Eindelijk mijn ETA 6498 is af!

Het uurwerk dat hoort bij de basiscursus horloge van vakschool Schoonhoven was in februari 2012 af. We moesten nog even wachten op de kasten wijzerplaten etc, maar die zijn een paar weken geleden toch nog binnengekomen.
Gisteravond was de grote dag, we hebben de ETA cursus horloges helemaal afgemaakt, iedereen is apetrots.

Met het resultaat ben ik zeer tevreden!
Het uurwerk loopt uitstekend en is volgens schema gesmeerd. Daarna is het dynamisch afgeregeld, zodat het in alle posities optimaal functioneert. Niet alles ging even makkelijk, maar daarvoor is het ook een cursus. Als je problemen moet oplossen leer je meer. Gelukkig mag je eerst oefenen op diverse uurwerken die van de school zijn. Pas als je daarmee wat kan mag je aan je eigen ETA schroeven.

Ik vind het ook een mooi horloge, duidelijke foto’s moet ik nog maken die plaats ik later nog wel. Of ik hem ook ga dragen weet ik nog niet, eigenlijk draag ik uitsluitend vintage horloges.

Het was niet alleen leerzaam, maar het was ook een fijne groep met heel verschillende mensen. Samen hebben we veel plezier gehad.

Andre

Mooi verhaal André, altijd leuk zo’n eerste project.
En nu? Ga je nog verder of blijft het hierbij…

Grt. René

Gefeliciteerd, leuk!

Gefeliciteerd, dat geeft volgens mij veel voldoening om je eigen horloge te maken. :~

Mvrgr, Andre67

Gefeliciteerd, wil ik ook nog eens keer gaan doen :slight_smile:

Super…en een fotootje van het horloge???

grt
Peter

Leuk zo’n opleiding - wil ik ook wel doen, kwestie van tijd en prioriteit :frowning:

Enne… fotootje van het horloge?

P.Slootweg Schreef:

Super…en een fotootje van het horloge???

Ik weet het ik moet nog een foto maken, zal wel in het weekend worden.
Het is dezelfde als de ETA in deze discussie:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,657052,679442

(even scrollen)

Maar… het gaat mij niet om het horloge, de cursus is het belangrijkste!
De komende tijd ga ik thuis verder met oefenen. Kleinere mankementen oplossen lukt mij al redelijk goed. Groot onderhoud oefen ik eerst op oude lelijke goedkope horloges die ik soms op de kop kan tikken.
Pas als ik meer ervaring heb ga ik de stap richting datum en automaat zetten.
Het grootste probleem blijft het vinden van onderdelen, dat valt echt niet mee.

Hardstikke mooi hoor ! (tu)
Een volle klas, zo op de foto te zien.

wat leuk!!

Heb je het uurwerk ook nog een beetje kunnen verfraaien (polijsten) of is het gewoon zoals je op de foto’s uit de link die je hebt toegevoegd kunt zien.

diashock Schreef:

Hardstikke mooi hoor ! (tu)
Een volle klas, zo op de foto te zien.

Op de foto zie je maar een deel van de klas, er waren er al een paar naar huis of op vakantie.

leuk hoor. nu lekker zelf aan de gang!

Toppie Andre!!!

En nu…vervolgcursus?

:~