Eindelijk is ie er!

Ik heb hem eindelijk om de pols hangen

De Maurice Lacroix Masterpiece Peseux 7046 ML101

Ik heb er bijna 4 (heeeeeeeeele lange) weken op moeten wachten, maar vanochtend was het dan eindelijk zover: ik kon hem ophalen

Een zeer mooi handbewerkt Peseux handopwinduurwerk, caliber 7046. 17 Steens. Blauwe wijzers, seconde op de 6. Heeele mooie bewerkte wijzerplaat met zilveren Romeinse cijfers. De wijzerplaat is trouwens van echt zilver, wat ik niet wist, aangezien de wijzerplaat ivoorkleurig is. Dit vond ik een leuke bijkomstigheid.
De band is een soepele bruine krokodillenlederen band met vouwsluiting.

De pics:

En een ‘groepsfoto’ van mijn huidige collectie:

Jullie begrijpen dat ik een gelukkig man ben momenteel :smiley:

De foto’s zijn ‘wat’ aan de grote kant. Kan een mod ze aub resizen?

Pracht klok!

Goed ook dat je die Zeno ernaast plaats, goed waarneembaar klasse verschil(tu)

gefeliciteerd met je ML !

Fantastisch, gefeliciteerd! Mooi uurwerk ook!!

Nee, als je ze zelf kleiner maakt en onder dezelfde naam opslaat op dezelfde loktie gaat het vanzelf goed. Maar test er voor de zekerheid eerst 1 :smiley:

Echt een topper hoor en de datum op die plaats had ik nog nooit gezien. Erg apart. Veel draagplezier.

Je doet mijn Forum naam hiermee een grote eer aan.

Zeer mooie ML en ik kan heel goed begrijpen dat je hierdoor een gelukkig man bent geworden.

Ga je ze nu allebei tegelijk dragen?

Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst, het wachten is toch wel de moeite waard geweest.

Met your state of mind zal weinig mis zijn begrijp ik. Erg mooi meesterwerk.
Overigens knap dat zo’n relatief jong merk nu zulke klokken maakt!
Geniet ervan!
Jur

Het is het wachten waard geweest.
Van harte met de nieuwe aanwinst.

Gefeliciteerd!!! Geweldig horloge, waar je volgens mij zeker geen spijt van krijgt(tu)
Schtterende wijzerplaat en lay-out, mooie afwerking en een goed uurwerk…het wachten heeft zich geloont.
Veel plezier ermee
Steef

Allen hartelijk dank voor de positieve reacties!!!

Mooi detail is dat de dial van de seconden verzonken ligt t.o.v. de wijzerplaat. De ‘10’, ‘30’ en de ‘50’ liggen weer iets op de wijzerplaat. Ook de trapsgewijze opbouw van de kast is apart.

Hoe lang bestaat ML dan eigenlijk?

Da’s dus best jong…

Inderdaad! Nooit geweten.

Lees ook: http://www.horloge.info/merk_info.php?n=Maurice-Lacroix&merkid=223 :wink:

Heel interessant Henrik!

Toch imposant wat ze in zo’n relatief korte periode hebben weten te bereiken!

mooi heel mooi gefeleciteerd

Niet echt mijn dingen maar wel een merk die weet hoe ze een goed horloge moeten maken! De plaatsing van de datum is vrij opmerkelijk, het haalt de balans volledig uit de wijzerplaat. Heel veel plezier ermee!

De plaats van de datum is idd heel typisch, ik heb het eigenlijk nooit eerder gezien daar.

Maar ik vind het niet storend, integendeel.