Inmiddels ben ik al weer een aantal maanden lid van het horlogeforum en heb ik me nog steeds niet voorgesteld. Dat gaan we dan maar nu doen. Alles natuurlijk met een aantal kijkplaatjes erbij.
Ik ben woonachtig in Amsterdam West en werk al weer ruim 20 jaar als docent in Amsterdam West op een middelbare school. Als kind in de jaren 80 was ik gek op horloges, vooral de swatches vond ik gaaf. Daar had ik er dan ook een aantal van. Nog eentje gewonnen bij de Bijenkorf met een prijsvraag waarbij je in de winkel moest uitzoeken welke bandjes niet om de swatches hoorden. Daarna verdween een beetje het gevoel en de liefde voor horloges tot een jaar of twee geleden. In Bataviastad (L’stad) kocht ik een tweetal Diesel horloges. Ja, ik weet het, niet afhaken nu… Ik heb ze nog steeds en ze bevallen me.
Met het forum kwam ik in aanraking doordat ik mijn gaafste swatch ooit, groen glaasje met het binnenwerk zichtbaar, probeerde te googlen. En waar kwam ik terecht? Op HF met de Bulova accutron. Wauw, wat lekker… Die wil ik ooit hebben, maar heb ik het geld er wel voor over? Sinds deze dag ben ik, zonder een dag uitzondering, lezer geworden van het forum. Wat een kennis hier. Elke keer ben ik weer verbaasd hoe een echt klokkie van een fake kan worden onderscheiden. Niet verder vertellen, maar ik zou een makkelijk slachtoffer zijn.
In de loop der maanden is het mij nog niet helemaal duidelijk geworden waar mijn voorkeuren liggen. Ik ben nog zoekende. Tips zijn zeker welkom. Wel weet ik dat nieuwe quartz horloges niet mijn voorkeur hebben. Ik neig meer naar horloges waarvan de secondewijzer ‘smooth’ door mijn beeld glijdt. Verder lijk ik enigszins richting vintage te kruipen, zijn mijn horloges toch wel veelal met een kleurtje en zit er een bezel op.
Op het moment heb ik een stuk of 25 horloges (niet in het dure segment, een bedrag met drie nullen zul je (nog) niet tegenkomen. Hier komt dan de selectie met plaatjes erbij en een kort verhaaltje:
Mijn eerste aankopen: twee keer een Orient SeaKing, ergens uit de 80-er jaren. Ik draag ze regelmatig en vind vooral de interne bezel gaaf. Bij de zwarte heb ik een leren bandje gekocht.
Deze moet er wel bij: mijn Suunto Core All Black met mijn 5,5 kilogram wegende canon 400mm lens. In mijn vrije tijd ben ik veel in de natuur om te fotograferen. Met de matte Suunto heb ik het idee dat het wild (en de boswachter) mij minder snel ontdekt. Interesse in wat foto’s van mij? www.natuurpictures.nl. Een heerlijke hobby.
Een oudje uit de jaren 40. Gekocht op het niet altijd geliefde CW. Het leuke eraan vind ik toch wel het bolle glaasje.
En ja hoor, hij is toch gekomen. Het was eng om voor mij een zo hoog bedrag te betalen voor een horloge. Maar wat vind ik hem mooi. 45 Jaar oud! Gekocht bij Gerrit van accutron. Wat een kennis! Deze gaat nooit meer weg.
Ik lees wel eens dat iedereen een Seiko moet hebben. Voor mij deze dus. Leuk dat ie zichzelf oplaadt en ik draag hem vooral op de camping in het weekend. Mooie lume trouwens.
Ik vond de kleurencombi mooi: zilver en blauw. De dualtime staat op Egypte. Ik ging daar altijd jaarlijks heen om te duiken waarvoor ik trouwens een Sunto Stinger duikcomputer heb.
Leek me leuk een Pepsi duiker. Voor minder dan 150 euro geen verkeerde koop. Wel een sportiever bandje op geplaatst. Mijn eerste echte nieuwe aankoop na de Diesels.
Goedkoop via MP. De sunburst vind ik gewoon leuk en een lekkere vintage kleur.
Hij zag er zo leuk en nog mooi uit. Gekocht via MP. Geen originele bezel geloof ik. Hoort een metalen op.
Gekocht via HF. Ziet er gaaf uit maar hoe shit is het aflezen…
Bij deze weet u iets meer over mij. Nog tips voor een horloge in de toekomst als u zo mijn smaak heeft gezien? Laat het me weten! Ik merk dat klein dragen me steeds beter afgaat (horloges). Waar ik zelf nog aan denk is een vintage valjoux chrono.
Deze week komt in ieder geval nog wel een stukje over een nieuwe aanwinst van vorige maand: ook een Bulova, uit mijn geboortejaar 1970.
Bedankt voor lezen en tot een volgende keer.