Eindelijk kunnen bestellen

Eindelijk, na goed 5 jaar sparen ( ben student ) heb ik hem eindelijk besteld.
Mijn droomhorloge. Een IWC Portuguese Chrono.
Zeer benieuwd wanneer hij binnenkomt en dan gelijk naar de juwelier om hem op echtheid te laten testen. Het blijft natuurlijk een internetaankoop.
Wanneer ik hem binnen heb en heb laten testen volgen natuurlijk foto’s:)

Wouter

Mooi moment, gefeliciteerd, hopen dat het een echte is(:smiley:

Mocht hij niet echt zijn, dan heb ik altijd de optie hem terug te sturen en geld terug te krijgen. Heb het verhaal gelezen hier dat iemand bedrogen was.
Nou maar hopen dat mijn juwelier betrouwbaarder is dan die van onze zuiderburen.
Het wachten is het meest rotte.

Wouter

Voldoende redenen dus om vooral te genieten van de aanstaande aanwinst en je hebt gelijk dat je bij een dergelijke aanschaf toch zoekt naar de goedkoopste aanbieder.

Mijn beste,

Van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.

Het siert je dat je zoveel geduld hebt. Immers 5 jaar sparen is niet iets wat eenieder zo gemakkelijk vergaat.
Maar het resultaat mag er dan ook zijn. Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Het scheelt vaak al als het adres waar je 'm vandaan haalt bekend/vertrouwd is. Zou je dat met ons willen delen? Als het via Marktplaats of Ebay is is het inderdaad altijd afwachten wat je krijgt.

Knap dat je 5 jaar hebt gespaard, dat getuigt toch wel van discipline en vastberadenheid. (tu)

http://www.orolus.com/cgi-bin/ShoppingCart.cgi?action=ShowPic&search_for=3714-17&search_brn=IWC&search_sty=&lowest_price=0&highest_price=99999&ori_action=Go&detail_category=.&detail_sizes=.&detail_keyword=.&search_logo=
Dit is de url. Heb geluk met de lage dollarkoers. Al met al vertrouw ik het wel, maar uiteraard laat ik hem testen bij de juwelier!
Bedankt voor jullie reacties. Leuk om te merken dat mensen het kunnen waarderen dat het, voor vele stom genoemde, sparen voor een horloge toch echt de moeite waard blijkt.
Al vaak verlekkerd in de etalage gekeken van de juwelier bij ons in de stad, maar nu eindelijk kan ik hem daadwerkelijk omdoen.
Het mooie van IWC vind ik dat het niet echt een heel bekend merk is bij niet-horlogekenners en dat ik niet heel bang hoef te zijn voor mensen die hem proberen af te pakken.

Wouter

Die zitten in de VS. Heb je er (financieel) rekening mee gehouden dat je mooie, nieuwe aanwinst dan eerst via de Douane gaat? En dat je dan invoerrechten moet betalen?

Maar eerlijk is eerlijk: je hebt een schitterend horloge besteld! (tu)

Heb ik inderdaad rekening mee gehouden. Maar met 20% erop is hij nog altijd goedkoper dan dat ik hem hier bestel. Is er eventueel ook een mogelijkheid dat ie niet door de douane gaat? Of gaat per definitie 100% van alle spullen door de douane? Anders zou mijn voordeel nog hoger kunnen oplopen.

Wouter

schitterend horloge, en zoals al gezegd is, je hebt dicipline om zo lang te sparen, je bent een liefhebber en de voorpret en de aanschaf zijn daardoor misschien wel nog bijzonderder (fout nederlands maar goed) en als je hem eenmaal binnen hebt is de voldoening natuurlijk helemaal compleet…als ie echt is…maar daar gaan we maar even vanuit.
Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt mbt de verzending…ben benieuwd naar de foto’s

allemachtig, 5 jaar !!

diep respect (tu)

alvast van harte met deze erg mooie klok (tu)

schmeink Schreef:

allemachtig, 5 jaar !!

diep respect (tu)

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Zeer goeie keus.
Ben werkzaam bij een zeer groot koeriers bedrijf begint met een D en eindigt op een L zorgen dat de afzender de horloge als een gift opstuurt laten vermelden op het pakket scheelt waarschijnlijk de invoerrechten.

Mooi horloge hoor maar een ding snap ik niet helemaal
Bij Orolus kost ie omgerekend 4635 euro. Komt daar 20% btw bovenop dat zit je op 5500 euro.
De kans dat je overigens btw betaald is groot ondanks het feit als er gift op staat. Ik neem ook aan dat er een factuur inzit dus hou je hart dan maar vast. Overigens kan een btw-factuur ook nog een paar maanden later komen omdat bijvoorbeeld fedex de btw vooruit betaald.

Als je echter bij william wien gaat kijken van www.wwwatches.nl levert hetzelfde horloge nieuw voor 4500 euro. Buiten het feit daat het 1000 euro scheelt heb je je horloge dezelfde dag nog in huis…

5 Jaar sparen, het gevoel als het horloge binnen is moet echt super zijn. Heel veel plezier ervan.

Dat sparen is niet voor niets geweest, prachtig horloge! Weet alleen niet of ik hem voor dat geld via de post uit de US zou laten komen. Gaat ongetwijfelt probleemloos maar zou er toch onrustig van worden.

Goedendag allemaal.
Allereers bedankt voor alle lof voor mijn keuze en voor de discipline te sparen.
Dat doet me erg goed. Het is toch niet zomaar een uitgave die je dagelijks doet.
En het feit dat door kenners wordt gezegd dat het wel een goeie uitgave is, die uiteindelijk de moeite waard zal zijn vind ik fijn om te horen.
Het wachten gaat als het goed is vandaag beloond worden:)
Hij is voor zover ik weet niet langs de douane gegaan. Gisteren in Amsterdam aangekomen. Vervolgens naar Luik en nu zou hij in Eindhoven moeten rondzwerven.
Ik weet niet of het iets uitmaakt, maar heb met de verkopende partij afgesproken dat hij de horlogebox later apart verstuurd zou worden. Dus je hebt goed kans dat het pakketje/envelop te klein is om gecontroleerd te worden ofzo.
Naar ik kan zien gaat het in ieder geval zonder bijkomende kosten goed komen.
Het wachten is nu nog moeilijker. Wetend dat hij nu in de plaats van bestemming is gearriveerd, maar nog niet bij mij.
Hoop op vandaag! Graag alvast een kleine uitleg over hoe hier foto’s te plaatsen, want zie geen upload schermpje ofzo. Moet ik in html een link naar de afbeelding sturen?

Groetjes,

Een ongeduldige horlogeliefebber

Spannend, ben benieuwd naar de foto’s!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Bedankt voor de link naar hoe je plaatjes erop moet zetten.
Na eerst een vreugdedansje te hebben gedaan zal ik gelijk wat foto’s uploaden.
Hopen dat hij vandaag al afgeleverd word:)

Groetjes,

Wouter