keer, bij aanschaf :slight_smile: , daarna denk je daar nooit meer over na maar begrijp je wel.
Ik zelf ga altijd voor nieuw en koop bij een betrouwbaar adres , AD bijvoorbeeld.
Gewoon omdat ik er zelf weinig verstand van heb en omdat het nu eenmaal een goed gevoel geef.

Succes met je keuze, veel voorpret alvast !!
Pieter.

Zeker voor een gebruikte gaan in goede start met doos en boekjes etc. Dan is de kop er af, en doen de eerste krasjes ook niet zoveel pijn. Moet lukken voor 2500 lijkt me. Kan je van de rest op vakantie. :wink: Gelukkig worden ze regelmatig aangeboden,. Weet je al alle je wil? Ik ben zelf gecharmeerd van het nieuwste caliber, maar wel met plexi ipv saffier. Goede keuze iig!

Ik zou ook voor een jonge gebruikte gaan. Wel een full set dan, dan moet met €3k wel lukken.

Ik zou voor de nieuwe gaan, dan is het jouw horloge met jouw verhaal (zeker leuk ivm het slagen van je studie dan toch!)

Ben wel benieuwd of je al een grijze handelaar op het oog hebt? Ik ben zelf ook van plan volgend jaar (hopelijk… eerst ff huis verkopen en nieuw kopen enzo… :joy:) er een te gaan kopen!

Lekker voor een nieuwe gaan :blush: , of spaar door en haal die Snoopy :slight_smile:

Via het forum kun je mooiste dingen kopen voor scherpe prijzen, heb ik ook gedaan, en zo blij als een hond met 7 … (haha) veel voorpret!! Maar vooral doen waar jij je het beste bij voelt.

Het is al een aantal keren gezed, maar idd ga voor de nieuwe Speedmaster
Doorbijten dus nu zeker als je vriending en familie er achter staat.
Als het is gekoppeld aan het feit dat je bnt geslaagd past alleen een nieuwe
Even goed je best doen want onerstaande set heb ik afgelopen week meegenomen voor Euro 3.500,-
Dan heb je los van een gloednieuwe Speedy ook nog een mooie set die ooit verzamelwaardig wordt
Het scheel je ook Euro 150,- voor de Omega nato die je op enig moment wellicht wilt
Weliswaar zwart maar toch gaaf!
Daarnaast zit de Velco band met klitteband er ook bij maar dan in een draagzame variant



Wellicht dat William Wien nog iets aan de prijs doet
Maar anders zou ik voor de Euro 60,- extra zeker op zoek gaan naar bovenstaand cadeau

Gr/Arthur

3 likes

Grootste verschil van het nieuwe model t.o.v. het oude (buiten de doos met inhoud) is de band. Nieuwe is screwed, wat eigenlijk wel hoort bij een horloge uit dit segment.
Maar is het het prijsverschil waard? Ik denk het wel.

Wat foto’s uit de oude doos:

1 like

Zeker Erik, de nieuwe band voelt echt anders
Vond hem op foto’s nooit mooi maar in real life prachtig
Wellicht dat mijn enthousiasme met met Grand Seiko heeft geholpen
Band is hoge mate vergelijkbaar

1 like

Ben er gaandeweg achtergekomen dat ik eigenlijk het liefst nieuw heb. Dat voegt voor mij gewoon zoveel toe aan de beleving. In jouw geval zou ik dit dan ook zeker doen. Als ik het zo lees wordt dit toch echt een van de ‘pijlers’ in je verzameling, die je mogelijk ook nooit meer wegdoet. Imo zijn jonge gebruikte Speedy’s nog behoorlijk aan de prijs. Lekker een helemaal verse, dus!
Veel succes en plezier met kiezen en aanschaffen!

Ik zou voor een mooie uit de jaren 80 gaan met een 861 uurwerk.
Mooi horloge voor 2500 te koop en tijdloos en je verliest er geen geld op wat in jouw situatie waarschijnlijk rust brengt.

Deze is van 1986;
http://myalbum.com/photo/wy5WOyq7oFo9/720.jpg

http://myalbum.com/photo/7HRVcfYsNMtz/720.jpg

http://myalbum.com/photo/WryTPDyZXtE2/720.jpg

Er is overigens niks mis met het uitgeven van meer dan 3000 Euro.
De één rookt, de ander zuipt en weer een ander gokt of doet andere gekken dingen met zijn geld.
Ik heb vroeger ook 5000 Euro uitgegeven aan een mountainbike. Weer een ander gaat 3x per jaar op vakantie en houdt daar enkel foto’s en een herinnering aan over.
Je leeft maar één keer dus doe wat je graag wilt!

2 likes

Gezien de link met je diploma zou ik zeker gaan voor een nieuwe, in de toekomst hecht je waarde aan de emotionele waarde van het horloge

Even een vraag tussendoor: wien levert deze moonwatch inderdaad voor 3440.-. Maar is dat met de nieuwe grote doos, of met de oude rode doos?
Ik ben zelf op zoek naar een speedy ‘tintin’ maar die zit in de rode doos.

Groet,

Eddy

Ik ben zelf vorig jaar voor een nieuwe gegaan (3570) en heb daar geen spijt van.
Mijn beste aankoop van 2015.

en BB8 approved :wink:

10 likes

ik heb vorige maand mijn speedmaster ook jong gebruikt (6 weken oud) gekocht. Hij kwam bij Wiliam Wien vandaan waar hij nieuw voor 3.440 is gekocht en waar ik ook van plan was om hem nieuw te gaan halen. ik heb hem voor 3.000 overgenomen van een forumlid. Het is een iconisch horloge welke het waard is om het geld (als je het kan permitteren natuurlijk) voor een nieuwe aan uit te geven. ik had de mazzel dat ik een praktisch nieuwe voor nog effe wat minder dan de nieuwprijs kon aanschaffen. ik heb hem nu in afwachting van een extra schakel die voor mij besteld is aan een leren nato band hangen. hieronder een lume shot.

2 likes

Ik heb hem pas nieuw gekocht bij een AD. Geweldig horloge!

Ko

4 likes

Dit horloge staat voor mij (op dit moment) ook bovenaan mijn wishlist. Ik wens je veel plezier ermee zodra je hem hebt.

Vraagje aan de rest. Ik zie sommige over “AD” praten. Wie of wat is “AD”?
Alvast bedankt