Na 4 maanden actief te zijn op het forum wordt het maar eens tijd dat ik me formeel voorstel. Simon, aangenaam, 25 jaar oud en beginnend verzamelaar. Tijdens mijn studies werd ik voor het eerst geprikkeld door het horloge-virus, al bleef het bij enkele fashion-watches (Fossil, Avi-8, Komono).
Deze zomer, tijdens het kijken naar de lancering van de SpeceX Crew-1 missie droegen 2 van mijn vrienden een vintage Omega. Toen werd het eerste zaadje gepland om maar weer eens een horloge te kopen, en ditmaal een ‘échte’. Tijdens mijn zoektocht kwam ik op dit forum terecht, wat intussen dagelijkse koek geworden is ;). Niet veel later had ik mijn eerste échte horloge om de pols, een Omega Seamaster 30 (zoals julie zien ben ik niet vies van wat patina
Enkele maanden verder en de verzameling bestaat uit 7 horloges:
Omega Seamaster 30
HKED 1963 Panda
Seiko SRPC37k1 - mini turtle
Dan Henry 1937 (intussen wordt deze geruild voor een SKX009)
Timex MK1 Chrono
Vintage Remova Ancre
Casio A159WAD-1
In 2021 had ik graag iets meer ‘premium’ gegaan. Een oris sixty five (36mm) of tudor Black Bay 36 spreken me erg aan. Anderzijds draag ik de minder dure horloges toch zeer graag (de timex en casio blijven veel draagtijd krijgen).
Bedankt voor het lezen. Ik wens iedereen alvast een fijn eindejaar!
Alles wat autonoom de tijd weergeeft is in mijn optiek toch echt een echt horloge. Dat geldt voor een quartz van Kruitvat, en ook voor de Fossil die je had. Sterker nog, Fossil Groep is een proper horlogehuis, wat zelfs z’n eigen manufactuur uurwerken maakt.
Daar staan Richemont en LVMH tegenover, wat modehuizen zijn maar die ook manufacturen hebben in de vorm van bijvoorbeeld JLC.
Ik wens je nog veel wijsheid toe bij het overdenken van wat nou een echt horloge maakt.
Maar je hebt een leuke verzameling. Vintage-look zoals die 1963, Remova en Omega kan ik sowieso waarderen, de Casio is een klassieker, en de Mini Turtle vind ik een ondergewaardeerd juweeltje. Timex is natuurlijk altijd leuk, want da’s gewoon een leuk merk. Al is het maar vanwege de slogan.
Bedankt! Stof tot denken! De fossil doe ik nooit weg, was een cadeau van mijn grootmoeder. Laat ik hem dan meetellen en er een verzameling van 8 horloges van maken i.p.v. 7.