Eindelijk mijn Vacheron & Constantin

Lang gewacht stil gezwegen. Nooit verwacht en toch gekregen!


Hij is binnen: Mijn Vacheron & Constantin en omdat ik weet dat de forumleden graag foto’s zien, bijgaand een foto. Maar ik heb het al eerder gevraagd hoe krijgen jullie die supermooie foto’s voor elkaar? Daar moet ik nog eens op oefenen.
Na mijn Seiko SLQ01 een horloge waar ik trots op ben! Dag mag toch wel he? enfin, de reacties zie ik wel
RHV

Ik wil nu niet de lompe boer uit gaan hangen, maar is deze wel echt? :slight_smile:

Als deze echt is zie ik graag vergelijkende modellen, maar deze heb ik echter nog nooit eerder gezien. Ook vind ik de rode ‘accentjes’ en wijzers nogal on-VC-achtig. Nogmaals, herstel me als ik het fout heb hoor, ben immers ook maar een mens!

broddelklok… tsss wat een zielige vertoning!

Oh oh oh oh oh oh…denk je dat we hier een stelletje randdebielen zijn ?

ik moet overgeven.

Dat ik door de mand zou vallen met deze fake had ik wel verwacht, maar zo snel al? nee.
Ik heb niet echt verstand van horloges, zeker niet vergeleken met alle kenners op dit forum, maar ik vond deze fake er echt mooi uitzien! Niet dus! waaraan zien jullie in dit geval dan dat het fake is? Nou niet zeggen dat het model wellicht niet bestaat bij Vacheron, maar de afwerking van de wijzers? vertel mij eens en mogelijk veel andere forumleden waar je een fake nou het eerst en het best aan herkent.
Ik heb hem een paar geleden gekocht voor 100 ouderwetse guldens en draag hem met golf. Want denk eraan dat een horloge met golf op zijn donder krijgt!!!

Die drukknoppen horen niet bij “dagen” en “datum”, maar bij een chrono. In die 24-uurs sub dial en in die sub dial van de dagen zijn de wijzertjes te lang.

Ed Schreef:

Die drukknoppen horen niet bij “dagen” en “datum”,
maar bij een chrono. In die 24-uurs sub dial en in
die sub dial van de dagen zijn de wijzertjes te
lang.

idd wat ed zegt, dat is het opvallendste, verder is de afwerking brak voor een horloge van dit kaliber.

Het valt me altijd op dat dragers van nep altijd een excuus hebben waarom ze nep dragen : Jij draagt hem weer omdat die met golf op z`n donder krijgt , een ander draagt hem omdat hij een echte Rolex in de kluis heeft en als hij overvallen wordt geeft hij de nepper af, een andere draagt hem omdat hij bang is dat hij de echte beschadigd.
Allemaal van die klote smoezen.

Vaak krijgt ook nog “de fototechniek” of de belichting de schuld…(om te verbloemen dat dat ding gewoon k*t afwerkt is, hahaha)

kijk, Ed, zo’n antwoord, daar hebbben we nou wat aan. Nog nooit opgevallen, maar ja als je het niet weet, dan let je er ook niet op.
terugkomen op golf, of op de fototechniek, daar schieten we niks mee op.

Kunnen er wellicht meer neppers volgen voor gefundeerd commentaar?

RHV Schreef:

Dat ik door de mand zou vallen met deze fake had
ik wel verwacht, maar zo snel al? nee.
Ik heb niet echt verstand van horloges, zeker niet
vergeleken met alle kenners op dit forum, maar ik
vond deze fake er echt mooi uitzien! Niet dus!
waaraan zien jullie in dit geval dan dat het fake
is? Nou niet zeggen dat het model wellicht niet
bestaat bij Vacheron, maar de afwerking van de
wijzers? vertel mij eens en mogelijk veel andere
forumleden waar je een fake nou het eerst en het
best aan herkent.
Ik heb hem een paar geleden gekocht voor 100
ouderwetse guldens en draag hem met golf. Want
denk eraan dat een horloge met golf op zijn donder
krijgt!!!

De wijzers dus, zoals ik eerdr al vermeldde. Vooral die met dat rode vaantje, is meer iets wat je terugziet bij de klassiekere horlgoe’s als bijv. Dornbluth, niet op zo’n “chrono” met dag en datum ipv tijdtellers. :stuck_out_tongue:

Eigenlijk nog wel meer dingen, maar ik denk dat het slimste is om gewoon zelf naar een winkel te gaan en het verschil te zien/te voelen. Dan zie je meteen in dat die 100 gulden eigenlijk weggegooid geld is.

Nou, ik draag mijn nep “patek sky moon tourbillon” als ik met mijn privé space shuttle naar de maan reis. Stel dat ik neerstort ofzo. Mijn echte sky moon tourbillon draag ik bvb wanneer ik op bezoek ga bij de koninklijke familie.

Soms draag ook iemand een nepper omdat iemand hem verkocht als de" real stuff "en de argeloze koper er met open ogen inliep omdat z’n kennis van uurwerken te beperkt is en uiteindelijk veel geld betaald om opgescheept te zitten met een nepper die je dan maar draagt tot ie uit mekaar valt

hier zijn echt geen woorden voor veel plezier met je echte fake ,maar die 100 gulden hadt jij beter kunnen storten naar een goed doel gr hans

Doet iedereen met z’n zuurverdiende centen niet wat hij wil? Trouwens zolang nep als nep wordt verkocht heb ik er geen problemen mee omdat je dan weet wat je koopt en wat je ervan mag verwachten. Erger is het gesteld met de nep die voor veel geld verkocht worden als " real" zelfs met papieren schijnbaar. Dat is pure oplichting toch en dat moet worden aangepakt.Niet de koper gaat hier in de fout aar de verkoper zou zodanig gestraft moeten worden dat hij vanzelf de handel stopt,

Ik begrijp dat sommigen een replica kopen, van een bepaald model dat ze mooi vinden , omdat ze de echte niet kunnen betalen.
Maar gaan ze er lang blij mee zijn ; het uitzicht van een replica is nog altijd veel minder strak , dan dat van een echte .
En om ermee te bluffen kunnen ze ook niet dienen. De niet kenners weten niet wat Vacheron & Constantin is , en hoeveel dat dit waard is , en de kenners zien onmiddelijk dat het namaak is .

-Erik- Schreef:

Ik begrijp dat sommigen een replica kopen, van een
bepaald model dat ze mooi vinden , omdat ze de
echte niet kunnen betalen.
Maar gaan ze er lang blij mee zijn ; het uitzicht
van een replica is nog altijd veel minder strak ,
dan dat van een echte .
En om ermee te bluffen kunnen ze ook niet dienen.
De niet kenners weten niet wat Vacheron &
Constantin is , en hoeveel dat dit waard is , en
de kenners zien onmiddelijk dat het namaak is .

Kan wel zijn, maar dan presenteer ik hem niet op dit forum alsof het een echte is.:S :S

Oude koeien dit hoor, de beginpost is van januari 2007…

Maar gaan ze er lang blij mee zijn ;

Lang gaan ze er meestal niet blij mee zijn, aangezien de kwaliteit van die neppers meestal dermate slecht is dat ze spontaan uiteenvallen binnen de kortste keren… :slight_smile: