Zoals vorige week in mijn NA topic gezegd neem ik nu eindelijk de tijd om me voor te stellen, nog net voordat ik een jaar lid ben van dit leuke forum. Ik ben Johan, ik woon in Diepenbeek, een klein stadje in Belgisch Limburg. Ik draag al zeker sinds mij tiende dagelijks een horloge. Heel lang geleden begonnen met handopdraaiers, veel meer was er nog niet de tijd. Daarna ook enkele simpele quartzjes gehad, maar jammer genoeg zijn deze allemaal verloren geraakt in de loop van de tijd. De oudste horloge die ik nog heb is een Festina chrono die ondertussen ongeveer 35 jaar oud moet zijn, een cadeautje van mijn ouders voor mijn afstuderen.
Nadien nog een Festina gekocht als dagelijkse beater en nog een Fossil gekregen van mijn vrouwtje
De laatste jaren dan vooral Garmins gedragen, schande, ja ik weet het, maar wel leuk voor de cijfertjes. Iets meer dan een jaar beslist dat het toch tijd werd om een ‘echte’ horloge te kopen nadat mijn oog op een leuke Tissot was gevallen. Maar in het echt was deze het toch net niet. Dan maar op het www beginnen zoeken naar alternatieven en zo op dit leuke forum terechtgekomen. Ongelooflijk wat een schat van informatie hier te vinden is en hoe enthousiast er altijd opnieuw wordt gereageerd. En dat zowel op een horloge van 10€ die in zuid-Frankrijk op een rommelmarkt is gekocht en liefdevol is opgemaakt als voor een grail van enkele tienduizenden euro’s waarvoor jaren is gespaard. Fantastisch gewoon.
Op het forum veel leuke merken en horloges leren kennen. Een merk dat ik voordien niet kende was Sinn, vooral de 556 I RS sprak me echt aan. Telkens opnieuw bekeek ik deze en toonde ik de plaatjes aan mijn vrouw. Ze werd het kotsbeu en enkele weken voor onze 26ste huwelijksdag stelde ze me voor een dilemma, ofwel stop ik erover te praten, ofwel ga ik er voor. Dat laatste heb ik dan maar gedaan wij dan een weekendje naar Frankfurt
Tof winkeltje in de binnenstad, leuke sfeer want het was ook nog eens kerstmarkt. Zeer enthousiaste verkoper.
Nog enkele andere horloges gepast maar toch bij mijn eerste gedacht gebleven.
Geweldig blij! En toen dacht ik dat ik voor een hele tijd gesteld was, maar dan mag je natuurlijk niet te veel tijd op dit forum doorbrengen

Nu denk, hoop ik toch, dat ik er eventjes tegen kan. Maar dan zou eigenlijk dit forum moeten verlaten en dat zie ik niet zitten. En stiekem droom ik ervan om samen met mijn vrouwtje naar Japan te gaan. En wie weet komt er dan een Grand Seiko of een The Citizen Chronomaster of …
Nog eens bedank om me op te nemen in dit forum en in de kroeg natuurlijk!