Eindelijk m'n ML Pontos S!

Op 17 december 2013 bracht ik een bezoek aan het ziekenhuis, in de wachtkamer was ik verveeld tijdschriften aan het doorbladeren. Toen ik de Carros zo goed als uit had wilde ik deze terug leggen, maar iets hield me tegen. De advertentie op de achterkant, ik was op slag verliefd op de Maurice Lacroix Pontos S, dit was mijn droomklok. Onderstaande foto heb ik toen van het tijdschrift genomen, de datum bewijst het :slight_smile:

Nu ruim 1,5 jaar later is het dan eindelijk zover, na veel proberen, passen, dromen en kwijlen voor de etalage heb ik hem. Samen met m’n schoonbroer Erik de Gast, een regelmatige bezoeker van HF, hebben we afgesproken dat we voor onze 35e verjaardag onze klok mochten kopen, een paar weken geleden was het zover.

Met 43mm voor mij de perfecte maat, ik was wat grotere horloges gewend, en een stap naar 40mm o.i.d. voelde niet lekker. Na een paar dagen was ik gewend aan het gewicht, +/- 200 gram inc. stalen band. Nu draag ik hem elke dag met erg veel plezier, en geniet ik van het kijken naar de details en de kleuren van het horloge (en ook van de eerste dikke kras :triumph: ) Het is mijn eerste automaat, m’n eerste horloge met saffierglas… nooit meer terug :wink:

Foto’s zeggen meer dan woorden dus hierbij…

De natoband staat hem erg goed, en draagt veel lekkerder dan ik had verwacht, met de warme temperaturen afgelopen weken heb ik deze vaak gedragen.

Ik merkte dat ik het wisselen van bandjes leuker vond dan ik dacht, sinds gisteren zit er een kalfsleder Racing band om. Dit draagt ook super, en geeft het horloge weer een totaal ander karakter.

Thanks for WATCHing… (maar dat zal een vaak gebruikt grapje zijn ;-))

22 likes

Dat is een mooie ML
Vooral de ralleyband staat 'm goed :+1:

Niet slecht voor een eerste automaat :thumbsup:zeker met die oranje band erg mooi.

Mijn beste,

Lang gewacht,
nooit gedacht
Stil gezwegen,
en toch gekregen!!

Proficiat met deze prachtige klok.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Van harte, lang op gewacht en nu er lekker van genieten.

Dit is zeker een heel fraaie Maurice Lacroix. Volgens mij ook minder allerdaags dan menig grail die hier wordt vereerd.
Geniet ervan.
Grt, Harold

Nooit leuk, maar wat is het verhaal van die kras?

Mooie aanwinst. Heb er zelf ook net een gekocht, en ben er ook erg tevreden mee.

Veel plezier er mee!

Groet,

Tecco

1 like

Gefeliciteerd :clap:
Mooie klok hoor !, vind de rally band ook erg leuk.

Veel plezier ermee
Pieter.

mooi hoor, geniet ervan!!!

Proficiat, mooie ML!

Veel draagpplezier!

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!!

Ferme klok, blij dat deze hier ook eens de revue passeert!
Veel draagplezier toegewenst met de Pontos S!

Mooi, daar eb je wel even geduld voor moeten hebben :wink: Die leren rally band staat hem zeker ook erg goed. Gelijk weer een heel andere look.

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst . :thumbsup:

Dat is een hele mooie van een merk dat meer aandacht verdient.

Veel plezier ermee!

Thanks allemaal, leuk om te lezen. Ik besef me inderdaad dat het geen allerdaagse grail is en dat Maurice Lacroix (te) weinig aandacht krijgt. Nou, laten we daar maar eens verandering in brengen :wink:

Heb er inderdaad een tijd over gedaan om dit bij elkaar te sparen, maar het was het voor mij dubbel en dwars waard. Ben wel bang dat ik nu met een virus besmet ben waar de meeste hier op het forum mee te maken hebben, zit al te kijken waar we nu voor gaan sparen :flushed::flushed: Moet niet gekker worden.

En die kras, tja ik weet niet eens hoe hij erop kwam. :pensive: De ML heeft een prachtige mat gepolijste kast, en een de ring op het glas is glanzend gepolijst. Ik denk dat ik ergens tegenaan ben geschaafd (muur oid) want er zit op 6 uur een paar krasjes .Maar ben er al (bijna) overheen. Als ie over een paar jaar een beurt krijgt kunnen ze dat mooi weghalen. En het begint al minder op te vallen. Het is m’n dagelijks horloge, dus er zal nog wel meer mee gebeuren.

Hij draagt nog steeds heerlijk, ben er ontzettend blij mee :wink::grin::+1:t3:

3 likes

Stoere klok, helemaal gaaf op die NATO. Veel plezier er mee!

gefeliciteerd met je ML. apart horloge dat je niet zo vaak ziet, dat maakt hem extra speciaal !
veel draagplezier!