Eindelijk.. een Meistersinger

Na veel vergelijken en lang zoeken vandaag de knop doorgehakt. Het is een 2006 NL limited geworden (94 van 100). De vorige eigenaar heeft hem slechts kort gedragen waarna hij in de kast is beland.

De opgelegde indices zijn echt super, ik denk dat het een nette dresswatch is. Hier even een fotootje…

Ben benieuwd naar jullie Meistersingers en ervaringen met het merk. Een goed adres voor een origineel bandje is welkom!

2 likes

Mijn beste,

Alhoewel ik geen Meistersinger heb en dus ook geen ervaringen kan delen,
kan ik je wel vertellen dat jou Meistersinger mijn ogen doet flonkeren.
Ik wens je dan ook vele aangenamen momenten met deze schoonheid der horlogerie!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Heb er geen. Maar heb absoluut bewondering voor de meeste modellen. Prachtige horloges, en met zijn enkele wijzer ook altijd een eye-catcher!

Proficiat, en veel draagplezier

Mooie klok! Meistersingers zijn goede en betrouwbare horloges. Heb zelf een Meistersinger Singular, veel mensen vragen ernaar als ik hem draag. Vooral over hoe je de tijd dan afleest :wink: Veel plezier ervan!

Mooi horloge. Ik heb er eentje gehad, maar weer verkocht. Niet onmogelijk dat ik weer eens een keertje een variant terugkoop.

Ik hoop dat hij bevalt, het is vooral wennen dat je niet in een blik snel ziet hoe laat het precies is. Het kan wel op de minuut, maar dan moet je hem heel precies zetten en heel precies kijken. Dat is ook wel handig bij de bushalte. Met de Meistersinger stond ik minder te stressen dat ie niet op tijd was of zo.

Mooi hoor!
Een van de fraaiste platen dat zwart-rose met opgelegde cijfers.:ok_hand:t2:

Persoonlijk zou ik een ( inderdaad originele )
zwarte band met wit stiksel doen! Matcht mooi met de tekst.
Eventueel mooie klapsluiting…

Helemaal af, niks meer aan doen.:slight_smile:
Heb je een mooie ‘klassieke’ droom-MeisterSinger die met veel navolgende modellen nog steeds de vloer aanveegt!

Heel mooi…!
Gefeliciteerd :+1:

Denk er zelf ook wel eens over na, echter nog steeds niet die knoop doorgehakt en er daadwerkelijk één aangeschaft.
Juist die ene wijzer geeft hem die charme…
Schitterende aanwinst veel plezier ermee.

Pieter.

Ben al jaren een Meistersinger-adept…
Kijk maar… :smile: :smile:


Inmiddels is die rechstboven met bruine band verkocht,
maar de rest blijft. :relaxed:

Groet Jan.

P.S. Bij elke MS-dealer kun je de originele banden krijgen

4 likes

Mooi horloge! Staat nog steeds bij op het lijstje :smile:

Proficiat, prachtig horloge! Heb mijn Unomatik net 10 dagen omgehad op vakantie in Elzas-Lotharingen.

Voor het weggaan zo precies mogelijk op tijd gezet en heb (zover als ik het kan zien) geen afwijking kunnen constateren.

Mooie dingen ziin dat ja, geeft je een beetje rust in de kop

alleen wat me dan bij dit soort aflezen stoort is de hoogte van de wijzer t.o.v. de wijzerplaat, ( parallax )
zo’n einzeiger wijzer zou het best zo dicht mogelijk bij de plaat moeten zitten
om te voorkomen dat het correct aflezen nog meer beperkt wordt.

Heb een nummer 3 sinds 2009. Aangeschaft ter ere van de geboorte va onze zoon. [URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Eigen%20klokken/DSCN0535.jpg.html][/URL]

Meistersinger…altijd goed!
Veel draagplezier

Als (for the time being) oud-horlogemaker heb ik mixed feelings over het merk. In de loop der jaren diverse MS’ers geserviced, en wat vaak opviel was de zeer karige smering af fabriek, waardoor bepaalde raderen onnodige slijtage krijgen (met name het wisselaar-transmissierad no.1482 bij het 2824-2 werk) en eigenlijk al binnen een paar jaar voor problemen zorgen. De “feel” van de kasten en vooral de wat “flimsy” spacers wekken ook niet de indruk van “waar voor je geld”. Aan de andere kant is de afregeling af fabriek meestal subliem, binnen een paar seconden per dag, en zijn de wijzerplaten echt heel fraai.

Het getoonde horloge ziet er keurig uit; advies is wel om niet te lang te wachten met een degelijke -al is het maar preventieve- servicebeurt.

Misschien een wat kritischer blik dan wenselijk, maar je vroeg nou eenmaal om ervaringen. :wink:

1 like

het blijft een een vreemde maar supermooie eend in de bijt, de Meistersinger.
Wat altijd “chic” blijft zijn de blauwe wijzers…

Prachtige Meistersinger, om trots op te zijn, veel draag plezier.
ik heb een limited Edition 2005 - 004 van 333 was wel even wennen met aflezen, maar geeft goed de tijd aan, inmiddels 2 andere einzeigers aangeschaft leuk om te dragen.

1 like

Deze is idd prachtig, ik zoek hem al een tijdje.
Is een ruil met één van mijn exemplaren soms een optie? :smile:

Groet Jan

mooie klok! leuk ook met de kroon aan de binnenzijde. Geniet ervan!

Wow, bedankt voor de lovende woorden allemaal. Binnenkort zal ik hem inderdaad laten service , wil er echter eerst nog even van genieten.

Prachtige verwoord als altijd! @Tissot62