Eindelijk ook een rommelmarkt vondst

Vandaag weer eens naar een rommelmarkt geweest in de veronderstelling weer niks te vinden. Deze keer expres eens naar een kleine rommelmarkt, waar nog mensen staan die van hun overtollige spulletjes af willen en geen handelaren die elk weekend twee markten doen.

En wat denk je…je vindt er nog iets ook. Het zijn geen vondsten van 2 euro, maar een combideal van 20 euro vond ik in dit geval wel gerechtvaardigd. Vooral ook omdat beide horloges nog erg goed lopen.

http://nl.picturepush.com/public/14516283

De eerste is een Tissot Seven Automatic die er nog verrassend goed uit ziet. Alleen de speciale band is in verregaande staat van ontbinding.

http://nl.picturepush.com/public/14516284

De tweede is een Anker Sport. Deze zou ik qua grootte en design plaatsen in de jaren 50. Bijzonder mooi vind ik de datumaanwijzing door middel van een wijzer met halve maan. Ook van deze is het bandje rijp voor de vuilnisbak, maar een vervanger hiervoor is makkelijker dan voor de Tissot. In de Anker moet wel een nieuw glaasje, maar dat moet wel lukken. Ik vind het een grappig ding.

http://nl.picturepush.com/public/14516285

Verder nog vijf nieuwe horlogebandjes voor een euro per stuk. Dus mijn dag kon al niet meer stuk.

Een tweede rommelmarkt een paar kilometer verderop had wat minder te bieden, maar hier vond ik nog een paar mooie nieuwe pincetten met een heel spits puntje, dus goed voor heel klein, nauwkeurig werk en een micrometer voor één euro.
Leuk dagje dus en weer een boel werk er bij. Vooral het vinden van een band voor de Tissot zal denk ik niet meevallen.

Super vondsten! En 20 euro is nog steeds spotgoedkoop hoor :slight_smile:

Dit zijn hele mooie vondsten, succes ermee!

Leuke vondsten hoor, band voro de Tissot is btje zoals van de Omega Dynamic , wellicht vind je nog wel zoiets op Ebay.

Mooi hoor!
Volgens mij is Geert ook zo begonnen en loopt inmiddels de gehele familie
Schoots met een Breitling om de pols dus het biedt absoluut perspectief :wink:

Ik ga echt regelmatig naar rommelmarkten en het enige wat ik ooit gevonden heb is een Timex penanker horloge ( die ik trouwens vrij vaak draag).
Verder vind je hier echt bijna niets en hier verwachtte ik ook niet veel van, maar dat is me alles meegevallen.
Overigens ben ik geen handelaar, en ik verwacht er dus ook niet rijk van te worden. Dus die Breitling zal er bij mij ook niet komen.:smiley:

Mooie vondsten, wat een geluk! En voor de prijs van een lunch van de AH to Go, niet slecht!

Gaaf hoor, de rush van het vinden van een leuk horloge is zo verslavend. En de betere merken zoals Certina en Tissot zoals jij nu ook hebt gevonden zijn de echt leuke vondsten.

Horloges kopen kan iedereen, ze vinden voor een habbekrats, dat is een uitdaging!

Hartstikke leuk, geniet ervan (tu)

Goede vondsten, goede prijs. Op alle rommelmarkten waar ik in mijn leven geweest ben, heb ik nooit iets fatsoenlijks kunnen vinden. Waarschijnlijk heb ik er geen oog voor…

Mooie vondsten! Vooral de Anker Sport met datumwijzer vind ik mooi. Verdient zeker een opknap/poetsbeurt en een nieuw glaasje. Als je van plan bent het horloge regelmatig te gaan dragen is misschien een service beurt wel nuttig. Met dat laatste kan ik je niet helpen, daarvoor mis ik de kennis en vaardigheid, maar er zijn een paar wizzards hier op het forum die dat mogelijk wel voor je zouden kunnen doen.
Als je moeite hebt een nieuw glaasje (plexi) te vinden kan ik je eventueel wel helpen. Stuur in dat geval even een PBtje.

Niet om je topic te hacken, maar dit is wel de ultieme rommelmarkt vondst:

Gaaf toch, en het leuke is dat er gewoon nog heel veel super exclusieve horloges ergens in een laatje liggen te wachten om gevonden te worden…

In het (internationale) vulpen collectors wereldje waar ik redelijk thuis ben noemen we zoiets een ‘Sumgai’ vondst.

