Eindelijk eens voorstellen en een NA in één.

Beste HF leden,

Ik ben Philippe, sinds enkele maanden 40 jaar, ookal voel ik me lang nog niet zo en woonachtig in Oost-Vlaanderen.
Na jaren rustig meelezen op dit mooie forum heb ik me begin dit jaar lid gemaakt. Aanleiding was het zelf uitgezochte Kerstgeschenk vorig jaar. Mijn eerste automatische horloge, het prijs/kwaliteits cliché, de blauwe Tissot prx powermatic 80. Deze draag ik nog elke dag met evenveel voldoening en tegen de lente kon ik de metalen band afwisselen met een blauwe rubber strap.
Mijn eigenlijke liefde voor horloges gaat verder terug, rond 2008 kocht ik zonder al te veel horloge kennis een Certina DS Podium square chrono quartz. Deze heb ik jaren gedragen, maar is geleidelijk aan in de schuif beland. In de daar op volgende jaren is, mede door dit forum, mijn kennis uitgebreid en mijn smaak gevormd/geëvalueerd.
Jaren heb ik gelonkt naar een Meistersinger pangaea date, het idee van de einzeiger en de bijhorende “niet-exacte-tijdasaanduiding” sprak me wel aan. (en doet dat nog steeds, dus ooit komt die er nog) Recenter ging mijn interesse richting een Oris big crown propilot big date, maar na het passen van enkele kleurstellingen moest ik bekennen dat dit horloge iets te groot was voor mijn beperkte polsomtrek, ookal is de liefde nog niet volledig over.
En zo komen we bij deel 2 van dit verhaal, de eigenlijke NA: een Oris big crown pointer date x cervo volante. In het voorjaar ben ik tijdens een dagje Antwerpen met mijn oudste zoon impulsief een AD binnen gestapt in de hoop de blauwe versie te kunnen passen. Helaas hadden ze enkel de groene en donkergrijze versie, maar het gaf me wel een algemeen idee van het horloge. Verder nog enkele andere Oris pointer date’s gepast, maar mede omdat ik (nog) geen mandaat heb voor de aankoopprijs van de versie met in-house calibre bleef Ik kijken naar de blauwe cervo volante.
Tot ik enkele weken geleden de blauwe versie in nieuwstaat op chrono24 zag voorbij komen. Aangeboden op enkele tientallen km van mij thuis. Afspraak gemaakt om het uurwerk eens in levende lijve te zien en tegelijk een aangenaam horloge gesprek gehad met de verkoper. Eens thuis gekomen de betaling over gemaakt en een week later het uurwerk opgepikt. Ik kan nu niet anders zeggen dan dat elke blik op mijn pols zorgt voor een niet te onderdrukken glimlach op mijn gezicht.
Na deze lange uiteenzetting volgt nu eindelijk waar iedereen hier voor zit: de foto’s!

Starten met de Certina DS podium

Tissot prx powermatic 80 met rubber strap

En de NA!
**Oris big crown pointer date x cervo volante blue **

Hopelijk hebben jullie ervan genoten, ik geniet er in ieder geval elke dag van.

117 likes

Welkom op het forum!
En een hele mooie aanwinst ! :smiley::+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de club Philippe.
Mooi Square Certina. :+1:

1 like

Welkom Phillipe! :hugs::pray:t3:

Een mooie collectie heb je! :pray:t3:

1 like

Welkom en gefeliciteerd met je mooie Oris!

1 like

Welkom en zeker een prachtige Oris.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom! Mooie kleur is die wijzerplaat van de Oris!

1 like

Philippe, welkom op HF!

1 like

Prachtige oris👌

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving, mooie collectie heb je al :+1:

1 like

Welkom hier en gefeliciteerd met de nieuwe

1 like

Welkom, Philippe! Leuk dat je actie bent/wordt op Horlogeforum. En gefeliciteerd met je Oris NA! Mooie keuze!

1 like

Van harte welkom Philippe :+1:

IMG_1947

1 like

Allereerst welkom op dit mooie forum!

Als tweede dus gefeliciteerd met je NA!

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Zeer mooie aanwinst hoor!! :heart_eyes:

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Welkom bij de club, die Oris is echt prachtig :star_struck:

1 like