Eindelijk! NA nummer 2: Seiko SPB197 Prospex Alpinist

In maart dit jaar begon mijn zoektocht naar een eerste horloge in de prijsklasse tussen de 500 en 1000 euro. Uiteindelijk kwam ik daarbij uit op een Squale 1521 waar ik nog steeds zeer gelukkig mee ben. Tijdens die zoektocht raakte ik besmet met het horlogevirus, maakte ik hier een account aan en sindsdien is er geen dag geweest dat ik niet op het forum heb rondgekeken naar nieuwe inspiratie en plaatjes van mooie horloges van anderen.

Na de aankoop van de Squale ben ik direct gaan kijken naar wat dan mijn volgende aankoop moest worden. Tijdens mijn bezoek aan een horlogezaak was er een specifiek horloge dat mijn aandacht meer wist te trekken dan de anderen, de Seiko Alpinist met zijn groene wijzerplaat met de gouden accenten. Thuis gekomen en aan het zoeken geslagen kwam ik erachter dat Seiko diezelfde Alpinist ook met blauwe wijzerplaat heeft uitgebracht en die vond ik toch eigenlijk nog wel een heel stuk mooier.

Ik kwam erachter dat Olfert & co een heerlijke aanbieding had op dit horloge dus besloot hem daar maar eens te gaan bestellen zodra ik thuis was van vakantie. Maar toen ik een week later op de site keek bleek hij niet meer leverbaar tot 5 oktober….

Rondvraag en verdere zoektochten leverden niets op, de Mountain Glacier Alpinist was nergens te vinden voor een vergelijkbare prijs als die op Olfert en zodra ik weet dat er een deal is geweest die ik heb misgelopen ben ik toch echt te star om de adviesprijs te betalen. Dus de knoop maar doorgehakt en hem alsnog besteld waarna het lange wachten (voor mij als iemand zonder geduld) begon.

Vrijwel iedere dag keek ik even op de pagina op de website van Olfert & co om te zien of er al iets was veranderd aan de verwachte leverdatum, maar niets… tot afgelopen woensdag toen ik tot mijn schrik zag dat de datum was vervangen door “Lieferzeit Auf Anfrage”. Dus snel appen met het contactnummer of er zicht was op een levertijd.
Gelukkig vertelde de werknemer van Olfert me daar dat hij binnen 1 a 2 weken zou moeten worden geleverd. Gelukkig dus geen maanden langer wachten. Toen ik thuis kwam echter stond er een pakketje uit Duitsland pal voor mijn voordeur, vol in zicht van voorbijgangers (dank DHL) met daarin dan toch eindelijk, mijn nieuwe Seiko Alpinist Mountain Glacier!

87 likes

Mooie aanwinst! Veel draagplezier :+1:

1 like

Erg mooi. Veel plezier ermee!

1 like

Waanzinnig mooi.

Geniet ervan.

1 like

altijd al een mooi horloge gevonden,
draag hem met plezier.

1 like

Dank allen!

1 like

Mooi exemplaar, geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge,veel draagplezier! :watch:

1 like

Van harte met deze NA, had hem zelf ook al een oaar keer bekeken, maar eerst wat anders :grin::sunglasses: geniet van deze mooie Alpinist.

1 like

Bizar hè, dat ze dat zo durven te doen. Ik zou alsnog een klacht indienen…

Veel plezier met de Alpinist overigens!

1 like

Gefeliciteerd Mick met deze leuke NA. Goed verhaal, vol geduld :stuck_out_tongue_winking_eye:. Geniet ervan

Prachtig horloge, veel plezier ermee.

1 like

Hij blijft mooi, veel plezier met je nieuwe aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Klassieker! Mooie uitvoering, heel veel plezier ervan!

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge, veel draagplezier!

1 like

Nice! Gefeliciteerd, Mick! Veel plezier ermee!

1 like

Het wachten waard, gefeliciteerd met de NA! Ben ook nog steeds heel blij met die van mij (ook van Olfert).

1 like

Gefeliciteerd man! Mooi horloge. Veel plezier er mee.

1 like

Mooi horloge. Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan

1 like