Eindelijk tijd gevonden: Radiant "Baby-Pam" lichtjes opgeknapt

Een aantal maanden terug dit duikertje op Ebay gekocht.

http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/MdQAAOSwBLlVYzhN/$_57.JPG

Kroon zat los, horloge liep niet etc.

Nu ik eindelijk mijn laatste herexamen heb gemaakt (voor dit jaar toch :wink: ) had ik wat tijd om te knutselen.

Heb jammer genoeg vergeten foto;s tussen de stappen te pakken.

  1. Horloge uit de kast gehaald, tige eruit gehaald (zat los)
  2. Wijzerplaat met Rodico opgekuist
    3)Bezel opgeknapt en terug de markers gezwart
  3. Glaasje opgeschuurd en gemerkt dat het intern gekraakt is door de tensiering dus hoort een nieuwtje in. (laat ik aan de potentiƫle koper)
  4. Tige terug vastgezet en als bij wonder liep het horloge weer netjes.

Leuke metallique champagne wijzerplaat trouwens. Verandert echt van een diep-gele champagne tot een zeer bleek zilver onder lichtinval.

Fototijd:


5 likes

Klasse hoor, het zal ongetwijfeld uren en uren gepriegel geweest zijn, maar het resultaat mag er wezen

Knap hoor! :+1:

Heb nog getwijfeld om de wijzers te herlumen maar vind ze als ā€˜skeletonā€™ eigenlijk wel cool.
Nu eens kijken of die nog wat polstijd gaat krijgen of toch in de verkoop. Heb nagenoeg niets voor deze betaald dus kan goedkoop buiten.

Leuk! Volgens mij zelfde kast (basis) als de Vetta die ik aan @mooieklokjes Jelle heb verkocht. Hij heeft wel een toffere bezel :wink:

1 like

De jouwe toch? Ik ben een fan van Acrylbezels :wink:

Deze bezel is evenwel fixed. Geen idee waarom.

Mijn beste,

Knap gedaan hoor!!
Ziet er weer ā€œtip topā€ uit!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Heel erg mooi klokje. Heb zelf deze kast al langer op het oog en hoop dat ik er binnenkort een kan vinden. Er zijn best veel merken die destijds deze kast hebben gebruikt. Alleen het vinden blijft lastig :slight_smile:

Bedoelde de ex-mijne inderdaad. Acryl is lekker!

Jup, mijn Vetta heeft dezelfde kast. Je moet er aan wennen, maar hij krijgt heel wat polstijd. Groenā€¦ :smile:

Die bezel hoort niet fixed te zijn geloof ik, zit er niet gewoon heel veel vuil of roest onder?

De bezel loopt in de kast in. Dus kan hem er niet van wippen met een mes. En langs de achterzijde zit hij voor het glas. Geen idee hoe ik hem eruit zou krijgen.

Wel een idee en het heeft gewerkt!

Glas eruit geperst en een klein lipje gevonden, de bezel moest dus draaibaar zijn. Het laten weken in warm zepig water voor een halfuurtje en met tandenstoker vuil vantussen gehaald. De hoeveelheid was afschuwelijk. /bezel ervan kunnen wippen met een mesje. Zal dus zelf maar een nieuw glaasje steken ook :wink:

Mooi hoor, indrukwekkend!

Nu met nieuw glaasje en Tropic sport erop.

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/11809660_428766267332314_1573567715_n.jpg

Vind hem wel wat hebben.

3 likes