Eindelijk weer eens een vintage besteld

Na bijna een jaar genezen te zijn van het horloge virus zou je kunnen kunnen zeggen dat ik een terugval heb… Een kleine 2 weken terug heb ik tóch na lang wikken en wegen een Seagull 1963 besteld, welke al erg lang op mn lijstje stond, en vandaag kon ik me niet langer inhouden… Ik wilde écht weer een vintage Seiko.
Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan dus ik dacht ik ga het gewoon doen, ik bestel weer eens een leuke vintage.
Het is een Seiko Lord Matic geworden, een met een schitterende blauwe wijzerplaat en het 5606 uurwerk binnenin.

De blauwe plaat pakte me eigenlijk meteen, ik werd er spontaan verliefd op en heb me dus een beetje laten gaan… Maar ik denk dat het zeker wel een keertje mag; het was immers bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst een vintage horloge had gekocht…

Ik kan niet wachten tot hij binnen komt en hoop van harte dat de douane lief zal zijn en me niet flink wat extra zal laten betalen… Maar tijd zal het leren.
Ik kon het niet laten deze aankoop niet te delen, zodra hij binnen is zal ik eigen foto’s maken.
Hopelijk blijft deze wat langer als de laatste aanwinsten welke ik heb gehad, daar was ik meestal iets te snel al op uitgekeken…

Dan rest nu alleen de moeilijke vraag, wat voor bandje moet er op komen?

14 likes

Leuk onderwerp voor topic: omgaan met je horlogeverslaving :wink: Mooi horloge trouwens. Ik heb ook wat met blauw.

3 likes

Hoi Nick,

Wat een prachtige klok!

Gr Bram

Zeker mooi …

Na een kleine 1,5 week wachten was het zover. Hij is binnen!

De maat valt me een beetje tegen… Ik had even niet in de gaten hoe groot 36mm draagt, hij draagt dus wat kleiner dan verwacht. Binnenkort komt er een mooi bandje binnen, ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen :smile:
De wijzerplaat is werkelijk schitterend, zeker in zonlicht is het een waar genot om naar te kijken.

1 like

Netjes hoor.

1 like

Dag Nick!

Ik ben driftig op zoek geweest om in contact met jou te komen, maar ik weet niet hoe, dus probeer ik het maar zo haha!

Ik zag dat jij Manchetknopen had van het merk Omega in de kleur rosé. Deze vind ik echt prachtig, dus mijn vraag aan jou: heb jij nog zo’n setje liggen?

Ik hoor nog graag van je!

Mvg,

L. Sinke

1 like

@NickW
Dat ziet ie sneller :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like