Zit Jurtz alweer op HF eigenlijk?
Net als de nieuwe afstandsmaat?
1 corona = anderhalve meter.
Klopt, alles veranderd, behalve het veranderen zelfš.
Nee, hij is echt weg. Hij had mijn nummer nogā¦
Wilde hij bij jou ook 200 euro korting?
Op een afregel/wd-test klusje van 25 euro?
Nu je het zegt, er is 175 euro afgeschreven⦠ā¦kan me heel vaag nog wel iets van Het Jurtz Verhaal herinneren. Maar ik had āno problems at allā hoor.
die moet ik onthouden!
Ik vind het jammer dat hij weg isā¦
Ik ook. Maar goed.
Die komt wel terugā¦
Even topic maar omhoog halen. De Invicta 1953, geen idee wat die nu moet kosten eigenlijk. Het is een erg mooie klok op zich, maar heb er nu eentje op de pijnbank en ik zie dat dit exemplaar toch wel erg slordig is gemaakt. Heel wat anders dan de San Martin 6200, die ook wel wat minpuntjes heeft, maar heel wat beter is gebouwd dan de Invicta.
Geen schone omstandighedenā¦
Krasje op de plaatā¦
Urenwijzer zit er maar half, en scheef op, niet super goed te zien op deze foto, maar geloof me, hij zit goed scheef.
Haha, zo lief.
Kwam het toevallig tegen en moest er hard om lachen, fijn dat je er weer bent
Dat is niet best neeš²
Na een bescheiden duikeling zaten de uur- en minutenwijzer scheef van mijn 1953, waardoor ze de secondewijzer blokkeerden. Dit is keurig verholpen door mijn horlogemaker, maar ik vond wel dat dit te makkelijk gebeurde.
Nu ik jouw bevinden lees, verklaart dit wel dat mijn vermoedens niet onredelijk waren!
Overigens neemt dit niet weg dat ik het een enorm fijne ārona indoor beater vind en hem met veel plezier draag
Het is wat de Chinese horloges zoān slechte naam bezorgt dit. Op zich best goed materiaalgebruik, redelijk mooie pad printing, maar dan gewoon afraffelen en geen echte QC toepassen.
Dit horloge is denk ik door een westers bedrijf besteld in China, hoewel ik niet precies weet wie Invicta vandaag de dag in handen heeft. Uiteraard is dit natuurlijk gewoon geinspireerd op een Rolex ontwerp, en dat is dan ook precies hetgene wat mooi is aan dit horloge, en het is dacht ik nog geen 100 euro, dus wel absurd veel horloge voor dat bedrag. Toch blijft het jammer, want zoals sommige andere producenten bewijzen kun je voor rond de 200 euro iets kopen wat wel drie keer zo strak en netjes in mekaar zit.
Ik zou het dus nog steeds geen miskoop noemen, en wie weet zitten er exemplaren tussen die deze slordigheden niet hebben, maar zeker als je zelf niet handig bent zou ik wat meer uitgeven en een iets beter gebouwd horloge kopen. Voor mensen zoals ik, geen punt, want ik zou hier een hoop aan kunnen knutselen en er iets moois van kunnen maken. Dat gezegd, als ik mijn verlanglijstje opmaak van wat ik er eigenlijk aan zou willen doen (minstens lugs boren en reshapen, nieuwe wijzerplaat printen, secondewijzer uiteinde doorboren en lumen, acryl of saffier glas) dan zijn er betere en zelfs voordeligere opties.
Vervelend voor die kras, en dat de wijzer scheef zit. Dat laatste zal vast te verhelpen zijn. Die wijzerplaat denk ik nietā¦
Ik zou dit wel kunnen fixen, maar is het niet echt waard. Beter gewoon een andere plaat er in. Als ik hier een wijzerplaat voor print in negatief relief is dat al een aardige verbetering denk ik. Zou wel geinig zijn, om dan exact het zelfde ontwerp te doen. Dan naar Invicta een foto sturen, dat er problemen zijn dat de wijzerplaat verkleurd is.