Eindelijk heb ik ook een Speedmaster

Na lang zoeken heb ik eindelijk een Speedmaster gevonden die enigszins aan mijn verwachtingen qua prijs en uiterlijk voldoet.
Het is een 145.022-69
De bezel is vrijwel zonder beschadiging, de kast is mooi scherp, de originele kroon en pushers zitten er nog op (een kleine beschadiging op de pusher bij twee uur) evenals de originele wijzerplaat en wijzers.
En de gravering op de bodem is ook nog goed te zien.
Er zijn mensen die kleur van het tritium niet mooi vinden, maar zo zij het.
Ik ben benieuwd of iemand iets ziet wat mij niet opgevallen is. Ik hoor het graag.

Er zat ook nog een rest van de originele stalen band bij. De verkoper heeft de bruine Hirsch band meegeleverd. Misschien ga ik op zoek naar de ontbrekende delen van de stalen band en misschien verkoop ik de onderdelen die er bij zaten (516 endlinks schijnen nogal duur te zijn). Ik weet het nog niet.
De Hirsch band ga ik in ieder geval vervangen, die is me te hard.

Hier de plaatjes:


Ja, ik draag mijn horloges altijd zo ver achter de pols. Dat vind ik prettiger.


Zonde van die krassen die een incompetente “horlogemaker” gemaakt heeft


Driekwart stalen band en één endlink. Waar heeft de vorige eigenaar de rest gelaten?

56 likes

Mijn beste,

Fantastisch!!
Je inzet is beloond!!
Een markante Speedmaster!!
Ik wens je er dan ook een sportieve tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooie pre moon speedy, dat zijn de leukste :smile:

Sjieke Omega!!! Geniet ervan!!!

Prachtige Speedmaster! De Hirsch band op de foto’s staat hem goed vind ik. Veel plezier met je top Omega aanwinst gewenst!

Mooie aanwinst! :+1: Zo vlak voor het jubileum van de Maanlanding :+1:

Mooi hoor!!

Pssst

https://omegaforums.net/threads/omega-speedmaster-professional-516-end-link-single.96440/

Een beauty. Gefeliciteerd. :slightly_smiling_face:

Ja, maar daar is ook drie dagen poetsen voor nodig geweest om ze zo te laten glimmen :joy:

Hallo Maurits,

Wat een mooi horloge! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd en een heel fijne tijd ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

Grappig dat je de band niet echt fijn vindt. Het is een Camelgrain model en die dragen bij mij heerlijk. Zie je maar weer hoe we allemaal verschillend beleven. :wink:

Zoals ik al zei:

Misschien moet ik zeggen: ze zijn erg duur

Gefeliciteerd met deze 69er

Prachtig horloge, genieten! :+1:

Als we @anon50762135 mogen geloven, zijn alle speedies pre-moon.

1 like

Hij is prachtig !
Als dit vergane glorie is…
Graag dan !!!

Hahaha mooi gevonden :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier ervan. De 145.022-69 zijn niet allemaal pre-moon overigens. Die van mij is uit 1971. De bezel is waarschijnlijk vervangen, te zien aan DN90 (dot next to 90) en TACHYMÈTRE in het kleinere lettertype

Mooie speedy geniet ervan,en misschien een passende band bestellen bij KO.

Kijk nog eens goed