Eindelijk gezochte Breitling Chronomat gevonden maar...

Leuke modellen altijd heeft u een richtprijs? Full set of watch only?

Ex kroon is dat. Dit is echt te duur voor wat het is.
Het is een leuke GT plaat in een unieke kleur maar mijn professionele advies laat gaan dit horloge. Er komt vast een betere op uw pad :+1:t2:

Coolste uitvoering ook IMHO!

1 like

Komt meestal omdat men de nul drukker op 4 uur niet diep genoeg indrukt, daardoor gaat de uurteller niet goed terug op 0. Als hij meeloopt bij een stilstaande chrono dan is het een onderhoud dingetje.

Het nullen bestaat uit 2 onafhankelijke bewegingen, een deel zit aan de werkzijde en bediend de seconde en minuut teller, andere deel zit onder de wijzerplaat en bediend de uurteller. De slag die de nulstelling van de uurteller moet maken is groter dan die van de werkzijde en dus bij niet diep genoeg indrukken van de drukker op 4 uur staat niet alles netjes naar boven uitgelijnd.

4 likes

Duidelijke uitleg. Kan het kwaad om het horloge in die toestand (seconde/minutentellers gereset, urenteller alleen gestopt en niet gereset) te laten lopen?

Het zegt dan wel iets over de verkoper die de chrono blijkbaar wel gebruikt (heeft) maar bij het maken vd foto’s niet in de gaten heeft dat 1 van de subdials niet gereset is.

Bedankt voor de heldere uitleg.

Geen probleem bij dit uurwerk, ziet er alleen niet zo mooi uit!

2 likes

Ik denk dat de verkoper mijn vragen een beetje beu is geworden en zei hij dat het al verkocht is. Nochtans nog beschikbaar op chrono haha. Jammer want kleur en type vind ik echt mooi maar goed dat ik nier overbetaald had!

2 likes

1000% deze

Dit is een Chronomat GT 13050.1 (Waarschijnlijk uit 1999 of 2000). Ik heb deze ook ooit gehad (lang geleden).

Volgens mij is het horloge helemaal echt. Maar: lumepip ligt eruit, pushers moeten opnieuw verguld worden en de kroon is origineel, maar hoort niet op dit horloge.

Kroon en pushers horen double te zijn op dit model, de riders zijn wel 18K.

1 like

Ontbreekt er niet een kristalletje in de pip :thinking:

Niet via Breitling NL vermoed ik? Die lever(d)en de vervangen onderdelen niet mee namelijk. Niet dat het dan meteen niet goed is hoor, haast integendeel - ik geef ook altijd de vervangen onderdelen mee terug. Zijn meestal te brak om nog te hergebruiken - maar dat laatste is het punt van Breitling NL. Ze willen doorverkoop van de ouwe reut voorkomen.

1 like