Eindelijk even voorstellen

Hallo mede horloge liefhebbers,

Eindelijk even de tijd genomen om mijn collectie op de foto te zetten en mij hiermee voor te stellen.

Mijn naam is Marjanne en ‘in my late 30’s’ en sinds mijn puberjaren al liefhebber van horloges van de kruidvat met name;) en daarna diverse van Davis.

Mijn eerste echte horloge kocht ik na wat sparen in 2011, de Steffen Constructa. Dit is de skeleton nummer 45 van oplage 88 met een prachtige horlogeband van pijlstaartrog. Helaas voor het merk Steffen brandt het kaarsje nog maar heel zacht.

Tweede horloge wat ik kocht was een Meistersinger Granmatik die ik heb vorig jaar verkocht en heb vervangen door een kleiner exemplaar namelijk de no.1. Dit is eigelijk wel mijn dagelijkse horloge. Heerlijk horloge net als de speedmaster om banden op te verwisselen:)

Na de aanschaf van de Granmatik volgde vorig jaar nog een meistersinger, mooie met rosé gouden wijzer en cijfers, een zgn no.3 uitvoering. Later via via een prachtige originele meistersinger Milanese band erbij gekocht en deze combi is erg mooi.

Via via kwam ik te weten over Klokers en het eerste model wat ze uitbrachten vond ik erg mooi en dat werd de volgende aankoop in 2017.

Eind januari dit jaar heb ik mijn premaster gehaald en mijzelf getrakteerd op de speedmaster professional en deze draag ik graag maar ben er erg voorzichtig mee aangezien deze voor mijn gevoel wat kwetsbaarder is tov de andere horloges. En dit zou wel eens een mooie erfstuk kunnen zijn om door te geven aan mijn oudste petekind waardoor ik er stiekem nog iets voorzichtiger mee ben;)

Ik draag tussen de 43-45 mm en dit is voor mij een mooie maat ondanks dat ik een vrouwenpols heb. Inmiddels vind ik de Steffen met zijn 45 mm overigens wel aan de grote kant, dus ik neig steeds naar een iets kleinere maat, zie de laatste aankoop.

Toen was de horlogerekening leeg dus ik moet even koest zijn dit jaar en gaan nadenken wat de volgende aankoop gaat worden;) in de tussentijd wat banden kopen en lekekr wisselen en dat houdt mij nog even rustig Hahhaa
Denk voor jullie allen heel herkenbaar. Het is vanuit ‘leuk om te hebben’ de laatste jaren bij mij wel doorgegroeid naar een hobby waar ik op het forum erg graag over lees:slight_smile:

Fijne dag allen en tot lees op het forum:)
Gr Marjanne

38 likes

Welkom op het forum. Bijzondere horloges heb je, mooi! De Speedmaster is naruurlijk prachtig, daar ben ik dit jaar ook een beetje mee bezig om eventueel aan te schaffen.
Veel plezier hier.

2 likes

Welkom Marjanne! Veel (lees)plezier op dit leuke forum👍🏻

Welkom en wat leuk weer een dame erbij!

Welkom!! Leuke beschrijving Haha :blush::+1:t3:

1 like

Welkom :grin:

Welkom op dit fijne forum,
Leuke uitgesproken smaak heb je in horloges, origineel en een tikkie gewaagd.

1 like

Welkom! Bijzondere collectie heb je al

1 like

Dag Marjanne,
Welkom en veel plezier hier, dat zal wel lukken.

Spannende collectie heb je al.
Fijn, weer een vrouw er bij.

Groet, Marjolijn

2 likes

Welkom Marjanne. Mooie collectie heb je, vooral de Speedy. Veel plezier hier.

1 like

Welkom. Prachtige horloges nu al. Veel plezier hier op het forum.

Ziet er goed uit! Veel plezier nog verder!

1 like

Welkom en veel plezier op HF!

1 like

Dat is al een mooie collectie, natuurlijk vooral door die Einzeigers! :wink::+1:t4:

Welkom en veel vermaak hier!

2 likes

mooie horloges :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Marjanne, van harte welkom binnen de kring van dit gerenommeerde HorlogeForum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers vóór liefhebbers!!
En dat maakt dit forum, ook met jou deelname zo aangenaam. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

Mooie eigenzinnige horloges. En die Speedy… :+1:

Ik zie graag binnenkort het eerste topic “horloge voor m’n man”, maar hij heeft niet zo veel met horloges :rofl:

Ik vermoed ook dat bij de volgende forummeeting we voor een rosé-tje moeten zorgen :wink:

Stiekem benieuwd of er wel eens dames bij een hf meeting zijn geweest?

3 likes

Welkom! Goede binnenkomer heb je. Benieuwd naar de toekomst.

1 like
1 like

Welkom, leuke collectie heb je al!

1 like