Nu ik me net heb ingeschreven voor de HFLE2016, wordt het toch wel hoog tijd om me even voor te stellen binnen het forum. Mijn naam is Jan, 57 jaar en ik kom uit het oosten des lands. Jaartje geleden ingeschreven maar het forum al wat langer volgend. Getrouwd met een lieve vrouw die eigenlijk vindt dat je maar 1 horloge nodig hebt om te weten hoe laat het is. Gelukkig gunt ze me wel een horlogepleziertje. Naast mijn trouwe tijdgenoot van 15 jaar oud (Seiko Kinetic) heb ik de afgelopen jaren enkele horloges gekocht bij de plakmerker (Air Blue, Deep blue, AVI 8, enkele Seiko’s 5, Swiss Eagle, invicta). De vele reacties lezend, krijg ik van die bekentenis bijna een rood hoofd, maar ik vond het gewoon aardige klokjes.
Daarnaast via marktplaats een vintage Timex, Yema en Herma (allen NOS) op de kop getikt. Tot slot heb ik me in het verleden laten verleiden tot de aanschaf van een x-aantal ebay horloges uit India ( zelfs een ORIS:-). Later ben ik hierover meer gaan lezen in het forum, had ik beter eerst kunnen doen. Niet altijd (vriendelijk uitgedrukt) goed lopend, wijzers scheef en blijven achter elkaar haken maar wel leuk om te zien, zullen we maar zeggen en niet te duur. Verschillende zijn wel draagtijd waard en die hebben dan ook zo nu en dan dienst. Kortom, op 1 na allemaal klokjes uit het goedkope segment. Horloge plezier hoeft voor mij niet duur te zijn. Alhoewel een mooie sub…, niet te versmaden, maar daarover verschillen hier thuis de meningen. Veel geleerd van de diverse (technische) posts van de forumleden rondom de verschillende merken en hun geschiedenis. Een leermoment is echter dat de voorkeur is komen te liggen bij de automaten. Niet op de laatste plaats omdat er nu diverse horloges stilstaand in de kast liggen omdat de batterijen het hebben opgegeven. Zelf batterijen wisselen, begin ik maar niet aan omdat ik als rechtshandige, twee linkerhanden heb en laten verwisselen komt er maar niet van:-)
Zo dat was het voor nu, later mogelijk wat foto’s, dat lukte me nu niet zo 1,2,3. Vol verwachting klopt mijn HFLE2016 hart.
Inderdaad heb ik ook de flyboy. Wat betreft het formaat vind ik de kleinere flyboy iets beter. Moet voor mij niet te groot worden. Grootte bepalen, heb ik wel aan moeten wennen. De airblue was groter dan ikbij bestellen had verwacht. Wat me opvalt is dat als je de flyboy snel naar boven beweegt om te zien hoe laat het is, de secondewijzer even lijkt stil te staan. Overigens heeft de air blue een “schroefkroon” wat mijn voorkeur heeft. Bandje van de flyboy is niet “je van het”, minder slijtvast.
Die Flyboy heeft een indirecte secondewijzer zodra je hem op z’n kant zet
slipt het een beetje doordat de zwaartekracht hem omlaag trekt,
kan verder geen kwaad wat betreft de nauwkeurighei
Welkom Jan, enne … rood hoofd vanwege de genoemde horloges (Deep Bleu, Seiko, etc.)? Nergens voor nodig. Ik denk dat er heel wat horloges van die merken circuleren hier.
Wilkommen Jan
Wanneer je mijn bericht opzoekt waarin ik mezelf voorstel, zie je dat ik ook enkele “simpele” merken in mijn doos heb zitten. Niks mis mee. Lekker afwisselen.
Leuk verhaal en veel plezier.
Heb zelf in korte tijd ook enorm veel opgestoken op dit forum. Doet alleen geen goed voor mijn portemonnee. De lijst met wannahaves wordt ook steeds langer met al die foto’s hier…
Fijne avond!