Eindelijk stel ik me voor

Ik loop al een paar weken mee, en ben zelfs al zo brutaal geweest mee te praten zonder me voor te stellen.
Dat doe ik bij deze:
Ik ben geboren tussen de horloges, en heb ook wat jaartjes in de industrie gewerkt. Een eerste kleine verzameling is door inbrekers meegenomen, ik hoop dat ze er plezier aan hebben, vooral aan de exemplaren die ik zelf in elkaar gezet had.

Ik heb nu alarm en een kluis met daarin inmiddels weer een leuke verzameling.
Een van mn laatste aanwinsten toon ik jullie hier.
Een Landau met een werk dat ik nog niet heb kunnen identificeren.

De kroon bij 10h verstelt als je hem uittrekt de datumschijf aan de buitenrand. Als hem helemaal indrukt verstelt hij de maand.
Het werk loopt goed, alleen de minutenwijzer blijft soms licht hangen aan de datumwijzer.

En voor de liefhebbers, hier nog een foto van het werk.
Als iemand het weet, mag ie het zeggen

Welkom Maurits, prachtig horloge alleen kan ik je er verder helaas niets meer over zeggen.

Dat je nog een goede tijd op het forum tegemoet gaat. (tu)

Welkom Maurits,

Een triest én leuk verhaal. Hopelijk zal je collectie slechts groeien. Alleen jammer dat je gedwongen bent je horloges in een kluis laten tikken… Zo eenzaam (met zijn allen)…

Groet,
Alex

welkom en een mooi horloge

Hoi Maurits,

Ook namens mij welkom op dit sublieme forum.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Bij deze “Wees Welkom”, bij de club welke de raderen scherp houdt.

Doch na een aantal van je reacties op de verschillende topics te hebben gelezen kent dit forum vrijwel geen geheimen meer voor je.
Derhalve wens ik je verder veel ontluikende horlogemagie en een prachtige opbouw van je horlogecollectie. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hallo Maurits,

Welkom op dit leuke forum. En gefeliciteerd met de ‘nieuwe’ aanwinst.

Groeten, Tom Vreeken.

welkom op dit prachtige forum voor de echte liefhebber van het fenomeen horloge in alle faceten heel veel plezier en blijf ons verrassen met mooie plaatjes gr hans

Bedankt voor het voorstellen. :slight_smile: