Hallo, mede horloge liefhebbers!
Mijn naam is Mick en ik kijk al langer als een jaar on en off met jullie mee op dit super leuke, leerzame forum.
Vooral de passie van leden voor horloges en het genieten van de verhalen van nieuwe aankopen vind ik het leukst. Het enthousiasme als een lid een aankoop heeft gedaan en de leuke reacties en felicitaties vind ik soms hartverwarmend. Want hier op het forum maakt het geen reet uit wat voor aankoop je doet, duur of goedkoop, het gaat om de passie. De blijdschap van een nieuwe aankoop en het delen van de passie. Pretentieloos genieten. Erg leuk.
Ik heb in de afgelopen jaren diverse horloges zien komen en gaan waaronder een Rolex day-date, Breitling Bentley, Seiko’s, Raymond Weil en nog wat.
Mijn 22 jaar oude gouden (op rubber) Bulgari Diagono Scuba is nooit weggegaan. Ik heb hem nieuw gekocht bij Lyppens in Amsterdam en om een of andere reden is dit mijn lievelings horloge. Hij draagt heerlijk en is ondanks dat hij goud is absoluut niet protserig. Ik draag hem al 22 jaar bijna dagelijks (afgewisseld met de Oris) en krijg nog steeds complimenten over het horloge. Wat trouwens ook heel bijzonder is, hij heeft nog nooit een servicebeurt gehad en loopt nog als een zonnetje. Ik wil hem overigens nu wel eens een grondige servicebeurt laten geven. Service adres suggesties welkom!
Een zelfde liefde heb ik voor mijn Oris Carlos Coste limited. Hij is groot en zwaar maar draagt heerlijk, staat goed en ik vind het nog steeds een tijdloos horloge. En ook deze gaat hoogst waarschijnlijk nooit weg.
Ik ben nu toch weer een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe liefde. Mont Blanc, Raymond Weil Nabucco, Louis Erard Chronograph zijn grote kanshebbers.
Ik zal mijn nieuwe aankoop zeker met jullie delen. Bedankt voor het lezen en tot snel!
Hier wat foto’s van mijn ‘klokjes’