(eindelijk) Even voorstellen...

Ik ben al enige tijd lid, maar zoals altijd ben ik een stille genieter. Want genieten doe ik van dit forum, al is het alleen al om de simpelheid van de opmaak. Maar dan nu; Tijd om mezelf voor te stellen. Want dat is tenslotte ook het hele idee van dit forum. Passie, ervaring en je gekte delen. En misschien dat ik straks de smaak te pakken heb en ook maar eens wat deel.

Ik denk dat ik een jaar of 12 was toen ik serieus naar horloges ben gaan kijken. Deze interesse werd pas echt serieus toen mijn grote voorbeeld (pa) na een goede erfenis van zijn suikertante een Breitling kocht. Uren heb ik er naar gekeken. En tot op de dag van vandaag doe ik dat nog. " Pa, geef hem is even, moet weer even kijken." Het is niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet. Het gaat om het merk, het verhaal, de afwerking, de magie van een horloge en de trotse blik van mijn pa die een droom behaald heeft. Werelds.

Inmiddels heb ik een tijdje terug ook zoiets mogen ervaren. Een droom horloge kopen. Dit heeft de liefde voor horloges en uurwerken aardig aangesterkt en ik denk dat het alleen maar “erger” wordt. Het woord virus heb ik hier al wel eens voorbij zien komen.

Maar goed, het droom horloge. Mooi verhaal is dat. Op mijn korte broek, slippers en mijn strandblouse liep ik door Willemstad (Curaçao) Ik kom daar jaarlijks en ga altijd even naar een juwelier om voor de vitrine te loeren. Even kijken en wat dromen creëren, maar nooit naar binnen de zaak in. En verdomd, daar lag iets waar ik al heel lang over droomde. De Tudor Black Bay (79230B) “Midnight Bleu”…Strandblouse nog even fatsoenlijk trekken en op mijn Adidas badslippers naar binnen. Er vlogen allerlei emoties door mijn hoofd maar ik kocht hem. Prachtig. Draag deze regelmatig en ben er nog steeds verliefd op.

Mijn laatste aankoop was een Hamilton Khaki Murph 41 mm. Vond ik een goede aanvulling voor mijn collectie. Alles wat er tussen zit en er na komt deel ik nog.

Naast het adoreren en kijken naar deze prachtige dingen ben ik 2 jaar geleden hobbymatig gaan sleutelen aan horloges/uurwerken. Eigenlijk alleen maar vintage. Dankzij dit forum (jullie) heb ik een hoop kunnen leren. Dus dank aan de mensen die hun kennis delen! En blijf dit doen want ik mis nog heeel veel kennis.

Mijn vintage collectie is hier door ook aardig gaan groeien. Ik kan moeilijk afscheid nemen. Maar door de blik van mijn vriendin, als ik er weer met eentje thuis kom, moet ik wel eens wat verkopen. Dus wie wil nog een 29 jarige brunette uit Veenendaal? Praatjes natuurlijk…hopelijk zit ze niet op dit forum.

Ik moet wel zeggen dat dit een haat liefde verhouding is. Dat sleutelen dan. Een heel klein onderdeeltje dat uit je pincet schiet en je daar met al je frustratie de vloer aan het afzoeken bent, maar daar in tegen het geluk als je weer een uurwerk opknapt en goed laat draaien. Maar dan ook weer de frustratie van het gereedschap dat ik mis en de prijzen daar van… Ik moet oppassen dat dit hobbymatig blijft maar terwijl ik dit typ, besef ik me dat dit al te laat is.

Zo, ik heb al die geprofiteerd kennis zonder mij voor te stellen al aardig goed gemaakt. Tot zo ver dus het voorstellen. Het is inmiddels een mand verhaal geworden. Hier foto’s van de genoemde horloges.

Groet, Bouke

94 likes

welcome home

1 like

:rofl: welkom met uitstel dan maar :grin:

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom, Bouke! Leuke intro & mooie stappen gezet in je verzameling. Respect voor je sleutelhobby binnen de hobby. Veel plezier op HF!

2 likes

Alsnog welkom bij de club Bouke.

1 like

Welkom Bouke !

Klopt, dit stadium ben je al lang voorbij! :rofl:

1 like

Bedankt! Haha…

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!

1 like

Bedankt Peter, leuke reactie! Respect hoeft niet hoor…het is soms een soort buurman en buurman

Welkom Bauke op dit leuke forum, leuke intro :ok_hand:
Leuk setje, die Tudor en de Hamilton. Ben wel benieuwd wat er tussen zit?
O ja, niet geheel onbelangrijk. Wat kost die 29 jarige brunette, opa is een oude snoeperd :rofl:

2 likes

Bedankt Timo,

Klopt, dit stadium ben je al lang voorbij! :rofl:

Ja, ik zit nog wel een beetje in de ontkenningsfase.

1 like

Hoi Bouke. Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

Geen advertenties zonder foto’s hé.

3 likes

Bedankt Fred

Terwijl ik deze maakte wist ik dat er oud snoep zou vragen naar de waarde :rofl:

3 likes

Welkom hier!

Belachelijk idee om je vriendin te verkopen. Dat is tegen de forumregels. Ruilen mag wel. Ik stuur je een PB.

3 likes

Bedankt Jeroens!

Jongens dit loopt uit de hand :rofl: :rofl:

2 likes

Welkom Bouke!

Veel lees… Yada yada yada, je kent de klappen van de zweep, veel plezier!

1 like