Eindelijk mijn guilloche fascinatie bevredigd

Toen ik hier pas lid werd was ik nog een echt broekie en kwijlde ik iedere dag bij alle foto’s. Ik kwam horloges tegen die ik nog nooit had gezien en ik kocht en flipperde me helemaal gek. Ondanks het feit dat ik helemaal geen dress type ben was ik altijd gefascineerd door Art Deco stijl horloges. Ik kocht via het forum eens een Blyssa Mecaline welke een geweldig mooie wijzerplaat had.

Een mooie platte handwinder maar mijn honger naar andere klokken deed me besluiten hem weer weg te doen. Hij is gelukkig nog in het blije bezit van een forumlid.
Een aantal jaren later miste ik hem en ging ik naarstig op zoek naar een andere stijlvolle Zwitser. Ik kwam uit op de Atlantic Swiss Art Deco.

Ik scoorde er één via ebay maar bij aankomst was het glas verkeerd gezet en zaten er lijmresten onder het glas. Deze ging dus terug en ik heb eigenlijk nooit meer gezocht. De prijs van de Zwitsers was ook zo omhoog gegaan dat ik er eigenlijk klaar me was. Omdat ik door een carriere switch ineens in pak moest werken moest ik toch een mooi dresshorloge hebben. Zoals ik al in een eerder topic vertelde is dit de Seiko SPC155P1 geworden. Mede doordat ik hem met zeer hoge korting kon aanschaffen wilde ik de gok wel wagen. Ik vond het in eerste instantie vreemd dat het een Seiko dresser was. Op de een of andere manier associeerde ik deze horloges altijd met Zwitserse merken. Achteraf heel bekrompen want nu ik deze een tijdje heb kan ik zeggen dat ik er iedere dag met veel plezier naar kijk. Het is in mijn ogen een geweldig mooi afgewerkt horloge. Geen automaat maar dat is bewust. Ik draag hem 5 dagen per week en wil hem gewoon makkelijk kunnen pakken zonder aan te slingeren of gelijk te zetten. De actie van de secondewijzer is ook vloeiend. Hij tikt dus niet maar loopt.
De blauwe wijzers glinsteren geweldig in het zonlicht en de relief lijntjes op de wijzerplaat hebben een soort hypnotisch effect op me. Tot slot nog wat plaatjes van het net om een idee te krijgen van de schoonheid.

Maar de mooiste foto is van mijzelf. Hier met een Nato wat toch een beetje gewaagd is. Maar als Jort Kelder het met een Hahnhart mag moet dat ook met een Seiko kunnen. :smiley:

19 likes

Vind het wel stoer op zon NATO!!

Mijn beste,

Proficiat!!
Wat een prachtige verschijning!!
Een schitterende wijzerplaat met een duidelijke afleesbaarheid!!
Ik wens je er vele memorabele momenten mee.:watch:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Zo… Die is wel heel mooi, had ik ook niet verwacht zo. Mooie aanwinst. Proficiat. Plaat is ook niet zuiver wit, geloof ik?

Prachtige aanwinst!!

Mooi mooi mooi !!!
Geniet ervan!,:+1:

Erg mooi horloge zeg

idd mooie seiko en dat zeg ik niet zo vaak.

De chrono dials hebben een soort sunburst effect idd. Onder iedere hoek is hij weer anders.

1 like

Mooi! Vind die nato overigens totaal niet storend. Weer eens wat anders als de standaard crocolederen band in cognac.

NATO + Dresser = mooie combi

Gr. Marc

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik zeg het niet vaak, maar wat een prachtige Seiko :thumbsup:

Mooi André! Dit is nog eens een dresser waar ik wel aan zou kunnen wennen…

Dat is wel een heel mooi horloge! Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Prachtig horloge, maar die nato…
Een mooie (donkerblauw) lederen band zou 'm beter staan volgens mij.

Wow, prachtig horloge. Dit vind ik de mooiste die je ooit hebt laten zien op t forum. Wat voor uurwerk tikt hierin, meca-quartz oid?

De nato vind ik niet zo (die kelder is een karikatuur) maar een mooie diep blauwe zou wel kunnen. One piece nylon of gewoon leer. Van harte met deze topper,!

Die heb ik ook liggen hoor. Het is met zijn 20mm ook nog eens een leuke bandenswapper.
En het uurwerk is de Quartz Movement Caliber 7T04.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Wat is dan echte Guilloche? Je bedoelt dat dit relief machinaal is vervaardigd? Of heeft het met het motief te maken?