-“Where did you find THAT!”
-“Oh, well, I found it at last weeks lokal carboot sale, sumgai had it in an old cardboard box”… some guy…

'T kan. Net als de Jan Steen voor 5 piek van de koninginnemarkt (van de week in de krant) en de Lalique juwelen van de Kringloop en zelfs een keer een Rembrand waar men bij Kunst en Kitch mee binnenkwam.

Blijf hopen en dromen! En: veel leuker dan de postcodeloterij!
In de tussentijd blijven we onze 10 euro klokkies ( en vulpennetjes) koesteren. We doen 't toch niet voor 't geld? Nou ja, in zo’n geval wel :slight_smile:

Het kan. Ik heb al tientallen eerste druk vintage stripboeken voor een paar euro van een kleedje gekocht en voor honderden verkocht of mooi in eigen verzameling gestopt.
Maar dit zijn wel extreme gevallen. Je hoort het vaker bij Tussen Kunst en Kitsch. Dromen kan, maar de kans is zo klein dat je er beter niet aan kan denken en gewoon voor de lol moet gaan.
Met kunst/boeken is het ook anders, omdat je er echt verstand van moet hebben om te weten wat je hebt. Bij horloges staat het merk vaak op de wijzerplaat en iedereen kan googlen.

wow wat een prachtige klok die jlc zeg en natuurlijk een topvondst.

Zo heb ik kort geleden ook een vondstje gedaan, een Heuer 1939 Fliegerchrono (ref 348), beste man vroeg er maar €50 voor maar heb hem toch maar €250 gegeven omdat ik het niet kan maken om er €50 voor te geven al wist ik de waarde niet precies.

Dit is natuurlijk wel een lucky shot want zoiets zeldzaams vind je niet vaak helaas.

Wow, wat ben jij een ontzettend nette kerel zeg! Dat meen ik echt! (tu) (tu) (tu)

Ik heb natuurlijk ook al best wat leuke dingen gevonden maar ik sprak laatst iemand die een Heuer Monza had gekocht op een rommelmarkt voor twee euro…

Ik heb één keer iemand meer geld gegeven dan de vraagprijs maar dat was een Zenith en een Enicar voor vijf euro en die heb ik toen maar een tientje gegeven. Als je veel meer geeft dan de vraagprijs dan heb je kans dat iemand ook denkt dat hij alsnog zwaar is gen!@&%#. Dus in de regel ding ik altijd af tenzij het echt een schandalige deal is dan betaal ik gewoon de vraagprijs.

Ik doe het in ieder geval niet voor het geld. Want je hebt pas iets verdiend als je het verkoopt. In mijn geval heb ik dus niets verdiend want ik verkoop niet.

Zelfde geval als mensen die zitten te jammeren dat hun huis veel in waarde gezakt is sinds, pak 'm beet, 2008. Als je gewoon blijft wonen heb je aan een hoge waarde niets en als je verkoopt en je wilt iets anders, is dat andere huis ook lager geprijsd dan in 2008. Vervelend word het pas als je in de dure tijd iets gekocht hebt en je moet, om wat voor reden dan ook, verkopen als de hoog conjunctuur voorbij is. Dan blijf je wellicht met een restschuld zitten.
Maar met een JLC van 6 dollar kun je niet fout inderdaad.:smiley:

Lexaf Schreef:

Wow, wat ben jij een ontzettend nette kerel zeg!
Dat meen ik echt! (tu) (tu) (tu)

In alle eerlijkheid is het ook de 1e keer dat ik dat heb gedaan hoor, als de prijs heel correct is ga ik niet meer afdingen dat wel maar dit was diefstal geweest als ik er €50 voor gegeven had. De oudere man had geen enkel benul wat hij had en dacht dat zo’n oud kapot ding geen waarde had, hij was dolblij met zijn €250 en ik met deze schoonheid :

Gaat maandag naar Nico Rijsman voor een opknapbeurt,chrono loopt niet en is erg smerig maar volledig origineel en compleet , boven bij de 12 zit een pijltje wat je hoort te kunnen draaien via de bezel maar die zit vast,draai er maar niet te hard aan ,eerst schoonmaakbeurt voordat ik hem stuk maak.

En idd zou je wellicht argwaan wekken als je meer geeft dan vraagprijs maar in dit geval kon ik niet verliezen.