Eindelijk voorstellen. #Schaamte

Hierbij wil ik mij eindelijk officieel voorstellen.
Al jaren lees ik hier met heel veel plezier mee, maar ben nooit echt actief geweest hier. Ik doe elke dag een rondje waarbij ik diversen websites bekijk. Daar zit altijd deze geweldige site bij, maar ook sites over mijn andere hobby’s zoals o.a. voetbal, Formule 1, games en Apple.

Ik heb mijzelf jaren geleden hier aangemeld, tot mijn schrik en schaamte zag ik dat het in 2007 was. Heb zelfs toen nog meegedaan aan de gezamenlijke aanschaf van de Alpha’s. Heb ook nog wat gekocht van leden, maar nog nooit actief deelgenomen, of mijzelf fatsoenlijk voorgesteld.
Sinds de vernieuwing van het Horlogeforum merk ik dat ik nog veel meer hier lees. Daarbij had ik eindelijk de behoefte om mijzelf toch eens goed voor te stellen. Ik hoop dat het met dit bericht gaat lukken.

Mijn naam is Rob, ben getrouwd en heb een zoon welke over een week 13 wordt. Ik ben 47 jaar jong en woon in de omgeving van Amsterdam. Ik ben eigenlijk pas echt getroffen door het horlogevirus toen ik een aantal jaren geleden een Seiko Premier Perputal de SNP001P1 kocht. Dat was dus voor mij mijn eerste echte (dure) horloge. Uiteraard droeg ik altijd wel een horloge, maar nog nooit zo’n dure en had ik er nog niet zo veel mee, als ik de tijd maar kon zien. Met deze aankoop was meteen het hek van de dam. Ik wilde meer weten over horloges en daarbij was internet het beste hulpmiddel. Ik meldde mijzelf aan bij 2 Nederlandse horloge fora, waarvan er één nu zo goed als dood is, en dit hele gezellige forum.

In het begin ging ik van alles kopen, waaronder een aantal Seiko’s, uiteraard ook het Monster, verschillende kleuren G-Shocks, een Tissot PRS en uiteindelijk zag ik het licht en kocht even niks meer om geld opzij te leggen voor een topper. Dat werd meteen een dikke klatser, namelijk de Sinn U1. Gekocht bij Gerard van het Horloge Platform. Wat een topklok en helemaal geweldig met een later van mijn vrouw gekregen silicone band. De Sinn is eigenlijk sindsdien niet meer van mijn pols verdwenen. Maar nu is het tijd voor een andere knaller welke ik vandaag over heb mogen nemen van forumlid RobinH. Eindelijk heb ik de door mij zo fel begeerde Omega Planet Ocean.
Ik denk dat er nu dus maar wat plaats moet komen in de horlogekist.

De overvolle horlogekist

Mijn nieuwe aanwinst.

Mijn 2 klatsers.

11 likes

Eindelijk iemand die het bonter heeft gemaakt dan ik :slight_smile: (2010 registreren - gisteren voorstellen) maar dan wel met foto’s…dus misschien sta ik er alsnog het slechts op.

Erg mooi die PO!

Staat je heel mooi Rob.
Nogmaals heel veel plezier met je PO.

Welkom alsnog :slight_smile:

Die Sinn en PO zijn top!

Welkom! En de U1 is een knaller. Veel plezier met je PO.

Welkom! Mooie verzameling en proficiat met de prachtige PO.

Welkom met terug werkende kracht :wink:
Leuk kistje waarvan de inhoud natuurlijk nog leuker is.
Van mij mag het iets minder (G)Shock-bestendig :smiley:

Idd een mooi horloge! En de maat (big size toch?) staat je perfect zo te zien…

Dank je wel. En inderdaad is het de big size.

Dank je wel. De G-Shocks mogen ook wel wat minder vind ik. Maar ja, vrouw en zoon lenen er nog wel eens wat. Hoewel mijn zoon vandaag met de Seiko Sportura naar school was vertrokken :grinning:

Mooie veelzijdige collectie!

Welkom, Rob en gefeliciteerd! Uitgebreide intro; vind ik altijd wel leuk! En, net als ik, woonachtig in regio A’dam. Ook altijd goed! :smile:

Welkom, enne mooi hoor die U1 :grinning:

We kunnen het dus rustig een geziens-kistje noemen :grinning:

Welkom! En schaam je dat je die collectie niet eerder hebt laten zien.
De Omgea vind ik erg mooi: goeie kleur, mooie stijl, weinig knoppen.

zomaar een losse opmerking: Ik heb nog geen gele G-shock.

Haha :smiley: dat is nu één van de G-Shocks die bij mijn zoon in trek is.

Gelukkig maar: mijn doos is vol; en ik heb een Casio met een geel bandje. We doen het er maar mee.

ps: er ligt een Seiko ondersteboven in de doos

Welkom :clap:
Ook ik was geïnteresseerd in de PO, wat een mooie klok is dat toch…!

Pieter.

Ik weet het, zag het later ook. Mijn zoon had hem even geprobeerd, maar wist blijkbaar niet meer wat de boven of onderkant was :wink:

Mijn beste,

Van harte welkom Rob, binnen de gelederen van dit temperamentvolle Horlogeforum!!
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers in die wonderlijke wereld der horlogerie.
Een mooie, ruimhartige intro heb je.
Dank voor het delen.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink: