Eindelijk!

Beste allemaal,

Als vervolg op mijn bericht op 9 maart jongstleden met de titel ‘Gevonden’ hierbij enkele foto’s van de in ere herstelde Tissot, en zijn broertje.

Ik heb deze Chronograph zojuist, na 15 weken, bij de horlogemaker opgehaald en ben echt super blij dat deze weer, na een jaar of 35, loopt.
Nu heeft mijn Tissot Seastar Automatic er een broertje bij. En is @wbcoupe niet meer de enige op dit forum met zo’n mooi horloge. (Sorry daarvoor) :slight_smile:

Als iemand meer informatie heeft over de beide horloges, behalve dan hun calibers, hoor ik dat graag.
Leuk detail is dat beide horloges dezelfde calibers hebben als de Omega Speedmaster en Seamaster uit die tijd. Dit zijn dus de poor-man’s versies.

26 likes

Ge-wel-dig met die band! :heart_eyes:

1 like

Mooi!:+1: Geniet ervan!

1 like

Die band gaat er helaas wel vanaf, is net niet lang genoeg voor mijn pols en zit daarmee ook echt niet lekker. Maar doet het wel mooi op de foto. :smile:

Die is weer mooi geworden. :ok_hand::ok_hand: Veel plezier er van.

1 like

Haha, ja dat is wel naar, nu is mijn Seastar niet meer uniek op dit forum. (Afgezien van de kleur dan). :joy::joy:

De jouwe is prachtig geworden, heel veel plezier ermee!
Het uurwerk is trouwens wel net een andere versie dan in de speedmaster, daar zit namelijk een 1861 in, en in deze Seastar een 1281. Uurwerken zijn sterk gerelateerd, maar wel iets anders, zo heeft de 1861 een iets hogere beat rate.

1 like

Ah, zie je wel, ik weet nog lang niet alles over het horloge. Dank je wel.

1 like

De 1281 zit eigenlijk tussen de Omega 321 en 1861 in. Hij heeft nog de brugvorm en beat rate van de 321, maar al wel de nokschakeling als de 1861.

3 likes

Mijn beste,

Grandioos!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Tof eindresultaat!
En ja wat staan die banden stoer :sunglasses:
Maar volgens mij moet je echt geluk hebben willen ze je goed om de pols zitten :wink:

1 like

Erg mooi!

1 like

Nice!

1 like

Mooi duo hoor :heart_eyes:

1 like