Na wat schroef projecten uit elkaar en geprobeerd weer in elkaar te zetten, heb ik nu voor 97%zelf een werkend mooi lopend horloge klaar…
Helemaal uit en weer in elkaar met de nodige uurtjes die erbij horen ![]()
Op naar het volgende project ![]()
![]()
![]()
![]()
Speciale dank aan Tim (TKH)
Kijk uit, het is verslavend.
Een mooi horloge. Toch leuk als iets weer werkt na al je noeste arbeid.
Top… en inderdaad mogelijk verslavend…
Gefeliciteerd William ![]()
Misschien kan je ooit nog eens je Omega zelf onderhanden nemen ![]()
Keurig! Even wat opbouwende kritiek - bij het wijzerplaatsen moet je altijd rekening houden met de tandspeling tussen wisselrad en urenrad. Wat je hier ziet, is dat je urenwijzer nog geen 6 uur aangeeft, maar je minutenwijzer al op 3 over 6 staat. Als je urenwijzer eenmaal op 6 uur staat, staat je minutenwijzer al op 5 over.
Ik ben hier voor mezelf echt super-secuur in; ook al omdat ik weet dat de mensen die bij mij komen, dat vaak ook zijn. Het komt zelden voor dat ik met mijn eerste wijzerplaatsing meteen tevreden ben.
Anyway, live and learn. ![]()
Kiek ins an. Lekker hoor
.
Mooi dat je niet uit het veld geslagen bent door het vorige topic. Dat voorspeld een nieuwe knutselaar met doorzettingsvermogen
.
Nu komt de gereedschappen verslaving
.
Tip die je veel geld en ergernis kan besparen;
Vraag forumleden naar gereedschap ervaring.
Als je hier serieus mee verder wil gaan is goedkoop vaak duurkoop.
Je hebt bijvoorbeeld prima gereedschap uit China (timegrapher, wijzerzet tooltje, Sorteer bakjes, ultrasoon, etc.).
Maar voor gereedschap zoals schroevendraaiers, spiraal tangen, glazenpers en nog veel meer, wil je gewoon degelijk professioneel materiaal. Als je hier dan toch budget versies van koopt, zul je zien dat je die al snel weer vervangt voor betere kwaliteit (ik spreek uit ervaring
). Weggegooid geld dus!
Top gedaan! Daar mag je best trots op zijn.
Alvast heel veel plezier en succes met jou volgende projecten.
wat goed
![]()
Maar gefeliciteerd!
Heel mooi! Goed bezig! ![]()
![]()
![]()
![]()
De club van hobbyisten blijft lekker groeien zo te zien. Pas op want voor dat je het weer staat heel je hut vol met gereedschap en horloges…
Juist
ter aanvulling om dit te voorkomen moet je er voor zorgen dat je de uurwijzer vooruit zet tot het hele uur. Als je de tijd terug zet voel je de dode slag van de bovengenoemde speling waardoor je dus dit effect krijgt. Draai dus nooit terug uit voor je de minuten wijzer gaat zetten.
Ga zo door ![]()
![]()
Goeie tip! ![]()
Werkte het niet of heb je het uit elkaar gehaald om er van te leren?
Heel knap, ik zou willen dat ik het geduld er voor had.
Waar een wil is, is een weg. Heb zelf ADHD en vaak weinig geduld. Wat blijkt… met kleine mechanische voorwerpjes heb ik opeens mega veel geduld.