Eindelijk een rolex (tu)

het heeft even geduurd maar nu heb ik ook eindelijk een rolex en wat voor 1 , klein… ik had me van alles voor gesteld maar je hoeft “haar” niet voor fun in de kast te leggen want deze vind je echt niet terug :smiley:
zoals je kunt zien is het puur een hebbedingetje en volgens mij is het geen replica als jullie “de kenners” denken van wel dan hoor ik dat natuurlijk graag.

ik heb even in het grote “complete price guide to watches book” gekeken en volgens mij is het een model nr 160 / 161

verder zat er ook nog een “elgin usa” uurwerkje bij de zending , in een betere staat .
het merk kan ik wel vinden maar het uurwerk komt volgens mij niet in het boek voor ( ik kan er natuurlijk overheen kijken , is me nl al eerder gebeurd :smiley: )

de foto oogt een beetje vreemd , ik had hem 90gr gedraaid omdat ik hem er niet mooi passend op kreeg.

Volgens mij moet je hem een keer tectyleren :slight_smile:

Bim bam… verwacht ik een groot sportmodel te zien, is dit het… :frowning:

Nee geintje hoor, mooi horloge, alleen mag er wel wat aan gebeuren zo te zien, is het een heren of vrouwenmodel?

Van harte en veel plezier ermee! :smiley:

ik hoop dat het uit een dames model komt , kan me nl niet voorstellen dat er ooit heren zijn geweest die met een klokje maat wijzerplaat van 11 bij 14,5 mm hebben rondgelopen.

en ik weet niet ofdat ik er iets aan moet doen ,
tuurlijk is het mooier als de roest eraf is maar beter dit dan dat een half opgelapt uurwerkje en ach en het gaat om de heb, en voor het geld kon ik het echt biet laten schieten :wink:

Ik heb haar wel eens gezien, ook als opknapper…

shit waar was dat nou? In elk geval een klein, rechthoekig damesrolexje.

Joost, wat is dit voor een ding man ?

Liever een Wodstock.

Greetinxz baalzooi

interessant zo’n uurwerkje uit de 30tiger jaren gemaakt door Aegler in Biel / Bienne
maakte precies dezelfde calibers voor Gruen en Rolex in die tijd.
tis wel beyond repair, gezien de waarde.
gevalletje waterschade, deze modellen waren zeker niet waterproof , niet eens waterbestendig :slight_smile:
de kastjes kan je met je nagel zo uit mekaar peuteren.

de Elgin is ook uit de dertiger jaren , zo te zien doet ie nog ?
Elgin was verreweg de grootste horloge fabrikant in de VS , ik kan 't caliber helaas ook niet zo gauw vinden,
hoe groot is het precies ?

Groet, André

hoi andre,

bedankt voor je extra info , ik zal het erbij bewaren.

de elgin, is 21,4 bij 9 mm klein en hij loopt niet ik kan de kroon wel uittrekken en de enige wijzer verdraaien
opwinden blokkeert kan wel de andere kant op.

Geluk gewenst, al ben ik bang dat deze niet door de apk komt
en aan onderdeelen zal het ook moeilijk te vinden zijn al geloof ik wel dat deze
een orginele rolex is
Succes thomas

Oorspronkelijk een mooi horloge denk ik :slight_smile: In elk geval veel plezier ermee!

Wat ik wel raar vind: dat bloemvormige kapje over de robijn op de balans: een voorloper van de incablok?

thnx voor jullie reacties, ik zie het ook puur voor de heb het is toch een rolex
ik heb al een aantal keer bij schaap en citroen gestaan voor een sub maar helaas ik vind ze toch wat te klein en daarom heb ik er ook steeds vanaf gezien.
en je kunt van rolex zeggen wat je wilt maar het is toch aardig om er 1tje te hebben, en deze 2 uurwerkjes kon ik samen voor 12,50 overnemen en voor dat geld is het toch een leuk hebbeding.

Weet je zeker dat het geen nepperd is? Ik bedoel voor dat geld… :smiley:

Gefeliciteerd met je Rolex!

Guus

Geinig, Joost. Ik verwacht natuurlijk wel een ‘voor en na’ :D:D:D

Groet, Mark

Hier zo’n horloge uit de 30tiger jaren in onderdelen
een kastje (rechts) waar het uurwerk met wijzerplaat in gaat, dat vervolgens weer in de dekkast vastklikt(boven)

de voorkant ziet er dan zo uit.
een Gruen uit de dertiger jaren met 4Adj. afgeregeld caliber van Aegler afm. 38mm x 22mm

omdat de horloges van Rolex en Gruen nogal op elkaar leken, de uurwerken kwamen tenslotte uit dezelfde fabriek,
werd Gruen in de US verkocht en Rolex in de rest van de wereld.

deze heb ik idd al eerder voorbij zien komen , geing (tu)

Volgens mij komt die Zenith van mij, waar hier ook een topic over loopt bij dezelfde verkoper vandaan :slight_smile:

Leuk ding! Opknappen lijkt mij ook de moeite niet meer, ook omdat je geen kast erbij hebt…

hoi andre,

zijn er ook gruen klokjes te koop die precies het zelfde uurwerk hebben als de mijne ? want ik zat te denken dat ik dan bijv de grondplaat zou kunnen uitwisselen.
en zijn er ook merkloze losse kastjes te koop waar dit uurwerk inpast ? ik zag nl in het boek dat er veel gouden kastjes werden gebruikt en die zullen wel veel zijn omgesmolten bij sloop projecten.
of is het lastig een goedpassende kast te vinden ?

het glaasje heb ik al dus het begin is er :wink:

ik hoor het wel

Hi Joost,

Ja, zullen ongetwijfeld ook Gruen dames horloges gemaakt zijn met dit zelfde caliber.
word wel een klusje om er een bijpassende kastje bij te vinden,
Gruen heeft honderden,mischien wel duizenden verschillende modellen op de markt gebracht.
je zou 't kunnen proberen op de rikketik,stond een verkoper met allerlei soorten losse kasten,
ook deze modellen, ze waren wel nieuw gemaakt vlgs mij.
uurwerkje meenemen en passen maar :slight_smile:
of anders op eBay USA zoeken onder Gruen dameshorloges, en de verkoper vragen naar de maten van het gruen uurwerk wat er in zit.
buitenmaat kast zal zo’n 20mm x 14mm zijn.

je heb gelijk wat betreft dat omsmelten, gebeurd ook nu weer, zag een man lopen op de rikketik met een
grote plastic tas vol met 14K en 18K vestzak horloges ,de kasten ging hij omsmelten,
goudprijs is vandaag de dag weer hoog , dus blijkbaar winstgevend om weer horlogekasten in grote aantallen om te smelten.

groet, André

thnx voor je info , ik zal gewoon rond blijven kijken en wie weet kom ik een keer wat tegen

ben even in de boeken gaan snuffelen en ik zie dat dit Rolex 160 uurwerkje 5x7 ligne meet; helaas kan ik geen enkele match vinden met een Gruen kaliber, dus vermoedelijk gaat dat ombouwen niet lukken.
Als je heel avontuurlijk bent aangelegd: bijna alle delen van het Rolex kaliber 160 staan nog als leverbaar te boek, wordt wel een beetje duur grapje aangezien je nogal wat nodig hebt: bv ankerwiel $22,80; een komplete balans kost $156,80 :smiley: :smiley:

Als je het uurwerkje weer voor elkaar hebt, dan kun je eens kijken bij O.Frei voor een kastje:
http://www.ofrei.com/page674.html

Succes, ik kijk nu al uit naar je “voor en na” :smiley: :smiley:

Groet,