Al een poosje een beetje aan het kijken en toen kwam ik deze Vostok duiker tegen van een Israelische verkoper notabene. Ik wou er graag ééntje zonder tank e.d. op de wijzerplaat.
Leuk! De duikring draait meestal niet lekker of te soepel vanwege problemen met de draad die erin gedrukt zit.
Heb je deze er al eens afgehaald om naar te kijken?
Die draad heb ik inderdaad al gezien De draairing was heel erg verbogen, ik kon hem eerst helemaal niet draaien, maar de meeste buig heb ik er al uitgekregen!
Zeer geslaagde aanwinst!
Kast (tu)
Duiking (tu)
Wijzerplaat (tu)
En het glaasje is heel erg dik dus de krassen kunnen er helemaal uit.
Schroom niet om schuurpapier te gebruiken, daarna polijsten en het wordt prachtig.
Dit is de eerste keer dat ik er eentje zie die precies hetzelfde is als die van mij.
Ik heb meerdere Vostoks, maar deze is toch wel mijn favoriet. Ik heb ook geen idee van de leeftijd.
Het zijn goede klokjes.
Ik heb er nu 6 en ze lopen allemaal zeer goed. Trouwens al mijn Russen lopen goed op 1 na.(Een Luch waarvan de minuutpijp te los zit)
Dat kan ik helaas niet zeggen van alle Zwitsers en Japanners die ik heb.
Typisch! Ik vind er zogauw geen andere op google. Die van jou heeft cijfers die veel dikker in de lume zitten trouwens.
Scudo Schreef:
Dit is de eerste keer dat ik er eentje zie die
precies hetzelfde is als die van mij.
Ik heb meerdere Vostoks, maar deze is toch wel
mijn favoriet. Ik heb ook geen idee van de
leeftijd.
Toch is dit een vrij veel voorkomend model, en redelijk gewild in goede staat. Ze bestaan met rode en gele driehoek op de wijzerplaat.
Leeftijd is een schatting, maar waarschijnlijk uit de jaren '80.
Er schijnt ook een mislukte (wel originele) print in omloop te zijn met 18 jewels ipv 17 jewels. Deze kast zou altijd een 17 jewels 2409 handwinder moeten hebben.
MartijnV Schreef:
Typisch! Ik vind er zogauw geen andere op google.
Die van jou heeft cijfers die veel dikker in de
lume zitten trouwens.
Scudo Schreef:
Dit is de eerste keer dat ik er eentje zie die
precies hetzelfde is als die van mij.
Ik heb meerdere Vostoks, maar deze is toch wel
mijn favoriet. Ik heb ook geen idee van de
leeftijd.