Eindelijk is ie er, mijn Jumbo!

Ondertussen mijn 3de Tudor op een maand tijd.
Nu begint het wel echt genoeg te worden.
Deze gekocht via een bod op Ebay van een Duitse verkoper:
Een Tudor Prince Oysterdate 90800.
Deze kom je niet zoveel tegen. Het is namelijk de Jumbo met een diameter van 38 mm. De klok komt op een lederband, er wordt nog een nato en een aftermarkt stalen oyster bijgeleverd.
Ik heb deze aan een redelijke prijs gewonnen en kon het dus niet laten.
Nu hoop ik wel dat alles in orde gaat komen, want het is mijn eerste Ebay-klok en ik heb het geld al overgemaakt.
De verkoper heeft wel vele goede waarderingen.
Ook de foto’s van de klok beloven veel goeds.
Er zaten foto’s van de revisie bij, met natuurlijk zicht op het binnenwerk enz.
Ook de serienummers waren zichtbaar.
Ik heb de verkoper ook eens gegoogeld en zijn naam duikt op verschillende sociale media op, zijn adres blijkt te kloppen.
Ook stelde hij voor het item op te halen, maar dit is toch wel heel ver.
Door dit alles heb ik dan toch maar de gok gewaagd.
Hier enkele foto’s die ik op het internet gevonden heb, mijn eigen foto’s volgen later!

15 likes

En nu is het genoeg geweest! :smile:

2 likes

Proficiat Bally! Mooie klassieker.

1 like

Mooi op die leren band!

1 like

Mooi hoor! :+1:

1 like

Ik ben jaloers! Ben ook rustig aan op zoek naar een jumbo. In welke prijsrange heb je deze verkregen?

Zeer Goede aankoop, gefeliciteerd!

1 like

Goed gedaan, veel plezier ermee

1 like

Het is wel besmettelijk hoor… ben ook al naar zoiets aan het kijken nu

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Je hebt met de juiste inzet, goed gewikt en gewogen!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral van het dragen,
van deze fraaie Tudor.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi hoor zo.n jumbo
Hier een oudere in bezit
[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/Tudor/20150102_104414.jpg.html]

[/URL]

2 likes

Mooi ding gefeliciteerd! :+1:

Mooie aankoop, ben benieuwd of je met dit trio tevreden bent, of dat je nog doorgaat.!!

1 like

Zeer mooi.

heel mooi klokje , veel plezier ermee

1 like

Prachtig klokje zeker op de lederen band.

1 like

Lovely!!

1 like

Bijzonder mooi. Die wil ik ook wel!

1 like

Erg gaaf klokkie! Echte klassieker, helemaal top.

1 like

Ruim een maand later!!!
Op 13 december kocht ik deze Tudor 90800 Jumbo.
Ik maakte voor de eerste keer geld over aan een ebay-verkoper, na zijn vele goede reviews te lezen en hem op verschillende manieren te checken.
Normaal koop ik enkel horloges face to face, maar dit was een leuke deal en ik ging het erop wagen.
De verkoper stuurde mij het horloge op, maar door de feestdagen liep dit enige vertraging op. Na goed anderhalve week merkte ik via trace and track dat er iets niet klopte.
Ik nam contact op met Hermes (Duits postorderbedrijf), deze had het paket aan zijn zusterfirma Mondial Relay (Frans-Belgisch postorderbedrijf) overgegeven. Dus nam ik contact op met Mondial Relay, maar deze hadden het doorgestuurd naar BPost (België).
Toen ik BPost belde, kreeg ik te horen dat het paket terug naar afzender was gestuurd: de verkoper had een verkeerd adres opgegeven.
Ik heb altijd wel contact gehouden met de verkoper en deze verzekerde mij alles in orde te brengen.
Vorige week had hij het paket terug gekregen en 45 dagen erna had ik mijn Jumbo thuis.
De verkoper bleef mij altijd betrouwbaar lijken, maar na een maand ga je toch twijfelen!!!
Vandaag ben ik dan ook bij een bevriende horlogemaker geweest, deze heeft de Tudor opengedaan en gecontroleerd en alles is perfect in orde en origineel.
Zoals jullie weten dacht ik, zowel als de verkoper dat er de kans bestond dat de wijzerplaat ‘refurbished’ was, maar als dit het geval is, is dit wel echt zeer goed gedaan, want mijn horlogemaker zag er niets fout in.
Hij kon alleszins bevestigen dat het een originele wijzerplaat was.

Maar nu meer dan genoeg tekst over de reisweg van de Tudor,
dus PICS!!!


Bedankt voor het kijken!!!

12 likes

Sorry niet 45 dagen later, maar 4 dagen later!!!