Eindelijk gevonden .. een van mijn Citizen LCD 'grails'

Net gepost in het ‘welke vintage draag jij vandaag’ draadje. Ook nog even snel hier omdat ik over deze aanwinst net ietsje enthousiaster ben dan de overige aanwinsten die regelmatig blijven binnenrollen; ik ben er bijzonder lang naar op zoek geweest.

Het betreft een voor het jaar 1980 zeer geavanceerd Citizen LCD horloge;
Het horloge heeft een dubbel LCD paneel (twee lagen) en toont de tijd, dag en datum in een volledige perpetual calendar modus met memo functie, heeft 2 alarm tijden, een chronograph, wereld tijden en een timer.
Een erg zeldzaam klokje in deze staat (als je hem uberhaupt kan vinden, hij komt zeer zelden voorbij)
Bediening via kroon (push en of turn) en twee pushers

Gekocht in een lot met een zestal andere zeer verzamelwaardige horloges in mint conditie. De listing was net geplaatst; ‘Direct kopen’ of een (lager) eerste bod plaatsen. Wanneer op eBay het eerste bod valt, vervalt de ‘direct kopen optie’, dus mijn keuze was snel gemaakt… De bijvangsten bleken de hoge aanschafsprijs van het geheel uiteindelijk dubbel en dwars waard (factor 400%) dus dat zit goed…

9 likes

Whow… nog nooit gezien en dan heb ik toch de jaren 70/80 meegemaakt… proficiat ( en wel dragen he dat is deze wel waard )

Nice!! Kekke klokje!

Ben stiekem toch ook wel nieuwsgierig naar de bijvangsten :slight_smile:

Heel gaaf klokje :+1:

Kwam deze tegen…ook zo’n gaaf oldskool klokje

3 likes

Hai Igor, dat is inderdaad een prachtig horloge!
Ik wil je feestje niet bederven; het is helaas niet ‘vintage’. Betreft een Citizen Independent ‘re-issue’ uit de jaren 90 (toch randje vintage). Wel met het uurwerk van de vroege Citizen ana digi temp horloges.

1 like

Super, Ernst, het zoeken naar de krenten in de LCD-pap én scoren, maakt het allemaal extra leuk.
Geniet ervan :+1:

Oww… :shame:

Weer wat geleerd, dank voor de info :wink:

Maar blijft cool net als die van jouw :+1:

Erg mooi! Ik kan me voorstellen dat dit horloge zeldzaam is omdat ie zo duur was destijds? Duidelijk dat Citizen “even” liet zien wat ze konden.

Heel gaaf, die ken ik niet met zo’n dubbele laag LCD.

Mijn beste,

Ziet er fantastisch uit!! Proficiat!!
Veel draag-genot.:four_leaf_clover:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

@Kwalitijd ; De onderste laag is nodig om (vooral) de calender te tonen, en een paar andere digits

Mooie vangst, zal toch eens meer gaan letten op lcd horloges.
Ben ook wel benieuwd naar de “bijvangsten” dan kunnen wij ook weer wat bijleren.

Maakt nostalgische gevoelens los, zo’n LCD-klok.
Voor zijn bouwjaar een hi-tec ding!

Altijd gaaf als je een wannehave binnenhaalt! :smile:
Veel plezier ermee!!